روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير - شماره 4619

سرپرست ریاست جمهوری:

ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد فراتر رفت


  سرپرست ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مسکن ۶ ماهه ساخته نمی‌شود، گفت: ساخت واحدهای نهضت ملی در دولت سیزدهم از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد فراتر رفت.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در حاشیه افتاح‌های پروژه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع ساخت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: رییس جمهور دولت سیزدهم با وجود سرزنش‌ها اجرای قانون جهش تولید مسکن را جزو یکی از اولویت‌های دولت خود پیگیری کرد و با موضعی که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گرفت از انتقادها و اظهارنظرها دلخور نشد و کار را دنبال کرد.
سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: در مجلس مصوب شده بود که سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود. رییس جمهور نیز اعلام کرد که مصوبه مجلس را دنبال می‌کند اگرچه برخی اظهارنظر کردند که این کار شدنی نیست.
مخبر تصریح کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کرده است که در قالب احداث واحدها و واگذاری زمین به مردم در حال اجراست.
وی گفت: قطعا این کار در دولت بعدی ادامه خواهد یافت.
مخبر در بخشی از سخنان خود یادآور شد: خانه‌ای که می‌خواهد ساخته شود ۶ ماهه ساخته نمی‌شود و این موضوع باید مورد توجه باشد.

مرکز آمار اعلام کرد؛
افزایش ۸۸ درصدی
عرضه گوشت طیور
در اردیبهشت ماه
 براساس گزارش مرکز آمار ایران، وزن گوشت عرضه‌ شده انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ماه به ۲۳۸ هزار و ۳۲۰ تن رسید که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشد ۸۸ درصدی داشته است.
بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت سال جاری، وزن گوشت عرضه‌ شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در این ماه ۱۴۰۳ جمعا ۲۳۸ هزار و ۳۲۰ تن گزارش شده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.
بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۲۲۹ هزار و ۸۹۶ تن ۹۶.۵ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده در این ماه را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون نیز با دو هزار و ۹۸۵ تن و سایر انواع طیور با پنج هزار و ۴۳۹ تن به‌ترتیب ۱.۲ درصد و ۲.۳ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.
گفتنی است؛ مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ با ماه مشابه سال ۱۴۰۲ نشان‌دهنده افزایش ۸۸ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل (فروردین) در حدود  شش درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل راه آهن:
۸۰۰ کیلومتر انواع خطوط ریلی در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد
  مدیرعامل راه آهن گفت: با افتتاح ۳ خط ریلی تجاری صنعتی در استان‌های یزد و اصفهان، مجموع خطوط ریلی افتتاح شده در دولت سیزدهم به ۸۰۰ کیلومتر رسید.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم افتتاح سه خط تجاری صنعتی فولاد ارفع اردکان، گندله‌سازی بهاباد و سایپا سیتروئن کاشان، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در سایت شرکت فولاد ارفع برگزار شد. در این مراسم سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن ضمن گرامیداشت یاد شهید رییسی و شهدای خدمت گفت: سال پایانی دولت، فصل چیدن ثمره تلاش‌های چندساله دولت بود اما تقدیر اینگونه رقم خورد و ما در فقدان شهید رییسی هستیم.
مدیرعامل راه آهن ادامه داد: در دولت سیزدهم، حدود ۵۰۰ کیلومتر خط اول، ۲۰۰ کیلومتر خط دوم و ۱۰۰ کیلومتر خطوط تجاری صنعتی به بهره برداری رسید و مجموعا در این دولت شاهد افتتاح حدود ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی بودیم.
معاون وزیر راه ضمن تقدیر از تلاش و سرمایه گذاری شرکت های فولادی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی گفت: اتصال مراکز بزرگ صنعتی و معدنی به خطوط ریلی مزایای فراوانی دارد.
وی افزود: اطمینان خاطر از حمل نهاده ها و محصولات شرکتهای بزرگ تولیدی در شرایط مختلف، کاهش ترافیک و تصادفات، کاهش مصرف سوخت و ‌… از جمله مزایای مهم توسعه خطوط ریلی است.
شایان ذکر است پروژه احداث سه خط تجاری فولاد اردکان، گندله سازی بهاباد و سایپا سیتروئن کاشان مجموعا ۲۲ کیلومتر و به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که مشترکا توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه