روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ شنبه ۹ تير - شماره 4623

برادران داردن فیلم جدید‌شان را فیلمبرداری می‌کنند؛

«مادران جوان» در کن بعدی


 فیلمبرداری «مادران جوان» فیلم جدید ژان پیر و لوک داردن در ماه آگوست (مرداد) شروع می شود.
به گزارش ورلد آف ریل، در حالی که انتخاب بازیگران فیلم بعدی برادران داردن با عنوان «مادران جوان» انجام شده، تولید آن به زودی و در ماه آگوست (مرداد) شروع می‌شود و از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که در جشنواره کن ۲۰۲۵ حضور داشته باشد.
داستان این فیلم درباره جسیکا، پرلا، جولی، نایما و آریان است. آنها ساکنان پناهگاهی برای مادران جوان هستند، مادرانی که همگی در شرایط سختی بزرگ شده‌اند و برای به دست آوردن زندگی بهتر برای خود و فرزندانشان تلاش می‌کنند.
به احتمال زیاد «مادران جوان» نیز یک درام اجتماعی-رئالیستی دیگر از برادران داردن خواهد بود که در زادگاه آنها بلژیک اتفاق می‌افتد. آنها احتمالاً بازیگران غیرحرفه‌ای را انتخاب کرده‌اند و گفته می‌شود نقش اصلی را یک دختر ۱۹ ساله برعهده دارد.
داردن‌ها برای فیلم‌هایشان ۲ بار برنده نخل طلا شده‌اند؛ یک بار برای «روزتا» در سال ۱۹۹۹ و یک بار برای «بچه» در سال ۲۰۰۵. از دیگر فیلم‌های برجسته آن‌ها می‌توان به «دو روز، یک شب»، «بچه‌ای با دوچرخه» و «پسر» اشاره کرد.
جدیدترین فیلم آنها «توری و لوکیتا» نقدهای خوبی گرفت و آنقدر جذاب بود که حتی توجه مارتین اسکورسیزی را به خود جلب کرد و موجب شد تا در نامه‌ای به ورایتی به تحسین آخرین کار آنها بپردازد. وی نوشت: «توری و لوکیتا» یکی از ویرانگرترین تجارب سینمایی است که پس از مدت‌ها داشته‌ام. من همیشه شیوه فیلم‌سازی ژان پیر و لوک داردن را تحسین کرده‌ام، تسلط آن‌ها با تعهد معنوی و اخلاقی آن‌ها به شخصیت‌هایشان در هم تنیده شده است و این فیلم را به یکی از ترسناک‌ترین و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های آنها بدل کرده است.

«ایزابل هوپر»
جایزه لومیر فرانسه را دریافت می‌کند
 «ایزابل هوپرر» ـ هنرپیشه فرانسوی ـ در جشنواره لومیر در لیون امسال با دریافت جایزه معتبر لومیر به خاطر نقش چشمگیر در سینما تجلیل خواهد شد.
نماد بازیگری سینمای فرانسه این جایزه را در شانزدهمین جشنواره لومیر دریافت می‌کند که ویژه سینمای کلاسیک در ماه اکتبر در شهر لیون برگزار می‌شود.
انستیتو لومیر که بر جشنواره نظارت دارد، درباره ستاره فیلم‌های سینمایی چون «او»،  «۸ زن» و «پیانو» کفت: «کارنامه او بخش عظیمی از تاریخ سینمای معاصر را دربرمی‌گیرد.»
این موسسه تنها نمونه‌ای از بیش از ۱۵۵ عنوان بازیگری هوپر را ارائه کرد که شامل همکاری با اسطوره‌های کارگردانی فرانسوی مانند کلود شابرول، کلر دنیس، فرانسوا اوزون و برتراند تاورنیه و همچنین فیلمسازان بین‌المللی از جمله میشائل هانکه، پل ورهوفن و هونگ سانگ می‌شود.
به گزارش هالیوود ریپورتر، از جمله فیلم‌های او در ایالات متحده می‌توان به «دروازه بهشت ساخته «​​مایکل چیمنو» (۱۹۸۰)،  «قلب من هاکبی» اثر دیوید او راسل (۲۰۰۴) و  «فرانکی» (۲۰۱۹) ساخته ایرا ساکس اشاره کرد.
«هوپر» که در هشت فیلم با «کلود شابرول» همکاری کرده، پیوند نزدیکی با جشنواره فیلم کن نیز دارد، جایی که او در سال ۱۹۷۸ تندیس بهترین بازیگر زن را برای فیلم «ویولت» ساخته «کلود شابرول» دریافت کرد و در سال ۲۰۰۱ دومین جایزه بهترین بازیگر زن خود را در جشنواره کن برای بازی در نقش یک استاد موسیقی سادو-مازوخیستی در فیلم «پیانو» اثر «میشائیل هانکه» دریافت کرد.
این بازیگر در سال ۲۰۰۵ جایزه شیر طلایی ویژه ونیز را به خاطر نقش اصلی‌اش در فیلم «گابریل» دریافت کرد.
«هوپر» در سال ۲۰۱۷ اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش قربانی تجاوز جنسی در فیلم «Elle» (او) ساخته «پل ورهوون» دریافت کرد؛ نقشی که جایزه گلدن گلوب و جایزه اسپریت را برای او به ارمغان آورد. در سال ۲۰۲۲، جشنواره فیلم برلین نیز از این بازیگر ۷۱ ساله با اعطای خرس طلایی افتخاری تجلیل کرد.

مجسمه لینکلن در گرما آب شد!
 مجسمه مومی آبراهام لینکلن رئیس جمهور اسبق آمریکا با افزایش دمای آخر هفته در واشنگتن دی سی، ذوب شد.
در نتیجه موج گرمای شدید در پایتخت آمریکا، مجسمه آبراهام لینکلن سیاستمدار آمریکایی ذوب شد و در ابتدا سر مجسمه و سپس یکی از پاها و دست‌های آن از بین رفت.
سر این مجسمه مومی ۶ فوتی یادبود لینکلن اکنون در دست تعمیر است و سیمی از گردن شانزدهمین رئیس جمهور بیرون زده است.
این بنای یادبود در محل کمپ بارکر در واشنگتن دی سی قرار دارد که اردوگاه پناهندگان دوران جنگ داخلی است که پیش از این آمریکایی‌های آفریقایی تبار برده و آزاد شده را در خود جای داده بود و اکنون یک مدرسه ابتدایی در آن واقع شده است.
این مجسمه به عنوان بخشی از مجموعه یادبود مومی توسط «سندی ویلیامز چهارم» هنرمند ساکن ویرجینیا خارج از مدرسه ابتدایی گاریسون قرار گرفته است.
به گزارش بی‌بی‌سی، این مجسمه تنها یک اثر هنری نیست و یک شمع نیز هست و نخستین باری نیست که بر اثر گرما ذوب می‌شود. این مجسمه سپتامبر گذشته بار دیگر در این مکان نصب شد، اما اولین نسخه از بنای مومی شامل بیش از ۱۰۰ فیتیله بود که پیش از موعد روشن شده بودند و بخش قابل توجهی از این چیدمان هنری قبل از مراسم معرفی آن ذوب شد.
نسخه جدید نصب شده در فوریه دارای فیتیله‌های کمتر است و روی پلاک زیر نوشته شده است: «لطفاً فتیله خود را در عرض یک تا دو دقیقه خاموش کنید.»
این مجسمه مومی توسط موسسه غیرانتفاعی «CulturalDC» سفارش داده شده است، سومین چیدمان از آرشیو ویلیامز - مجموعه یادبود مومی است که شامل کپی‌های مومی از بناهای تاریخی عمومی و نمادهای فرهنگی است.

انتشار گفت‌وگوی موزه سینما برای زادروز «منوچهر والی زاده»؛
اگر صدای ما توسط مردم شنیده نشود،
کارمان بی‌ارزش خواهد بود!
  منوچهر والی زاده با بیان اینکه تنها عشق و علاقه باعث شد تا به هنر دوبله جذب شود، می‌گوید: اگر صدای ما توسط عموم مردم شنیده نشود و تصویر ما دیده نشود، کار ما بی‌ارزش خواهد بود. این مردم هستند که به وجود هنرمندان معنا می‌ بخشند.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، موزه سینما در ادامه انتشار سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز « منوچهر والی زاده » مدیر دوبلاژ و دوبلور سینما و تلویزیون بخش‌هایی از گفت‌وگوی این هنرمند را منتشر کرده است.
منوچهر والی‌زاده با بیان اینکه روزی که وارد این کار شده اصلا به پول فکر نمی‌کرده است، گفت: تنها عشق و علاقه باعث شد تا به هنر دوبله جذب شوم. افراد بسیاری می‌توانند چنین علاقه‌ای به کار دوبلاژ داشته باشند اما زمانی موفق خواهند بود که بتوانند این مسیر را با عشق دنبال کنند.
او ادامه داد: من از روزی که وارد این حرفه شدم تا به حال طیف متفاوتی از نقش‌ها، از درجه سه تا درجه یک را تجربه کردم. به بیشتر این نقش‌ها علاقه شخصی داشتم و اغلب پیش از آنکه خودم درخواستی داشته باشم، برای بسیاری از شخصیت‌ها انتخاب شده‌ام و بنابراین حسرتی برای نقشی که دوبله نکرده باشم، ندارم.
والی‌زاده بیان کرد: به تام هنکس، تام کروز و جان تراولتا علاقه زیادی دارم و بیشتر نقش‌های این بازیگران را من دوبله کرده‌ام. همچنین دولبه بیشتر نقش‌های که ویل اسمیت و ادی مورفی را برعهده داشته‌اند را من انجام دادم. همواره تلاش کردم تا کار خود  را با «صداقت» انجام دهم و در این مدت نقش‌های خوبی نیز به من پیشنهاد شده است.
 او درباره واکنش مردم نسبت به خود گفت: اگر علاقه و ابراز محبت از سوی مردم وجود نداشته باشد، ما هم  وجود نداشتیم. اگر صدای ما توسط عموم مردم شنیده نشود و تصویر ما دیده نشود، کار ما بی‌ارزش خواهد بود. این مردم هستند که به وجود هنرمندان معنا می‌ بخشند. آن‌ها با توجه نشان دادن از سوی خود باعث می‌شوند یک هنرمند دارای قدر و منزلت شود.
والی‌زاده خاطرنشان کرد: محبت و صمیمیت مردم را هیچ‌گاه نمی‌توان فراموش کرد و من هر کاری را می‌پذیرم تلاش می‌کنم به بهترین شکل ممکن انجام دهم تا مورد توجه مردم قرار بگیرد. امیدوارم همه جوانان مملکت همواره موفق باشند. توصیه می‌کنم این عزیزان درباره رشته‌ای که انتخاب می‌کنند مطالعه و ممارست داشته باشند و در هر شغل از خود پشتکار نشان دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه