روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير - شماره 4619

مدیر عامل آبفا مازندران:

انعقاد قرارداد 7 هزار میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های مقابله با تنش آبی


مدیر عامل آبفا مازندران از تخصیص 7 هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع تنش آبی در 20 شهر و 213 روستای استان مازندران خبر داد و گفت: برای رفع کامل تنش آبی در استان نیازمند اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال هستیم.
بهزاد برارزاده در نشستی مطبوعاتی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با اشاره به ضرورت صرفه جویی در این مایه حیاتی و استراتژیک اظهار داشت: سرانه آب در کشورهای پیشرفته از 130 تا 150 لیتر در ثانیه و در کشور ما 190 لیتر و در استان مازندران 194 لیتر در ثانیه است که با توجه به گرمای هوای و نیز مسافر پذیر بودن استان ضروریست مردم استان ضمن تعبیه مخزن و ذخیره حداقل 700 لیتر به ازای هر نفر، در مصرف آب صرفه جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند.
به گفته برارزاده در حال حاضر این شرکت با تحت پوشش قرار دادن تمامی شهرهای استان با جمعیت حدود 2.1 میلیون نفر و 1780 روستا با جمعیتی در حدود 1.1 میلیون نفر و نیز حدود 1.25 میلیون نفر جمعیت غیر دائم ،توریست در مجموع به حدود 4.45 میلیون نفر خدمات رسانی می کند و بر این اساس 85 درصد نیاز آبی استان از 741 حلقه چاه،422 دهنه چشمه و 15 درصد نیز از آبهای سطحی شامل 4 تصفیه خانه،3 سد و یک رودخانه تامین می شود.
*کمبود 1389 لیتر آب شرب در ثانیه
مدیر عامل آبفا مازندران از نیاز 15 هزار و 176 لیتر در ثانیه آب شرب برای 3 میلیون  200 هزار نفر جمعیت ثابت استان خبر داد که در حال حاضر 13 هزار و 787 لیتر در ثانیه تامین و یکهزار و 389 لیتر در ثانیه و علاوه بر این تامین آب آشامیدنی مسافران دغدغه ماست.
برارزاده ،مازندارن را نیازمند نگاه ملی خواند و گفت: در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به آبرسانی شد در همین راستا برای مقابله با تنش آبی اقدامات مهمی شامل اصلاح، توسعه و احداث 1930 کیلومتر خط انتقال آب ، حفر 52 حلقه و بهسازی و مهندسی مجدد 131 حلقه چاه ، احداث 34  هزار متر مکعب مخازن ذخیره همچنین بهره مندی از  10 حلقه چاه پیزومتری و کشاورزی با ظرفیت تامین 223 لیتر و افزایش 2096  لیتر در ثانیه توان تولید و .... انجام شد.
*5300 کیلومتر شبکه فرسوده در مازندران
او با اشاره به 5 هزار و 300 کیلومتر شبکه فرسوده در استان افزود: رفع و اصلاح این مقدار شبکه بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال اعتبار می طلبد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در خصوص ضرورت اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب با توجه به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی در مازندران و ضرورت حفظ محیط زیست اظهار داشت: در 18شهر استان طرح فاضلاب اجرایی شده و در حال حاضر 6 شهر با بیش از 417 هزار و 360 نفر تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.
او در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در خصوص فاضلاب قائمشهر و نیز مجتمع آبرسانی تلمادره از ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای رفع تنشهای اجتماعی در منطقه و آمادگی شرکت برای ارئه خدمات بهینه به مردم خبر داد و گفت: از 630 کیلومتر شبکه فاضلاب در قائمشهر تاکنون 30 کیلومتر اجرایی شده است و در مجتمع آبرسانی تلمادره نیز علیرغم ایجاد تاسیسات آبرسانی و توافق برای استفاده دوگانه شرب و کشاورزی از چاه موجود همچنان با تنش اجتماعی مواجه ایم که این مهم نیازمند کار فرهنگی و همراهی مسئولان ذیربط و خبرنگاران است.
*لزوم اصلاح مصرف آب شرب با توجه به پنهان ماندن کمبود آب زیر چتر سبز مازندران
برارزاده در پایان این گفتگو با اشاره به افت سفره های آب زیر زمینی  و خسارت وارده بر آن ناشی از خشکسالی های اخیر و برداشت بی رویه از این منابع  و نیز قرار گرفتن  برخی از دشت های استان از جمله نکا، بهشهر-گلوگاه در ردیف یکی از دشت های بحرانی و تنها دشت ممنوعه شمال کشور به علت برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی خواستار اصلاح مصرف  و رعایت الگوی صرفه جویی آب شرب توسط مردم فهیم استان و مسافران گرامی شد.

۲۱ روستای کرمانشاه با طرح جهاد آبرسانی
از آب سالم برخوردار شدند
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از صرف ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی روستایی به مجتمع امام‌علی(ع) یک در شهرستان کرمانشاه خبر داد و‌ گفت: با اجرای این پروژه ۱۲۵۰ خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه؛ «رضا داودی» از مهمترین پروژه‌های اجرا شده روستایی فاقد آب شرب درحوزه شرکت آب و فاضلاب استان را پروژه آبرسانی مجتمع «امام‌علی(ع) یک» عنوان کرد و اظهار داشت: در این پروژه اکثر روستاها فاقد تأسیسات آبرسانی و آب شرب بودند.
وی افزود: در مرحله اول اجرای پروژه آبرسانی به مجتمع امام علی(ع) یک، چاهی با آبدهی بیش از ۲۵ ليتر در ثانیه حفر شد و پس از آن تأسیساتی از جمله لوله‌گذاری مخازن در این منطقه انجام گرفت. سپس با همزمان شدن اجرای این پروژه با پروژه‌های جهاد آبرسانی، پروژه مذکور به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعتبار صرف شده برای آبرسانی به این مجتمع را در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه، در حال حاضر ۲۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲۵۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.
داودی اقدامات انجام گرفته در این پروژه را حفر یک حلقه چاه با عمق ۱۱۰ متر، ۸۵ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، پمپاژ و شبکه توزیع، ساخت ۲۲ باب مخزن با متراژ ۱۱۵۰ متر و احداث چهار ایستگاه پمپاژ آب عنوان کرد و بیان‌ داشت: این پروژه در حال حاضر وارد مدار بهره‌برداری شده و ساکنین این مناطق از نعمت آب شرب پایدار و کاملا سالم برخوردار شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:
قریب به 150 رسانه مکتوب و غیرمکتوب
در استان بوشهر فعالیت دارند
 مدیرکل فرهنگ استان بوشهر گفت: همکاری و هماهنگی های صورت گرفته مابین اهالی خبر و رسانه با مجموعه فرهنگ و ارشاد و دولت و‌خانه مطبوعات ؛ منجر به ایجاد فضای همدلی گردید است .امروز در استان قریب 150 رسانه مکتوب و غیرمکتوب دارای مجوز فعالیت دارند که از این تعداد یک سوم آنها در دولت سیزدهم مجوز فعالیت اخذ نموده اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان با موضوع حضور حداکثری مردم در چهاردهمیندوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: کوشش و تلاش رسانه نقش ویژه و اساسی برای جهت دهی افکار عمومی در این مقطع دارد .
وی افزود: از آنجا که پس از اتفاقی که برای تیم رییس جمهور و همراهان ایشان افتاد ؛ فرایند انتخاباتی به شکل مطلوب در حال انجام است. اما برایمان آنچه مهم است ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای باشند .
عبدالرحیم افروغ گفت: فارغ از هر دیدگاه یا هر نامزدی که مورد حمایت دوستان باشد یا نتیجه انتخابات ؛ مهم برای ما ایجاد این شور انقلابی است و قطعا ما پس از انتخابات نیز تشکر قاطع خود را از ایشان اعلام خواهیم کرد. وی اعلام کرد : فضا کاملا پر نشاط است و همه طیف ها در صحنه حضور دارند و انتخابات هم قطعا رقابتی است. در ادامه این نشست ، مسوول بسیج رسانه استان گفت: تمام هم و غم دشمنان در فضای مجازی و رسانه ای و اجتماعی جهت دلسرد کردن مردم و پایین آوردن مشارکت می باشد اما مردم ما با حضور خود قطعا این نتیجه را برعکس خواهند کرد .  رضایی نژاد ادامه داد: تریبون هر کدام از ما و هر رای ما به تعبیر مقام معظم رهبری تیری است در چشم دشمن و افزایش قدرت نظام را در پی خواهد داشت.
در ادامه حیدری مدیرکل سیاسی استانداری با اشاره به گزارشی از روند انتخابات ،گفت: با توجه به اصل 131 قانون و تعیین رییس جمهور جدید تلاش کردیم ساز وکار انتخابات را تعریف و شرایط برگزاری انتخابات را فراهم نماییم.
حیدری در ادامه یادآور شد: با همکاری رسانه های ستاد تامین و ستاد پیشگیری از جرایم و هیات بازرسی و نظارت , از حیث شکل اجرای انتخابات در بهترین شکل ممکن هستیم.
وی به انتخابات نیمه الکترونیک اشاره کرد و افزود: ظرف 24 ساعت دستگاهها را به روز رسانی کردیم و بخاطر گرما و دسترسی سریع مردم تعداد شعب را افزایش داده  و بحث صیانت از آرا به عنوان رعایت اصل بیطرفی ماده 68 قانون انتخابات را تشریح کرده و دنبال میکنیم .
حیدری یادآور شد: مسئولین کلیه ستادها معرفی شده و‌ در سطح استان در امنیت و‌ سلامت کامل فعالیت خود را انجام می دهند. مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر اظهار کرد:  رسانه ها باید به شیوه خلاقانه  با استفاده از ظرفیت مردمی فضای انتخابات را پرشور نمایند .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه