روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير - شماره 4625

شمس الدین حسینی رییس کمیسیون اقتصادی شد


 با برگزاری انتخابات هیات رییسه کمیسیون اقتصادی، شمس الدین حسینی رییس این کمیسیون شد. به گزارش کائنات، انتخابات هیات رییسه کمیسیون اقتصادی برگزار شد و طبق آن، شمس الدین حسینی به عنوان رییس این کمیسیون در اجلاسیه اول انتخاب شد.

مدیر سامانه خودنویس خبر داد؛
ثبت ۵۷۰ هزار و ۷۵۴ قرارداد در سامانه خودنویس
  مدیر سامانه خودنویس از ثبت ۵۷۰ هزار و ۷۵۴ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و میزان صرفه جویی در هزینه را برای مستاجران در این بخش معادل ۹۲۸ میلیاردتومان برشمرد.
مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه ترین آمار ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس را تشریح کرد و گفت: تاکنون تعداد ۸۴۶ هزار و ۹۷۸ قرارداد در سامانه خودنویس ایجاد شده است که از این تعداد قرارداد ایجاد شده ۵۷۰ هزار و ۷۵۴ قرارداد تکمیل و ثبت شده است.
مدیر سامانه خودنویس حداقل صرفه جویی به واسطه ثبت قراردادهای اجاره را که بدون هزینه ای برای مستاجران و موجران است معادل ۹۲۸ میلیاردتومان عنوان کرد.
ساسانی همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸۰ قرارداد خرید و فروش در سامانه خودنویس ثبت شده است تصریح کرد: بخش خرید و فروش هنوز در سامانه خودنویس رسما رونمایی نشده است و به زودی این بخش نیز به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. گفتنی است، سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir  ایجاد شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛
تامین بیش از ۸۴۲ هزار قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان مسکن
  رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شناسایی و تامین ۸۴۲ هزار و ۴۲۶ قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان مسکن خبر داد.
غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میزان زمین تامین شده توسط آن بنیاد را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و گفت: تاکنون اراضی تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در روستاها به رقم ۸۴۲ هزار و ۴۲۶ قطعه رسیده است. صالحی یادآور شد: مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است. گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار سایر شرکت‌ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط اقدام کرده است که طبق تازه ترین آمارها واحدهای در دست اجرا توسط آن بنیاد در روستاها و برخی شهرها به رقم ۸۱۹ هزار و ۵۱۰ واحد رسیده است و از این تعداد واحد در دست اجرا نیز ۳۲۷ هزار و ۸۲۵ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

بانک مرکزی:
درآمدهای ارزی به بیش از
۲۵ میلیارد دلار رسید
 مطابق اعلام بانک مرکزی، در سه ماهه نخست امسال درآمدهای ارزی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسیده و در این مدت تراز تجاری کشور معادل ۵۱.۳ درصد نسبت به مقطع مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
به گزارش کائنات، براساس اعلام بانک مرکزی،  تحولات بازرگانی خارجی نشان می‌دهد در سه ماهه نخست امسال صادرات نفتی و غیر نفتی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با صادرات ۲۱.۵ میلیارد دلاری مدت مشابه سال گذشته، ۱۸.۶ درصدی افزایش یافته است.   همچنین، تراز تجاری کشور نیز در سه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۱.۴ درصدی از ۷.۴ میلیارد دلار به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.   گفتنی است؛ بانک مرکزی ۱۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی از ابتدای سال جاری تا هشتم تیرماه تامین کرده است که سه میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز سهم کالاهای اساسی و دارو بوده است.

نسبت به سال گذشته رخ داد؛
کاهش سنگین ۵۳ درصدی سود بانک صادرات
در خرداد ماه
  وبصادر در خرداد از محل خدمات بانکداری خود 807 میلیارد تومان سود ناخالص حاصل کرد که 6 درصد کمتر از ماه قبل بوده و در قیاس با خرداد سال گذشته نیز با افت سنگین 53 درصدی مواجه شد.
به گزارش کائنات، وبصادر در خرداد از محل خدمات بانکداری خود 807 میلیارد تومان سود ناخالص حاصل کرد که 6 درصد کمتر از ماه قبل بوده و در قیاس با خرداد سال گذشته نیز با افت سنگین 53 درصدی همراه بوده است. تراز عملیاتی در خرداد به 589 میلیارد تومان رسید و 6 درصد نسبت به ماه قبل رشد داشت، ولی با این حال در مقایسه با خرداد سال گذشته 47 درصد کمتر گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه