روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ دوشنبه ۴ تير - شماره 4620

ستاد انتخابات صداوسیما تاکید کرد؛

مستند علیرضا زاکانی حذف نشده است

 ستاد انتخابات سازمان صداوسیما اعلام کرد: هیچ بخشی از مستند دوم علیرضا زاکانی حذف نشده است.
به گزارش روابط عمومی صداوسیما، براساس اعلام این ستاد، کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی مستند دوم علیرضا زاکانی پخش کامل آن را تایید کرد و نسخه تحویلی به ستاد انتخابات عیناً دیشب در شبکه دو سیما پخش شد.
روابط عمومی صداوسیما این خبر را در پی انتشار ویدیویی در یکی از رسانه‌ها ارسال کرد که مدعی شده بود بخشی از مستند دوم علیرضا زاکانی شب گذشته از سیما پخش نشده است.
ستاد انتخابات صداوسیما در این اطلاعیه ستادهای انتخاباتی نامزدها را به استمرار پایبندی به صداقت و انصاف دعوت کرده و از رسانه‌ها خواسته از انتشار ادعاهای نادرست که به سلامت فضای انتخابات آسیب می‌زند خودداری کنند.

نوید محمدزاده، بهرام رادان
و بهرام افشاری به «سی‌صد» پیوستند
 سهراب پورناظری که پیش‌تر با اجرای پروژه «سی‌صد» در زمینه اجرای کنسرت نمایش فعالیت کرده بود، حالا دوباره قصد دارد پروژه دیگری با همان نام را روی صحنه بیاورد.
بر اساس اعلام مشاور سانه‌ای این پروژه، «سی‌صد» کنسرت نمایشی است که این روزها در حال آماده‌سازی است و تاکنون حضور نوید محمدزاده، بهرام رادان و بهرام افشاری در آن قطعی شده است.
«سی‌صد» با داستان جدید «گات»، از نهم تیرماه روی صحنه می‌رود و به دنبالِ برکشیدن مفاهیم کهن و انسان‌ساز ایرانی روی صحنه موسیقی و نمایش است.
تهمورس پورناظری، تهیه‌کننده‌ پروژه «سی‌صد»، محمد قدس (مجری طرح) و بلوبانک حامی این رویداد هنری هستند که توسط موسسه بارانا در مجموعه‌ فرهنگی تاریخی سعدآباد روی صحنه می‌رود.
دیگر بازیگران این اثر به زودی اعلام می‌شوند.
بلیت فروشی این کنسرت- نمایش در سایت بلیت فروشی ایران کنسرت آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت اقدام کنند.
سهراب پورناظری پیش از این در اجرای کنسرت نمایش «سی‌صد» همکاری داشت که آن پروژه با بازی و کارگردانی امیر جدیدی اجرا شد اما در عین حال به عنوان کاری از سهراب پورناظری هم معرفی شد.

امیر دژاکام:
آهن‌پاره‌ها تئاتر شهر را احاطه کرده‌اند!
 امیر دژاکام ضمن انتقاد از اجرایی‌ نشدن طرح حریم مجموعه تئاتر شهر، تصریح کرد که با نصب آهن‌پاره‌ها پیرامون مجموعه فضا تنگ و کثیف شده و این امر واقعا ناراحت‌ کننده است.
امیر دژاکام نویسنده و کارگردان با سابقه تئاتر درباره وضعیت پیرامون مجموعه تئاتر شهر که به بهانه ایجاد حریم مجموعه چندماهی است محصور شده است، گفت: چندین سال است درباره اینکه فضا و حریم اطراف تئاتر شهر دارای یک نمای زیبا با یک معماری و بافت زیبا باشد صحبت شده است اما متأسفانه چند ماه است به اسم افتتاح طرح حریم مجموعه تئاتر شهر دور تا دور مجموعه با آهن‌های کهنه و پاره محصور شده است. فضای پیرامون تئاتر شهر نظافت نشده و اطرافش آلوده‌تر شده و یک محیط نامناسب و چرک شکل گرفته است.
وی متذکر شد: این چه کاری است که یک پروژه را با حضور هنرمندان افتتاح می‌کنند ولی محیط پیرامون تئاتر شهر را با نصب چند حلبی کهنه رها کرده‌اند. الان از پیاده روی تئاتر شهر نمی‌توان عبور کرد. باید دور تئاترشهر چرخید تا از راهرویی تنگ عبور کرد و به در تئاترشهر رسید.
دژاکام با بیان اینکه موزه فرش و اماکن فرهنگی و هنری دیگر حصارکشی دارند ولی چرا برای تئاتر شهر این گونه اقدام شده است، تاکید کرد: این روند حکایت از نامهربانی و بی‌توجهی دارد. گویا وقتی هنرمندان خواسته‌اند فضا شکیل و زیبا شود باید این آهن پاره‌ها نصب شود، حوض‌های پیرامون تئاتر شهر خالی و خبری از گل و گیاه نباشد. تئاتر شهر را در محیطی چرک رها کرده‌اند.
این هنرمند با سابقه تئاتر اظهار کرد: چه کسی باید پاسخ دهد؟ این چه کاری است؟ همه ناراحت هستند.
وی تصریح کرد: دور تا دور تئاترشهر پر از زباله شده است و وضعیت خیلی ناراحت کننده‌ای را شاهد هستیم.
دژاکام از مسئولان شهرداری خواستار شد تا به این موضوع توجه کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: افتتاح طرح به معنی نصب آهن پاره‌ها و رها کردن آن‌ها نیست. برای بهبود این وضعیت هیچ اقدامی از سوی شهرداری انجام نمی‌شود. خواهش می‌کنم هنرمندان تئاتر را بیشتر از این ناراحت نکنید.

اکران «شور عاشقی» از هفته آینده
 قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «شور عاشقی» داریوش یاری در شورای صنفی نمایش ثبت شد.
نهمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۳ تیر ماه در خانه سینما برگزار شد.
شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد فیلم سینمایی «شور عاشقی» به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش یاری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس کورش را در آستانه ماه محرم (عاشورا و تاسوعای حسینی) ثبت کرد.
همچنین مقرر گردید اکران فیلم‌های «یادگار جنوب»، «روزی روزگاری آبادان»، «روایت ناتمام سیما» و «شور عاشقی» از هفته آینده در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.
«شور عاشقی» سومین ساخته سینمایی داریوش یاری است که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد. این فیلم درباره کاروان اسرای کربلاست که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند و زنی همراه این کاروان می‌شود که می‌خواهد صدای این کاروان باشد تا نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود.  
یاری پیش‌تر گفته بود که این پروژه‌ از گذشته همراهش بوده و متن فیلم سینمایی، فیلم کوتاه و سریال تلویزیونی آن را نوشته است.
همچنین مجید مجیدی در طول ساخت این پروژه در کنار این گروه سینمایی بوده که بازیگرانی همچون مهدی زمین‌پرداز، پیام احمدی‌نیا، نادر فلاح، علیرضا استادی، شهره موسوی و سیامک صفری در آن ایفای نقش کرده‌اند.  
داریوش یاری در مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» که به تهیه کنندگی بهروز مفید و با حضور شهاب حسینی به عنوان راوی ساخته، به روایتی متفاوت از حرکت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به سوی کوفه و کربلا پرداخته بود. او همزمان با جشنواره فجر گفته بود که دوست دارد پس از «شور عاشقی» فیلم بعدی خود را با موضوع ورود کاروان حسینی به کوفه بسازد.

با حضور تام هنکس و رابین رایت؛
فیلم جدید رابرت زمکیس پاییز اکران می‌شود
 «اینجا» جدیدترین فیلم رابرت زمکیس که با بازی تام هنکس و رابین رایت ساخته شده، پاییز امسال اکران می‌شود.
به گزارش ورایتی، «اینجا» فیلمی که رابرت زِمکیس فیلمساز «فارست گامپ» را با بازیگران آن تام هنکس و رابین رایت دوباره همراه کرد، نوامبر امسال اکران می‌شود.
این فیلم ابتدا قرار بود به طور انحصاری در لس‌آنجلس و نیویورک در ۱۵ نوامبر اکران شود و پس از آن اکران محدودش را ۲۲ نوامبر آغاز کند و اکران گسترده‌اش از ۲۷ نوامبر آغاز شود اما اکنون گفته شده با اکران گسترده از ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) راهی پرده‌های سینماها می‌شود.
برای فیلم «اینجا» زمکیس دوباره با نویسنده اریک راث همکاری کرد و این فیلمنامه با اقتباس از یک رمان گرافیکی به همین نام که سال ۲۰۱۴ توسط ریچارد مک گوایر منتشر شد، شکل گرفت. داستان این فیلم درباره چندین خانواده و مکان خاصی که در آن زندگی می‌کنند، است و در طول نسل‌ها تجربه انسانی را در ناب‌ترین شکلش برای روایت عشق، فقدان، شادی و زندگی تصویر می‌کند.
پل بتانی، کلی ریلی و میشل داکری دیگر بازیگران این فیلم هستند؛ در حالی که هنکس و رایت با استفاده از پیشرفت‌های تکنولوژیکی هوش مصنوعی، پیر می‌شوند.
تابستان امسال ۳۰ سال از اولین نمایش «فارست گامپ» می‌گذرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه