روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۲ تير - شماره 4618

وزیر راه و شهرسازی:

روزهای طلایی در انتظار ترانزیت ایران است


 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترانزیت کشور را مدیون پیگیری‌های شهید جمهور دانست و گفت: روزهای طلایی در انتظار ترانزیت ایران است.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترانزیت، سال‌های‌ سال مدیون پیگیری‌های ‎شهید جمهور خواهیم بود.
وی افزود: با حضور آقای دکتر مخبر، راه‌آهن رشت-کاسپین که تکمیل کننده کریدور ریلی دریا به دریا است به بهره‌برداری رسید.
بذرپاش تاکید کرد: روزهای طلایی در انتظار ترانزیت کشور است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد؛
خرید تضمینی ۴.۷ میلیون تن گندم در فصل بهار
  طبق اعلام مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، بر اساس گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران(سیفا) میزان خرید تضمینی گندم تا پایان خرداد ماه، به میزان ۴.۷ میلیون تن و ارزش گندم‌های خریداری شده معادل ۸۴ همت ثبت شده است.
به گزارش کائنات، سهراب سهرابی گفت: بر اساس گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا) میزان خرید تضمینی گندم به میزان ۴.۷۷۰ میلیون تن ثبت شده و ارزش گندم‌های خریداری شده معادل ۸۴ همت است.
طبق اعلام مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، بیشترین میزان خرید به ترتیب مربوط به استان خوزستان ۱.۶۱۱ میلیون تن، گلستان ۹۵۳ هزار تن، فارس ۵۳۳ هزار تن، ایلام ۲۹۵ هزار تن است. همچنین میزان خرید تضمینی مشابه سال گذشته در همین تاریخ ۴.۵۶۷ میلیون تن بوده است.
وی گفت: میزان افزایش خرید در مقایسه با سال گذشته ۲۰۳ هزار تن معادل ۴.۵ درصد رشد داشته است؛ میزان خرید مشابه در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به میزان ۳.۲۴۳ میلیون تن و میزان افزایش خرید معادل ۱.۵۲۹ میلیون تن و معادل ۴۷ درصد رشد داشته است. همچنین میزان خرید مشابه در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به میزان ۲.۷۳۸  میلیون تن و میزان افزایش ۲.۰۳۳ میلیون تن و معادل ۷۴ درصد رشد داشته است.
سهرابی افزود: قطعا این توفیقات لطف و عنایت خداوند متعال و نتیجه راهبردهای جدید، تلاش‌ها و اقدامات فنی و اجرائی مجموعه مدیران، کارشناسان، محققین و کشاورزان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی و مراکز خدمات بوده است.

صورت‌های مالی
سال ۱۴۰۲ بانک صادرات ایران تصویب شد
 مجمع عمومی عادی سالانه بانک صادرات ایران همزمان به صورت حضوری و برخط، برگزار و صورت‌های مالی سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۲ با حضور دارندگان اکثریت سهام مورد تصویب قرار گرفت.
به گزارش کائنات، در این مجمع که با حضور مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت، نماینده سهام عدالت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران بانک و سهامداران در محل سالن همایش شهید ضرغام فدراسیون کشتی، همزمان به صورت حضوری و برخط (آنلاین) برگزار شد، پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره به مجمع و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۲ شرکت بانک صادرات ایران (سهامی عام) مورد تأیید نزدیک به ۶۶ درصد سهامداران قرار گرفت.
در این مجمع، سازمان حسابرسی به مدت یک سال به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک تعیین شد و روزنامه‌های کثیرالانتشار ایران و کیهان به عنوان روزنامه‌های رسمی برای درج آگهی‌های مربوط به بانک برگزیده شدند.

اتریوم تبرئه شد؟
  کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده تحقیقات اتریوم ۲.۰ را متوقف کرد. به گزارش کائنات، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) تحقیقات خود در مورد اتریوم (ETH) ۲.۰ کنار گذاشته است، به این معنی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده دیگر اتهاماتی در این مورد اتریوم مطرح نخواهد کرد.
شرکت بلاک چین شرکت کانسنسیس اعلام کرد: خوشحالیم که پیروزی بزرگ را برای توسعه‌دهندگان اتریوم، ارائه‌دهندگان فناوری و شرکت‌کنندگان در صنعت اعلام کنیم. بخش اجرای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده به ما اطلاع داده است که تحقیقات خود را در مورد اتریوم ۲.۰ بسته است.
به گزارش بیزنس، این حرکت پس از ارسال نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده انجام شد و از آژانس خواست تایید کند که پذیرش صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم در ماه مه به معنای نتیجه‌گیری تحقیقات آن در مورد اتریوم ۲.۰ است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه