روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ خرداد - شماره 4616

روند کاهشی نرخ سود اوراق خزانه اسلامی ادامه دارد

  گزارش‌ها حاکی از تداوم روند کاهشی نرخ اخزا در بازار است. به گزارش کائنات، نرخ سود اوراق خزانه اسلامی «اخزا» که طی هفته‌های گذشته از مرز ۳۸ درصد عبور کرده بود، به روند کاهشی خود ادامه داد. بر اساس این گزارش، میانگین نرخ اخزا به ۳۲.۵۱ درصد رسید. لازم به ذکر است، اسناد خزانه اسلامی یا همان اخزا نوعی اوراق بهادار است که توسط دولت‌ها و به‌منظور تأمین مالی منتشر می‌شود.

رییس سازمان بورس:
دامنه نوسان بورس از ۹ تیرماه به ۶ درصد تغییر می کند
 رییس سازمان بورس گفت: دامنه نوسان از تاریخ ۹ تیرماه به ۶ درصد تغییر می کند. مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه هیأت مدیره سازمان بورس اظهار کرد: با پیشنهاد بورس تهران مبنی بر تمدید مهلت یک ساله شرکت‌های ایران خودرو و سایپا جهت خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت موافقت شد. وی درباره دیگر مصوبات این جلسه گفت: همچنین پس از ارائه گزارش کارشناسی مدیریت نظارت بر بازار در خصوص دامنه نوسان و بررسی سناریوهای مختلف، مقرر شد دامنه نوسان معاملات در کلیه بازارها به استثنا بازار پایه از موعد ۹ تیرماه به ۶+- تغییر کند.

ممنوعیت صادرات
روغن خوراکی لغو شد
  سازمان توسعه تجارت، رای دیوان عدالت اداری در خصوص رفع اثر ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی را ابلاغ کرد. به گزارش کائنات، سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به گمرک در خصوص دادنامه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری موضوع رفع اثر ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی نوشت: به پیوست تصویر نامه شماره ۲۴۹۰۱۰۸ تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ دفتر حقوقی وزارت متبوع منضم به ابلاغیه شماره ۱۴۰۲۳۱۱۰۰۰۱۱۰۲۷۲۵۰ تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و دادنامه شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۳۲۷۶۹۵۵ در خصوص ابطال نامه شماره ۶۰/۱۱۹۱۵۲ تاریخ ۸ مرداد ۱۳۹۷ وزیر وقت وزارت متبوع با موضوع ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی ساخته شده ارسال می‌شود. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به رفع اثر بخشنامه مذکور و ابطال آن اقدام و موضوع لغو ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی ساخته شده به گمرکات اجرایی ابلاغ کنند.

مولدسازی در بانک دی شتاب گرفت
  با تعیین اعضا و حدود اختیارات هیأت عالی مولدسازی دارایی‌ها در بانک دی، سرعت مولدسازی در بانک دی بانک شتاب گرفت.
به گزارش کائنات، در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بانک دی سرعت واگذاری دارایی‌های منجمد خود را از طریق تشکیل هیأت عالی مولدسازی و تعیین اعضا و حدود اختیارات آن شتاب بخشید. بانک دی طی دو سال گذشته با برگزاری ۲۴ مرحله مزایده املاک مازاد و موفقیت در واگذاری اموال بزرگ مقیاس خود مانند کوهستان پارک شادی مشهد، ادغام برخی از شرکت‌های تابعۀ گروه مالی دی، رفع موانع حقوقی بسیاری از املاک تملیکی فاقد سند، ارزش‌گذاری دارایی‌ها و... گام‌های مؤثری در این مسیر برداشته است. همچنین در آخرین اقدام نیز درابتدای سال جاری هیأت‌مدیره بانک، اعضا و حدود اختیارات کمیتۀ عالی مولدسازی را تعیین کرد تا با برنامه‌ریزی و ارائۀ راهکار‌های مختلف دربارۀ املاک نیمه‌کاره و بزرگ مقیاس، حرکت این بانک در مسیر مولدسازی شتاب بیشتری بگیرد.

رئیس شورای اقامه نماز بیمه ایران تاکید کرد؛
لزوم ترویج اقامه نماز
با روش‌های خلاقانه
  اولین جلسه شورای اقامه نماز بیمه ایران به ریاست مدیرعامل تشکیل و بر لزوم استفاده از راهکارهای خلاقانه برای ترویج مفاهیم دینی تاکید شد.
به گزارش کائنات، محمدرضا کشاورز رئیس شورای اقامه نماز بیمه ایران با تاکید بر دقت اعضا شورای اقامه نماز بر رفتارهای فردی گفت:فضای نمازخانه در ساختمانهای شرکت باید در خور باشد و حتما نمازجماعت با حضور روحانی انجام پذیرد. وی افزود: لازم است برای حضور در مناسک و وظائف دینی در محیط شرکت، علاقه ایجاد گردد.

سپرده کوتاه‌مدت ویژه ممتاز بانک مسکن چیست؟
  بانک مسکن سپرده سرمایه‌گذاری ۶ ماهه ویژه ممتاز جدید خود را در قالب طرح «ربیع» برای مشتریان حقیقی و حقوقی با شرایط ویژه معرفی کرد.
به گزارش کائنات؛ حداقل مبلغ برای افتتاح حساب و جلوگیری از فسخ حساب در سپرده سرمایه‌گذاری ۶ ماهه ممتاز طرح «ربیع» بانک مسکن برای اشخاص حقیقی ۵ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. در این سپرده همانند سایر سپرده‌های ممتاز بانک مسکن، علاوه بر سود علی‌الحساب پرداختی ماهانه و بر اساس مانده متوسط موجودی، هر ماه اوراق گواهی حق تقدم نیز به مشتریان تعلق می‌گیرد که می‌توانند از این اوراق برای گرفتن تسهیلات خرید، ساخت، جعاله و ودیعه مسکن استفاده و یا آن را در تمامی شعب بانک مسکن و همچنین کارگزاری‌های فرابورس به فروش برسانند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه