روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير - شماره 4631

وزیر ارتباطات پاسخ داد؛

سرانجام تماس تصویری بدون اینترنت به کجا رسید؟

   وزیر ارتباطات گفت: در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار، زیرساختهای فنی و حقوقی لازم برای «تماس تصویری بدون اینترنت(ViLTE)» در اپراتورهای اصلی راه‌اندازی شد و این امکان در برخی از گوشی‌های موجود در بازار فعال شده و در حال رایزنی با سایر تولیدکنندگان گوشی‌ برای فعال کردن این قابلیت هستیم.
به گزارش کائنات، برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه در ایران سابقه چند ساله دارد که برای بار اول توسط یک اپراتور تلفن همراه مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت که با گذشت مدت زمان اندکی به دلایلی و مخالفت‌های گوناگون این طرح متوقف شد؛ البته پس از این موضوع بارها وعده داده شد که این مشکل به زودی حل می‌شود اما به دلیل متوقف ماندن آن برای چندین سال، مردم برای دسترسی به این قابلیت به شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای موجود که این قابلیت در آنها فعال است مراجعه کردند.
درنهایت این سرویس در آن زمان راه‌اندازی نشد تا اینکه اواسط سال ۱۴۰۱ وزیر ارتباطات خبری جدید در این زمینه اعلام کرد که به گفته او این سرویس در یکی دیگر از اپراتورهای تلفن همراه به صورت آزمایشی راه اندازی و با تولیدکنندگان گوشی هم رایزنی شده است.
در این راستا عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی در ارائه گزارش 1000 روز خدمت خود درباره تماس تصویری بدون اینترنت اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار،زیرساختهای فنی و حقوقی لازم برای «تماس تصویری بدون اینترنت(ViLTE)» در اپراتورهای اصلی راه‌اندازی شد. وی افزود: این امکان در برخی از گوشی‌های موجود در بازار فعال شده و در حال رایزنی با سایر تولیدکنندگان گوشی‌ برای فعال کردن این قابلیت هستیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه