روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۲ تير - شماره 4618

بانک ملت ۸۲ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد


 در پایان محنع بانک ملت با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۸۲ ریال سود تقسیم شد. به گزارش کائنات، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت با حضور ۶۰درصدی سهامداران برگزار شد. مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
-تراز عملیاتی بانک در پایان اسفندماه سال گذشته به ۷۲۵هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال رسیده است.
-خالص درآمد کارمزدی بانک هم در سال مالی مورد گزارش به ۸۷هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال رسیده است.
-مجموع درآمد وبملت تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲، ۱.۱۳۳.۳۹۴ میلیارد ریال بوده است.
-وضعیت باز ارزی بانک در سال مالی مورد گزارش ۵.۹۸۰ میلیون دلار بوده است.
-نسبت کفایت سرمایه بانک به ۱۰.۷۸درصد رسیده و در صورت رفع تحریم‌ها، این بانک می‌تواند در بازارهای بین‌المللی نقش اصلی خود را ایفا کند.
-جمع درآمد تسهیلات، سپرده و اوراق در دو ماهه سال جاری با ۲۸درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۸ همت رسیده است.
- در دو ماهه امسال، مانده سپرده ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰درصد رشد داشته و به ۸۵۵ همت رسیده است.
- در دو ماهه سال ۱۴۰۳ بر کسب درآمدهای کارمزدی تمرکز داشتیم و در این مدت خالص درآمدها ۵ همت بوده است.
- مانند گذشته از ظرفیت بازار سرمایه برای تأمین مالی طرح‌ها استفاده می‌کنیم.
- از امسال تمرکز ویژه بر مشتریان تجاری و شخصی خواهیم داشت.
-درخصوص بند اول گزارش حسابرس توضیح داده شد: بانک مرکزی سال‌هاست نرخ ارز را اعلام می‌کند و ما براساس نرخ اعلامی صورت‌های مالی را تنظیم می‌کنیم. امسال که ETS را اعلام کرد، با مشورت سازمان حسابرسی به این نتیجه رسیدیم که تغییر رویه اتفاق افتاده و آثار این تغییر را در صورت‌های جاری و سنواتی اعلام کنیم. صورت‌های مالی اولی براساس نظر سازمان حسابرسی تنظیم و به بانک مرکزی ارسال شد. اما بانک مرکزی معتقد است تغییر رویه نیست بلکه تغییر برآورد است و باید همه موارد در جاری اعمال شود. بر همین اساس صورت مالی دوم را تنظیم کردیم.
-درخصوص بند ۲ درمورد مطالبات از بانک‌های خارج از کشور توضیح داده شد: معتقدیم حساب‌ها به‌صورت قانونی توقیف نشده و فقط دسترسی‌ها محدود شده و هنوز در مالکیت بانک است. به دلیل تحریم‌ها امکان اخذ مفاصاحساب وجود ندارد.
- برای مالیات سال ۱۴۰۱ فعلاً برگه تشخیص صادر نشده است. اما با نگاهی به ۵ سال گذشته متوجه می‌شویم که معمولا در برگه ماهيت عملکردی همیشه بالای ۳۰درصد موفقیت کسب کردیم. برای سال ۱۴۰۲ هم برنامه داریم از معافیت مالیاتی از طریق افزایش سرمایه از محل سود تقسیم نشده در این مجمع استفاده کنیم. برای سال ۱۴۰۲ ذخیره ۴هزار میلیاردی بابت سود تقسیمی و هزینه‌های برگشتی اعمال کردیم. همچنین ۲۳هزار میلیارد ذخیره وام جهش مسکن گرفتیم.
- در سال‌های گذشته برای استفاده از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را انجام ندادیم، اما امسال حتما در دستور کار است.
- درمورد بند ۱۲ حسابرس توضیح داده شد: بعضاً تأییدیه‌ها از سمت برخی شرکت‌ها ارسال شده، اما بخشی از شرکت‌ها هنوز صورت تطبیق ندادند. برای مثال حسابرس صندوق‌ توسعه ملی، بانک مرکزی است و این صندوق‌ اعلام کرده اواخر خردادماه حساب‌هایمان بسته می‌شود. به همین‌ دلیل هنوز صورت تطبیق نداده است.
- در حال حاضر ۱۸۸ میلیون دلار ما در بانک مرکزی کره جنوبی بلوکه بوده و سایر منابع در چین، ژاپن و بخشی اروپا است.
- سودی که بانک ملت محقق کرده ۶۷درصد صنعت بانکداری در بازار سرمایه است.
- اختلاف بزرگی که بین ما و سازمان مالیاتی وجود دارد، این است که در مالیات‌ها در کنار دارایی ارزی، بدهی ارزی را هم لحاظ می‌کند.
- پرونده ماده ۴۶ به مرحله آخر رسیده و بانک در تلاش است که نتیجه بگیرد. درخصوص ارز بانک‌هایی که عدد آن‌ها کمتر بود، بانک مرکزی برای آن‌ها تفاهمنامه ارسال کرده است. ما باید به بانک مرکزی اثبات کنیم که مستحق دریافت این ارز هستیم. البته بخش زیادی از طلب ارزی ما را قبول کرده است.
- یکی از دلایل افزایش هزینه‌ها این است که به محض اینکه ارز تسعیر می‌شود، ذخیره هم تسعیر می‌شود.
- تسهیلات ارزی زیادی به شرکت ملی نفت ایران دادیم و طبق هماهنگی‌ها ۱۲۳ همت از مطالبات را وصول کردیم، اما چون ارزی است فعلاً به صورت ریالی نمایش داده شده و منتظر تأمین ارز از سوی بانک مرکزی هستیم.
- قطعاً با بانک‌های ورشکسته ادغام نخواهیم شد.
- در پایان با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۸۲ ریال سود تقسیم شد.

رقابت سالم همکاران
کلید پیشرفت فردی و رشد بانک ایران زمین
 گردهمایی روسای شعب استان های فارس، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد بانک ایران زمین با حضور مدیر و معاونین منطقه برگزار شد.
به گزارش کائنات، محمود حسن شاهی مدیر شعب استان های فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد بانک ایران زمین رمز موفقیت و رسیدن به شرایط مطلوب را بررسی نقاط قوت و ضعف شعبه بیان کرد و گفت: روسای شعب زمانی می توانند جایگاه خود را در بین سایر شعب حفظ کنند که بتوانند با استفاده از  پتانسیل ها و ابزارهایی که در اختیار دارند، بهترین برنامه ریزی و استراتژی را تنظیم کرده و به اهدافی که تعیین کرده اند دست پیدا کنند.
حسن شاهی ضمن قدردانی از تلاش همکاران شعب، افزود: ایجاد رقابت سالم و هدفمند میان همکاران شعب، علاوه بر افزایش انگیزه و نشاط میان کارکنان، می تواند نقطه عطفی برای پیشرفت فردی و نهایتاً رشد بانک شود.
در ادامه این گردهمایی مهدی جوانمردی معاون اجرایی استان نقش بازاریابی صحیح در جذب منابع و خدمات کارمزدی را الزامی بیان کرد و گفت: بازاریابی صحیح جز با برنامه ریزی و پیگیری مستمر میسر نخواهد شد و همکاران شعب باید به صورت پیوسته جهت معرفی سرویس های بانک به شرکت ها و فروشگاه های اطراف شعبه خود مراجعه کنند.
خسرو جمشیدی معاون مالی و اداری استان در این مراسم بر نقش موثر روسای شعب در ایجاد انگیزه کارکنان و پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: مسئولین شعب می بایست با اقتدار از ایجاد هرگونه نگرش منفی همکاران که مانعی برای کسب موفقیت است، جلوگیری کنند و همچون گذشته با همراهی و مشارکت مسیر تعالی بانک را ادامه دهند.

تا 30 درصد تخفیف در جشنواره
تخفیفات بیمه ای عید تا عید بیمه ایران
 جشنواره تخفیفات دهه کرامت و ولایت بیمه ایران به مناسبت عید سعید قربان و غدیر، تا 16 تیر 1403، با سقف 30 درصد تخفیف در رشته های بیمه ای برگزار می شود.
به گزارش کائنات، در این جشنواره، تخفیف های ویژه ای برای رشته های مختلف بیمه ای شامل مسئولیت و حمل و نقل، آتش سوزی، مهندسی، اتومبیل و اشخاص در نظر گرفته شده است.
برخی از تخفیف های ارائه شده در این جشنواره عبارتند از:
30 درصد  تخفیف برای تمام رشته های مهندسی
20 درصد تخفیف برای بیمه مسئولیت هیات مدیره ساختمان، انواع بیمه های باربری (صادراتی، وارداتی، داخلی)، انواع بیمه  های آتش سوزی، صدور بیمه نامه حوادث انفرادی و بیمه مسافرین عازم به خارج از کشور
15 درصد تخفیف برای صدور بیمه نامه بدنه با شرایط پرداخت نقدی
10 درصد تخفیف برای بیمه عدم النفع رانندگان، بیمه های کشتی، بیمه های عمر و حوادث انفرادی سما و حامیان سلامت   
برای اطلاع از جزئیات بیشتر این جشنواره و شرایط بهره مندی از تخفیف ها، می توانید به شعب و نمایندگی های بیمه ایران در سراسر کشور مراجعه نمایید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:
پرداخت تسهیلات به مستاجران
باید در اسرع وقت صورت گیرد
 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات به مستاجران شد. به گزارش کائنات، فضل‌الله رنجبر، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مقطع کنونی مستاجران که قشر ضعیف جامعه هستند به شدت با مشکل مواجه بوده و لازم است بچه‌های ذی‌ربط برای حل مشکلات آنان وارد صحنه شوند. پرداخت تسهیلات برای تامین هزینه رهن و اجاره مسکن باید با اولویت دنبال شود. فضل‌الله رنجبر در ادامه اظهار کرد: افزایش بی‌رویه میزان رهن و اجازه مسکن موضوع مهمی بوده و باید کارگروهی در سطح همه استان‌ها به بررسی این موضوع بپردازد. تسریع پرداخت تسهیلات بانکی گامی در جهت کمک به مستاجران می‌باشد. پرداخت تسهیلات نباید به ماه‌های بعد از فصل رهن و اجاره موکول شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه