روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير - شماره 4624

تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریورماه


 اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری مربوط به سال ۱۴۰۲، تا پایان شهریورماه تمدید شده است.
در این اطلاعیه آمده است: ضمن مکاتبه اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان با شرکت آتیه‌سازان حافظ مقرر شد، برای رفاه حال بازنشستگان، مهلت پذیرش «اسناد بستری» مشمول «تاخیر بیمه پایه» و همچنین «تاخیر فرایند انحصار وراثت» تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شود.
براین اساس، بازنشستگان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ اسناد بستری مربوط به قرارداد سال گذشته (آتیه سازان حافظ) را به شعب و نمایندگی‌های این شرکت تحویل دهند.
براساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، پس از بررسی اسناد و تایید توسط شرکت مربوطه، هزینه اسناد طبق قوانین و در سقف پوشش‌های تعیین شده در فرآیند پرداخت از سوی این صندوق قرار خواهد گرفت.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
کشف بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال
محصولات غیرمجاز آرایشی در سال گذشته
 رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته در سال گذشته از محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، حدود ۳۲۰۰ مورد منجر به کشف اقلام قاچاق یا غیرمجاز شده است.
مهندس حامد عبدی با بیان اینکه در تولید این نوع محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی در شرایط نامناسب استفاده می‌شود، عنوان کرد: استفاده از این محصولات در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد. بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی در مورد نحوه نظارت سازمان غذا و دارو بر محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، گفت: بازرسان معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با حضور در سطح عرضه به‌ صورت تصادفی نمونه محصولات را ارزیابی می‌کنند، همچنین انبارهای قاچاق با دریافت گزارشات مردمی و یا دستگاه‌های انتظامی، تعزیرات، صمت، اتاق اصناف و... شناسایی می‌شوند و با توجه‌ به بند ب ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا به دلیل اینکه هیچ نظارتی بر تولید، انبارش، حمل‌ونقل و توزیع این محصولات وجود نداشته، تمامی اقلام کشف شده تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شده و باید امحا شود.
رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی از سطح عرضه در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی انجام شد.
به گفته وی، تعداد اقلام کشف شده در کشور طی یک سال گذشته بیش از ۲۰۸ هزار مورد بوده که ارزش ریال آن به بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

کشف محموله ۷۰۰ میلیاردی شیشه در پایتخت
  رئیس پلیس پایتخت از انهدام باند قاچاق موادمخدر شیشه که در استان تهران و شمال غرب کشور فعالیت می کرد خبر داد و گفت: در این عملیات تعدادی از سوداگران مرگ دستگیر و ازآنان ۲۳۰ کیلوگرم شیشه و ۱۲۰ کیلوگرم ماده روانگردان شیشه مایع کشف شد.
سردار عباسعلی محمدیان در این باره گفت: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصراصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در پایتخت، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ ضمن رصد و پایش اطلاعاتی گسترده متوجه شدند که اعضای یک باند سابقه دار قاچاق مواد مخدر به تازگی اقدام به تهیه مقادیر قابل توجهی مواد افیونی از مرزهای شرقی کشور کرده و قصد توزیع گسترده این مواد را در مناطقی از استان تهران و شمال غرب کشور دارند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد:‌از همین رو با  اشراف اطلاعاتی بر روی سوژه مورد نظر، فعالیت مجرمانه متهمین تحت کنترل دقیق ماموران قرار گرفت. به دنبال این موضوع پس از هماهنگی با مرجع  قضایی ماموران موفق شدند در یک عملیات منظم و هماهنگ قاچاقچیان موادمخدر را دستگیر و از آنان ۲۳۰ کیلوگرم شیشه و مقدار ۱۲۰ کیلوگرم ماده روانگردان شیشه مایع کشف کنند.
 محمدیان با بیان اینکه ارزش موادمخدر کشف شده ۷۰۰ میلیارد ریال بود، گفت: متهمان پس از دستگیری و انجام بازجویی‌های فنی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

طاهری مطرح کرد؛
ضوابط خوداظهاری
در پایش آلودگی محیط‌زیست ابلاغ شد
 مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضوابط خوداظهاری در پایش آلودگی محیط‌زیست ابلاغ شد.
احمد طاهری، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در این باره اعلام کرد: فایل جدید ضوابط خود اظهاری در پایش آلودگی محیط زیست و شیوه نامه‌های آزمایشگاه‌های معتمد پس از ویرایش سال ۱۴۰۲، جهت اجرایی شدن این ضوابط به ادارات کل ابلاغ شد.
وی افزود: با عنایت به تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های جدید از جمله ایجاد و توسعه سامانه جامع محیط‌زیست، ابلاغ ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ابلاغ آئین‌نامه های اجرایی قوانین پایشی مانند تبصره ۲ ماده ۱۸ قانون حفاظت خاک، ابلاغ آئین‌نامه واحدهای مشمول خود اظهاری و… و از سوی دیگر تغییر برخی ارز رویه‌های قبلی مانند نحوه ممیزی و صدور گواهینامه آزمایشگاه‌های معتمد که درحال‌حاضر از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار می‌باشد، ضرورت بازنگری و بروزرسانی ضوابط خود اظهاری قبلی احصاء شد.
طاهری تاکید کرد: پس از یک سال بررسی و برگزاری جلسات داخلی، با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان دفتر پایش فراگیر محیط زیست، ضوابط خود اظهاری در پایش آلودگی محیط زیست و شیوه نامه‌های آزمایشگاه‌های معتمد مورد بازبینی و ویرایش مجدد قرار گرفت و جهت اجرایی شدن به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.
مدیر کل دفتر پایش فراگیر محیط زیست همچنین از ابلاغ تعرفه ملاک عمل در هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاه‌های معتمد خبر داد و تصریح کرد: هماهنگ سازی تعرفه خدمات آزمایشگاهی با هزینه خدمات تخصصی مربوط و بهبود شرایط کاری آزمایشگاه‌های معتمد، در سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست در ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ با تائید رئیس جمهور فقید شهید دکتر رئیسی، تصویب شد.
وی اذعان داشت: تعرفه جدید، ملاک عمل در هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست بوده و جزئیات بیشتر از طریق پورتال دفتر پایش فرااگیر قابل مشاهده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه