مالک نماوا:
۹۵ درصد از «سووشون»
تصویربرداری شده است
مالک نماوا درباره وضعیت سریال «سووشون» توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد که ۹۵ درصد از فیلمبرداری این مجموعه انجام شده و این روزها در حال تدوین است.
حسین میرطاوسی مالک نماوا در نشست این پلتفرم که در نمایشگاه الکامپ برگزار شده بود درباره سریال هایی که تاکنون در این سرویس به تولید رسیده است، بیان کرد: نماوا از سال ۹۵ در دسترس عموم قرار گرفت و تاکنون ساخت ۶۵ سریال را که حدود ۳۰ اثر آن اختصاصی از همین پلتفرم پخش شده، برعهده داشته است.
وی اضافه کرد: «قورباغه»، «خاتون»، «هم رفیق»، «جنگل آسفالت» از جمله این آثار بوده اند که همگی پرمخاطب شده اند. «قورباغه» پرطرفدارترین سریال برای نسل زد بوده است. «آکتور» و «نوبت لیلی» دیگر سریال ها بوده اند که جوایز مختلف بین المللی را از آن خود کرده اند.
میرطاووسی تصریح کرد: ما به دلیل دغدغه فرهنگی تولید یک سریال ملی و وطن پرستانه را در دستور کار داشتیم که گران ترین سریال ما شد.
وی با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای این سریال عنوان کرد: این سریال با یک بدعهدی مواجه شده که هنوز هم به پخش نرسیده و قفل شدن ۲۰۰ میلیارد از سرمایه در گردش هر کشوری این سرمایه را با مشکل مواجه می کند که امیدواریم مشکلات حل شود.
وی همچنین به کنداکتور سریال ها اشاره و بیان کرد: چهار سریال در حال پخش و چهار سریال در پیش تولید داریم. از آثار جدیدی که قرار است به پخش برسد می توان به «غربت» و «ازازیل» اشاره کرد و فصل دوم «جنگل آسفالت» هم به زودی کلید می خورد. «کنسرتینو» نیز این روزها با استقبال زیادی مواجه شده است.
مالک نماوا با اشاره به گسترش فعالیت های این پلتفرم بیان کرد: شبکه ورزش و شبکه کودک را در آینده خواهیم داشت، همچنین سریال هایی مثل «اکازیون» و «جنگل آسفالت» تعداد کاربران را بیشتر کرده است.
وی یادآور شد: با همه بی مهری هایی که از دوستان سینمایی داریم اما می خواهیم همکاری خود را با اهالی باسابقه سینما، کارگردانان جوان تر و نویسنده های جوان در راستای استعدادیابی ادامه دهیم. میرطاووسی در ادامه در پاسخ به خبری درباره پخش «سووشون» از یکی پلتفرم ها اظهار کرد: اصلاً چنین چیزی نیست، برخی از اینها خبرسازی است، حرفهای زیادی میشود اما در حال حاضر می توان گفت حدود ۹۵ درصد فیلمبرداری «سووشون» آذر سال پیش تمام شد و الان در حال تدوین است. پنج درصد باقی مانده است و به زودی پخش آغاز میشود. وی درباره ادامه فیلمبرداری این سریال با توجه به اینکه نرگس آبیار این روزها در حال تصویربرداری یک سریال دیگر است، بیان کرد: عزیزانی هستند که سر کارهای دیگر هم هستند اما با ما هم همکاری میکنند. میرطاووسی در بخش دیگر صحبت هایش درباره تبلیغات در میان سریال ها که در برخی پلتفرم ها رواج پیدا کرده است، گفت: رفتن به سمت تبلیغات در سریال ها امر مرسومی است و غیرطبیعی نیست. برای نماوا هم این مدل سرمایه داری اتفاق افتاده است اما سعی کردیم این مقدار برجسته نباشد. وی درباره شایعاتی نسبت به ورشکستگی این پلتفرم نیز عنوان کرد: خیلی از این شایعات، خبرسازی است و ما هم ناراحت شدیم. تاکنون بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در این سرویس سرمایه گذاری شده است.
محمدحسن شانه ساززاده رییس هیات مدیره گروه شرکت های شاتل نیز در سخنانی بیان کرد: هر زمان ما دنبال این بوده ایم که حق و حقوقی را زنده کنیم، این شایعات از طرف برخی تهیه کنندگان که ۲ برابر برای یک اثر طلب کرده اند و البته ۲ برابر هم به آن ها پرداخت شده، مطرح شده است.
انتقاد از سانسهای بد فیلمهای غیرکمدی
چرا چیدمان عادی اکران
با گروه فرهنگ فرقی ندارد؟
کارگردان فیلم سینمایی «این جمعیت قابل کنترل» از بیتوجهی سینمادارها به فیلمهای دغدغهمند که فارغ از کلیشههای مرسوم میخواهند حرف مهمی بزنند و همچنین از نحوه انتخاب فیلمهای گروه سینمایی فرهنگ انتقاد کرد.
محمدمتین اوجانی که از حدود دو هفته قبل فیلم «این جمعیت قابل کنترل» را در سینماها روی پرده دارد، درباره وضعیت اکران فیلمش که برچسب کمدی هم ندارد گفت: به عنوان کارگردان فیلم، از نحوه اکران آن به شدت ناراضی و دلخورم. ازاین نوع برخورد با این مدل فیلمها دلگیرم. درجشنواره فجر سال گذشته تلاش کردیم این فیلم دیده شود ولی با آن نوع برخورد رو به رو شدیم. با توجه به اینکه این فیلم کاملا بومی، ایرانی، خانوادگی و در تبلیغ سبک زندگی ایرانی است، نمیدانم چرا به آن توجهی نمیشود. او افزود: «این جمعیت قابل کنترل» ما را یاد خانههای گرم و قدیمی میاندازد که بزرگترهای ما همیشه کنارمان به عنوان ستون اصلی خانواده حضور داشتند و خیلی وقت است جای چنین فیلمهایی خالی است. در این مدتی که از اکران فیلم میگذرد، بازخوردهای خوبی از مخاطبان و منتقدان داشتم اما امید هر فیلمسازی این است که در زمان اکران، حداقل زمانها و سانسهای مناسبی به فیلم اختصاص پیدا کند تا مردم به راحتی فیلم را ببینند ولی متاسفانه در جدول اکران شرایط اصلا خوب نیست. وی ادامه داد: پخشکننده زحمت خودش را میکشد اما در نهایت سینمادار ترجیح میدهد سانسهای خوب را به فیلمهای کمدی اختصاص بدهد. سهم فیلم ما هم میشود اختصاص سانس ۱۲ ظهر در گرمای تابستان. به نظرم دلیل واضح چنین کاری از سوی سینمادار این است که فیلم «این جمعیت قابل کنترل» بازیگر کلیشهای و تکراری ندارد. در آن از لودهبازی خبری نیست. فیلم با پشتوانه دولتی ساخته نشده است. من با زحمت، سرمایهگذار پیدا کردم وتلاش کردم تا فیلم شریفی بسازم.
اوجانی اضافه کرد: اصلا قرار نیست فیلمهای کمدی در ذهن کسی سوال ایجاد کند و مسیری را در زندگی مخاطب تغییر بدهد اما در نهایت بهترین سانسها به چنین فیلمهایی اختصاص پیدا میکند پس طبیعی است که فروش فیلمهای جدیتر کم باشد. ای کاش حداقل یک هفته فرصت برابری با فیلمهای کمدی داشتیم که در این مدت ببینیم آیا مخاطب این فیلم را میپذیرد یا فیلمهای دیگر را؟ معتقدم مخاطب همچنان درک این را دارد که متوجه شود چه فیلمی به او احترام میگذارد، چه فیلمی به او توهین نمیکند ولی متاسفانه وقتی اجازه نمیدهیم مخاطب ما فیلمی غیر از آثار کمدی ببیند، سینمادار به خودش این جرأت را میدهد که بدترین سانس را به فیلمهایی از این دست اختصاص دهد. او درباره نیاز فیلمهای غیرکمدی به حمایت دولت بیان کرد: حتما این نیازمندی وجود دارد چون در حق آنها اجحاف میشود. البته به تازگی گروه سینمایی فرهنگ تشکیل شده است که من ذات تشکیل این گروه را دوست دارم. از هر کسی که بانی تشکیل این گروه بوده هم تشکر میکنم ولی اگرقرار است این گروه تشکیل شود و چیدمانش تفاوتی با اکران عادی نداشته باشد، پس چرا تشکیل شده است؟ الان ازچهار فیلم اول این گروه، سه فیلم دولتی است! گروه فرهنگ برای کارگردانهایی کاربرد دارد که با بودجه شخصی فیلم ساختند و سانسهای بدی به آثارشان اختصاص پیدا کرده است. فیلمی که حمایت و پشتوانه دولتی دارد، چرا باید در این گروه اکران شود؟
گفتنی است، طبق اعلام سازمان سینمایی فیلمهای «بیبدن»، «آسمان غرب»، «ایلیا جستجوی قهرمان»، «آپاراتچی» و «نوروز» هفته گذشته برای اکران در طرح حمایتی گروه سینمایی فرهنگ انتخاب شدند.