روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

رشد خیره کننده شاخص‌های کلیدی در عملکرد خرداد بیمه ملت

  براساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، شرکت بیمه ملت در 3 ماهه نخست سال 1403، عملکردی خیره کننده را به نمایش گذاشت و در تمامی شاخص‌های کلیدی از جمله درآمد، سودآوری و مدیریت ریسک، دستاوردهای چشمگیری را به ثبت رساند. این شرکت با گذشت سه ماه از آغاز سال جدید به رقم بیش از 10 همت در پرتفوی خود دست یافته است.
به گزارش کائنات، این شرکت در گزارش عملکرد خرداد ماه سال 1403، از رشدی خارق‌العاده در تمامی شاخص‌های کلیدی خبر داد. بیمه ملت در دوره کوتاه سه ماهه اول سالجاری، شاهد جهشی 3108 درصدی در بخش درآمد حق بیمه نسبت به مدت مشابه سال قبل بود و به تراز مثبتی معادل 3581 درصد دست یافت.
طبق گزارش منتشر شده در سامانه کدال، بیمه ملت طی خرداد ماه 1403، موفق به کسب 103,019,253 میلیون ریال (صد و سه هزار و نوزده میلیارد و دویست و پنجاه و سه میلیون ریال) درآمد از محل فروش حق بیمه شده است. این رقم 10 همتی در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل، رشدی 3108 درصدی را نشان می‌دهد و بیانگر جهش عملکردی در این شرکت است.
*رشد 1331 درصدی پرتفو در 3 ماهه ابتدایی سال
بیمه ملت در 3 ماهه ابتدایی سال 1403 جهشی چشمگیر را تجربه کرده است. این شرکت در این دوره، از محل فروش حق بیمه، 111 میلیون و 252 هزار و 147 میلیون ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 1331 درصد افزایش یافته است.
*تراز مثبت 1953 درصدی در 3 ماه
رشد چشمگیر درآمد در این شرکت، منجر به ثبت تراز مثبتی معادل 1953 درصد در 3 ماهه ابتدایی سال 1403 شده است. این تراز مثبت، نشانگر درآمد بیمه‌ای قابل توجه بیمه ملت در این دوره و چشم انداز روشن آن برای آینده است.
*کاهش نسبت خسارت 3 ماهه
از سوی دیگر، شرکت بیمه ملت در 3 ماهه نخست سال 1403، در مجموع ۵۴۲ میلیارد تومان خسارت پرداختی داشته است که در مقایسه با رقم ۴۷۲ میلیارد تومان مدت مشابه سال گذشته به نسبت خسارت حدود 5 درصد رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 60 درصد بوده است.
*عملکردی بی‌نظیر، نویدبخش آینده‌ای روشن
عملکرد مناسب بیمه ملت در یک ماهه خرداد و 3 ماهه ابتدایی سال 1403، نشان دهنده اتخاذ استراتژی‌های درست، مدیریت کارآمد و توانمندی بالای این شرکت در عرصه ارائه خدمات بیمه‌ای است. این عملکرد ارزشمند، نویدبخش آینده‌ای روشن برای بیمه ملت و سهامداران آن در سال‌های پیش رو است.
مهمترین دلیل عملکرد جهشی بیمه ملت در جذب پرتفوی در خرداد ماه سال‌جاری، افزوده شدن قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان محترم صندوق بازنشستگی کشوری است که بخش عمده ریسک حاصل از این پرتفو به صورت اتکایی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و خطر زیان این بیمه نامه را پوشش داده است.

معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی بیمه سینا:
سرمایه انسانی مهمترین
مزیت رقابتی در بنگاه‌های اقتصادی است
 مراسم معارفه تعدادی از مدیران با حضور معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی بیمه سینا برگزار شد. به گزارش کائنات، حسین گونه‌پی در این نشست، سرمایه انسانی را مهمترین مزیت رقابتی در بنگاه‌های اقتصادی دانست و افزود: بدون شک ارزشمندترین سرمایه شرکتهای بیمه، سرمایه انسانی آنهاست و خوشبختانه بیمه سینا از این حیث در وضعیت خوبی قرار دارد.
معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی بیمه سینا گفت: در سازمانهای پیشرو و متعالی، تلاش سرمایه‌های انسانی در رسیدن به اهداف شرکت و هدایت و حمایت مدیران از کارکنان مشخص است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌گیری از ظرفیتهای متخصص موجود بیمه سینا و سرلوحه قرار دادن راهبردها گام برداریم تا شاهد موفقیت‌های بیشتر در تحقق اهداف شرکت باشیم.
در ادامه این مراسم احکام مهدی امانی مدیر پشتیبانی، محمد عاملی مدیر آموزش، هادی باقریان مدیر سرمایه‌گذاری و امور مجامع، نیلوفر یادگاری مدیر منابع انسانی و ندا مرادی مدیر سیستم‌ها و روش‌ها توسط معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی به ایشان اعطاء شد.

آغاز طرح اعتبار ملی در بانک‌ملی ایران
 بانک ملی ایران با هدف ارائه خدمات متنوع در حوزه تامین مالی ارزان قیمت نیازهای مالی خانوار در آستانه عید ولایت از طرح «اعتبار ملی» رو نمایی کرد.
به گزارش کائنات، طرح « اعتبار ملی» با هدف تامین منابع مالی ارزان قیمت مورد نیاز اقتصاد خانوار تهیه و تدوین شده است.
در این طرح که بر مبنای امتیاز حساب تا سقف ۵میلیارد ریال قابلیت تخصیص منابع به متقاضیان را داراست، شرایط بنحوی طراحی شده است که اقشار مختلف بتوانند به‌صورت غیر حضوری و بر بستر سامانه بام افتتاح حساب کنند و به سهولت با امتیاز حساب افتتاح شده اقدام به دریافت تسهیلات کنند.
طرح جدید تسهیلاتی بانک ملی ایران تحت عنوان « اعتبار ملی» در طبقه تسهیلات مرابحه غیر دولتی با  نرخ ۱۴ درصد و دوره بازپرداخت  ۱۲ تا ۳۶ ماه قرار دارد و پس از احراز شرایط در کمتر از 3 ساعت تسهیلات به حساب متقاضی واریز می شود.
این طرح بر اساس کارکرد میانگین حساب و بدون نیاز به چک، سفته و گواهی کسر از حقوق برای تمامی رتبه های اعتباری مشتریان قابلیت دریافت دارد.
متقاضیان اخذ تسهیلات در طرح « اعتبار ملی» سه ماه بعد از افتتاح حساب در صورتیکه از نظر کارکرد میانگین حساب حائز شرایط باشند پس از گذشت حداقل سه ماه و حداکثر ۱۸ ماه امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت و  پس از گذشت ۶ ماه از حداکثر زمان اعلام شده باید نسبت به تعیین تکلیف امتیازات اخذ شده اقدام نمایند.
گفتنی است هم افراد حقیقی و هم افراد حقوقی می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

رشد 11درصدی مشتریان بانک آینده طی 6ماه
  بانک آینده از رشد 11درصدی مشتریان بانک خود طی 6 ماه اخیر خبر داد. به گزارش کائنات، با توجه به برنامه‌های انجام شده درراستای ارتقای برند، ارائه خدمات مطلوب و محصولات نوین و بازارافزایی و رفتار فاخر همکاران برای جذب مشتریان جدید، تعداد مشتریان این بانک رشد 11 درصدی را تجربه کرد و در حال حاضر نزدیک به 8.000.000 میلیون نفر، سپرده‌گذار این بانک می‌باشند.
اهداف نظام‌های پرداخت در بانک آینده بر سه اصل امنیت، تنوع و سهولت کاربردمشتری استوار است و با نظر به این رویکرد با توسعه بسترهای بانکداری دیجیتال و طراحی محصولات نوین از جمله ایران‌کارت، آن‌کارت، آبانک، کیلید، همراه‌کارت، پیشخوان مجازی، سفته و برات الکترونیکی در تلاش برای تحقق نیازهای متنوع و رضایت‌مندی هر چه بیشتر در بین مشتریان خود می‌باشد.
«بانک آینده» به استناد مصوبه یک‌هزار و یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار، از ادغام بانک تات، ‌مؤسسه اعتباری صالحین و ‌مؤسسه اعتباری آتی، با سرمايه‌ی پايه هشت (۸) هزار میلیارد ریال؛ در تیرماه سال ۱۳۹۱ شکل گرفت. متعاقباً، بانک آینده، بر اساس مجوزهای صادره از سوی بانک مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ تحت شماره ۴۴۲۳۲۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۹۴۸۷۸، در تاریخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ به ثبت رسید. بانک آینده از مجموعه‌ی بیش از ۱۷هزار سهامدار، پس از طی مراحل لازم، در تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۶ موفق به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی ج.ا.ایران گردید.
در حال حاضر، بانک آینده با مجموعه‌ای از نیروی انسانی توانا، در قالب يك بانك تجاري خصوصی و با راهبرد حضور مؤثر و كارآمد در حوزه‌هاي خدمات بانكداري: خرد، تجاری، مؤسسه‌اي و خدمات بانكداري اختصاصي در بستر آخرین دستاوردهای فناوري اطلاعات و ارتباطات، با 272 شعبه در سراسر کشور، مشغول فعالیت است.
گسترش بانکداری مجازی، تمرکز بر فعالیت‌های بانکداری بین‌الملل، حرکت در جهت تشکیل مؤسسه مالی مادر تخصصی چند‌منظوره، افزایش مستمر بهره‌وری سرمایه‌های انسانی و قدرت خلاقیت، تخصص و تعلّق سازمانی آن‌ها، مهندسی فرآیندها و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات و خدمات برای مشتریان، هم‌زمان با افزایش کیفیت آن‌ها، و به‌طور کلی ارزش‌آفرینی مستمر و در حد اعلا برای تمام گروه‌های ذی‌نفع بانک، از استراتژی‌های بنیادین تاسیس این بانک است.
ارزش‌آفرینی برای مشتریان، تشخیص نیازهای آشکار و پنهان آن‌ها و پاسخ‌گویی موثر‌تر و سریع‌تر از رقبا به این نیازها، در راستای تامین حقوق سهام‌داران و تحقق راهبردهای کلان کشوری، نیز از جمله اصول پذیرفته شده سهام‌داران و مدیریت بانک آینده است.
بانک آینده، در تلاش است؛ در قالب یک بانک تجاری پای‌بند به اصول و اخلاق حرفه‌ای و تخصصی بانکداری، در سطح جهانی و در داخل کشور، در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا، در طول یک دوره برنامه‌ریزی، در جمع بانک‌های تراز اول خصوصی کشور قرار گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه