روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۹ تير - شماره 4623

توسط وزارت جهاد کشاورزی؛

اجازه صادرات مرغ مازاد صادر شد


 طبق یک بخشنامه صادر شده در تاریخ ۴ تیرماه، مجوز صادرات گوشت مرغ مازاد بر مصرف استانها توسط معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است. در بخشنامه‌ای که از سوی محمد ابراهیم حسن نژاد، معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خطاب به معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور صادر شده، آمده است: پیرو مجوز شماره ۳۰۴۲۹ مورخ ۱۲/۲/۱۴۰۴ و به استناد ابلاغیه شماره ۱۸۴۳۳/۰۲۰ مورخ ۱/۲/۱۴۰۳ وزیر محترم جهاد کشاورزی، به منظور استمرار تولید و حمایت از تولید کنندگان، صادرات مقدار اعلام شده گوشت مرغ مازاد بر مصرف استانها در مجوز فوق الذکر تا اطلاع ثانوی و بدون محدودیت زمانی بلامانع است. همچنین در ادامه این بخشنامه آمده است: با هدف تامین نیاز مصرف کنندگان و کنترل قیمت در بازار داخلی تاکید میگردد با اعلام روسای سازمان جهاد کشاورزی استانها و هماهنگی با دفتر امور طیور این معاونت، استانهایی که قیمت مرغ زنده در آنها به بالاتر از ۵۸۰ هزار ریال در هر کیلوگرم رسیده است، می بایست انجماد و ذخیره سازی گوشت مرغ در آنها متوقف گردد.

ورود ۵۵۸ دستگاه ناوگان جدید تولید داخل به شبکه ریلی
  ۵۵۸ دستگاه شامل انواع ناوگان ریلی نو و بازسازی شده به ارزش ۳۶۲۷ میلیارد تومان، در مراسمی با حضور مدیرعامل راه آهن، وارد شبکه ریلی کشور شد.
مجموع ناوگان جدید توسعه یافته در این مرحله، ۵۵۸ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۵۱۶ واگن باری نو، ۱۲ دستگاه لکوموتیو نو، ۵ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، ۸ واگن مسافری نو و ۱۷ واگن مسافری بازسازی شده است. این تعداد ناوگان صد در صد در شرکت های داخلی تولید شده است. شرکت های سرمایه گذار و خریدار این ناوگان در این مرحله؛ آذرکیا تجارت، آروین تبریز، احیا ریل ایرانیان، البرز نیرو، پارسیان ریل شرق، تجارت کوشش سپاهان، حمل و نقل ترکیبی کشتی رانی، راه آهن حمل و نقل، ریل ترابر سبا، سپهران ریل راسا، سریر لجستیک هوشمند ایرانیان، کشتیرانی طلیعه داران، کاوش ریل راسا، فولاد مبارکه، مپنا، مهتاب سیر جم، رجا و راه آهن ج.ا.ا هستند. شرکت‌های پلور سبز، احیا دیزل، ریل پرداز سیستم، سنگین کشش، فولاد درخشان، مپنا لکوموتیو، نوین صنعت، واگن پارس و واگن سازی کوثر، شرکت‌های سازنده و بازسازی کننده ناوگان در این مرحله است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛
تامین ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای ساخت مسکن
  مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن استان اردبیل با اشاره به رفع دغدغه مسکن از طریق طرح نهضت ملی مسکن، گفت: بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم تامین شد.
ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن استان اردبیل با اشاره به رفع دغدغه مسکن از طریق طرح نهضت ملی مسکن، گفت: دولت سیزدهم با علم به پیچیدگی و سختی‌های این کار پا به این عرصه گذاشت و با اراده قوی این طرح را اجرا کرد. مالکی تاکید کرد: در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است. معاون وزیر راه و شهر سازی افزود: تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است. مالکی با بیان اینکه بیش از ۱۲۳ هزار متقاضی در استان اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، توضیح داد: از این تعداد ۱۰۰ هزار متقاضی واجد ۳ شرط هستند و ۳۶ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند.  وی ادامه داد: این آمارها نشان می‌دهد که ما از گذشته عقب‌ماندگی زیادی در بخش مسکن داشته‌ایم و این امر کار ما را سخت‌تر می‌کند.

معاون بانک مرکزی:
تراکنش بانکی سالانه 14 هزار همت است
  معاون بانک مرکزی اعلام کرد: آمار تراکنش بانکی روزانه ایرانی ۵۰۰ میلیون مورد به ارزش سالانه ۱۴ هزار هزار میلیارد تومان (14 هزار همت) است.
به گزارش کائنات، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی با بیان اینکه ایران در زمینه تراکنش‌های بانکداری الکترونیک و شمول مالی جزو برترین کشورها در دنیا است، گفت: ۹۳.۵ درصد از اشخاص بالای ۱۸ سال به بانک ها دسترسی دارند که این امکان در کشورهای همسایه و منطقه غرب آسیا وجود ندارد. هر ایرانی روزانه ۵ تراکنش الکترونیک انجام می‌دهد که با توجه به جمعیت، روزانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تراکنش الکترونیک انجام می‌شود.
معاون بانک مرکزی در پایان گفت: در شبکه شتاب سالانه ۵۰ میلیارد تراکنش با ارزش ۱۴ هزار هزار میلیارد تومان و در سامانه ساتنا نیز ۱۰۰ میلیون تراکنش با ارزش ۴۰ هزار هزار میلیارد تومان صورت می‌گیرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه