روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۹ تير - شماره 4623

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

آمریکا مجوز جنگ با لبنان را به اسرائیل نمی دهد


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: تا زمان انتخابات آمریکا، اسرائیل از سوی آمریکا مجوزی برای حمله به لبنان نخواهد داشت چرا که حمله اسرائیل به لبنان، فضای انتخابات آمریکا را به زیان بایدن تغییر می دهد.
علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص احتمال افزایش تنش و درگیری بین لبنان و اسرائیل در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل قادر خواهد بود همزمان در دو یا چند جبهه بجنگد، گفت: با اینکه اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ و جنگ ۱۹۷۳ توانست همزمان در چند جبهه بجنگد، مثل جنگیدن با کشورهای مصر، اردن و فلسطین اما این تجربیات نمی تواند دال بر این موضوع باشد که اسرائیل امروز نیز در میدان جنگ قادر به اداره کردن جنگ در دو یا چند جبهه است.
وی در این باره یادآور شد: اسرائیل نمی تواند امیدوار به پیروزی و موفقیت در جنگ با لبنان باشد، چرا که به قدرت نظامی حزب الله و قدرتمند شدن حزب الله لبنان نسبت به قبل واقف است.
علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی و منطقه گفت: اسرائیل نگران رو در رو شدن اساسی با حزب الله لبنان است چرا که امروز حزب الله لبنان و مقاومت در کشورهای عربی طرفداران خاص و حامیان ویژه خود را دارد. علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل با اشاره به تبعات حمله اسرائیل به لبنان گفت: حمله و ورود اسرائیل به لبنان می‌تواند  زمینه ساز ایجاد فاجعه بسیار گسترده‌ای در منطقه باشد. امروز جهان نگران تسری جنگ به کل منطقه است چرا که تبعات جنگ اسرائیل با لبنان ممکن است به منطقه سرایت کند و کل منطقه را به نوعی درگیر آتش جنگ کند.
وی در این باره بیان داشت: از سوی دیگر ایران نیز براین موضوع تاکید کرده در صورتی که اسرائیل به لبنان حمله کند ایران نیز از جبهه مقاومت به انحاء مختلف حمایت می کند، بنابراین در این صورت می توان انتظار داشت منطقه درگیر جنگی شود که تبعات بیشمار و دامنه بسیار خطرناکی دارد.
علی بیگدلی کارشناس وتحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در خصوص اهداف سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: به نظر می رسد بخش مهمی از سفر آقای گالانت به آمریکا ناشی از تبادل و بررسی نظرات آمریکا درخصوص جنگ اسرائیل با لبنان باشد.
وی در این باره یادآور شد: بنده بر این باورم تا زمان انتخابات آمریکا، اسرائیل از سوی آمریکا مجوزی برای حمله به لبنان نخواهد داشت چرا که حمله اسرائیل به لبنان، فضای انتخابات آمریکا را به زیان بایدن تغییر می دهد، بنابراین به نظر نمی رسد رجزخانی دو طرف، صورت عملی به خود بگیرد و جنگ گسترده ای بین لبنان و اسرائیل دربگیرد چرا که گسترش جنگ بعد از غزه به لبنان، نتیجه بسیار ملالت باری به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه