روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

ابلاغ رفع ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر

 مدیر کل دفتر صادرات گمرک از ابلاغ رفع ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید به استناد رای دیوان عدالت اداری خبر داد.
به گزارش کائنات، علی اکبر شادمانی طی ابلاغیه‌ای از رفع ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید به استناد رای دیوان عدالت اداری خبر داد.
در این ابلاغیه آمده است: «مطابق با تایید و تصریح در رأی موصوف، ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید لغو می‌شود.»

تصویب حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه
 معاون اول رئیس جمهور پیرو تصویب حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه، ضوابط مربوطه به وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی را ابلاغ کرد.
به گزارش کائنات، مصوبه اخیر هیات وزیران درخصوص تعیین حداقل سرمایه موسسات بیمه طی نامه 18 تیر توسط محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، ابلاغ شد.

در پانزدهمین حراج سکه؛
بیش از ۱۵ هزار سکه معامله شد
 در پانزدهمین حراج سکه طلا در مرکز کبادله ارز و طلای ایران بیش از ۱۵ هزار قطعه سکه خریداری و معامله شد. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران پانزدهمین حراج سکه طلا با تخصیص ۳۰۷۷  قطعه تمام سکه،  ۸۳۰۳ قطعه ربع سکه و ۳۷۴۱ قطعه نیم سکه به پایان رسید.
به گزارش کائنات، در این حراج از مجموع ۳۲ هزار و ۱۵۰ قطعه تمام سکه ثبت سفارش شده،  ۳۰۷۷ قطعه با میانگین قیمت ۳۸ میلیون و ۷۵۷ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. همچنین، از مجموع ۲۵ هزار و ۳۷۳ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده،  ۸۳۰۳ قطعه با میانگین قیمت ۱۳ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. در حراج نیم سکه نیز ۱۱ هزار و ۷ قطعه سکه ثبت سفارش شد که ۳۷۴۱ قطعه با میانگین قیمت ۲۱ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان تخصیص داده شد. گفتنی است؛ در مجموع ۱۵ حراج برگزار شده، جمعا ۲۷۸ هزار و ۶۸۹ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۵۸ هزار و ۸۲۸ قطعه، نیم سکه ۴۳ هزار و ۱۹۲ قطعه و تمام سکه ۷۶ هزار و ۶۶۹ قطعه است.

برای متقاضیان خرید خودروهای وارداتی
 صورت می پذیرد؛
ارائه خدمت حساب وکالتی
در بانک توسعه تعاون
 با آغاز دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه وزارت صمت، متقاضیان می توانند از طریق خدمت حساب وکالتی بانک توسعه تعاون، به صورت حضوری و غیرحضوری نسبت به انجام فرآیند ثبت نام اقدام کنند.
به گزارش کائنات، ثبت نام متقاضیان برای خرید خودروهای وارداتی در مرحله جدید از طریق سامانه یکپارچه آغاز شد.
بر اساس این گزارش، متقاضیان می توانند نسبت به تامین وجه و فعال سازی«خدمت حساب های وکالتی» از طریق شعب بانک توسعه تعاون و سایت بانک اقدام کنند. بر این اساس، امکان فعال سازی حضوری از طریق شعب بانک توسعه تعاون و همچنین فعال سازی غیرحضوری از سایت بانک قابل انجام خواهد بود. در این دوره فعال سازی حساب وکالتی منوط به تامین وجه به میزان ۵۰۰ میلیون تومان است که همزمان با فعال سازی خدمت، در حساب وکالتی وی مسدود خواهد شد.

جزئیات وکالتی شدن حساب‌ مشتریان بانک مسکن اعلام شد
 مشتریان بانک مسکن تا بیست و یکم تیرماه می‌توانند به صورت حضوری و غیرحضوری نسبت به وکالتی کردن حساب‌ خود به منظور خرید خودروهای وارداتی اقدام کنند.
به گزارش کائنات، امکان معرفی حساب‌های مشتریان بانک مسکن برای ثبت نام در طرح خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم شد.
بر این اساس، مشتریان می‌توانند تا ساعت ۱۲ روز پنجشنبه بیست و یکم تیرماه ۱۴۰۳ با مراجعه غیرحضوری به سامانه پیشخوان مجازی اینترنتی بانک مسکن و یا مراجعه حضوری به شعب نسبت به تبدیل حساب خود اقدام کنند. بانک مسکن انجام مراحل وکالتی شدن حساب مشتریان و نیز مسدودسازی مبلغ پنج میلیارد ریال را در قالب ارسال پیامک به مشتریان اطلاع‌رسانی می‌کند. در این مرحله از ثبت نام، انصراف از حساب وکالتی و رفع انسداد از حساب مذکور تا زمان اعلام وزارت صمت، امکان‌پذیر نیست.
امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن صرفاً برای حساب‌های انفرادی با ماهیت واریز و برداشت کوتاه‌مدت عادی، کوتاه مدت عادی ممتاز، انواع حساب‌های تعهدی صندوق و قرض‌الحسنه پس‌انداز و حساب‌های جاری بدون دسته چک (از جمله حساب قرض‌الحسنه جاری بدون دسته چک طرح ثمر) وجود دارد و ملاک مبلغ مسدودی مانده قابل برداشت حساب است. مشتریانی که پیش‌تر نسبت به وکالتی کردن حساب خود جهت هر طرحی اقدام کرده‌اند، در حال حاضر نیز باید مجدداً در بازه زمانی مذکور نسبت به وکالتی کردن حساب خود از طریق(حضوری و غیرحضوری) اقدام کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه