روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ خرداد - شماره 4616

۱۱ روز مانده تا انتخابات؛‌

سناریوی 4 سال آینده برای اقتصاد و معیشت مردم در اولین مناظره

  ۱۱ روز مانده به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری،دیشب اولین مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی با حضور شش نامزد برگزار شد. مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و مصطفی پورمحمدی ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
هنوز زود است تا بتوان  گفت آیا این مناظرات اثربخشی لازم را در ایجاد نوج مشارکت افزایی خواهد داشت یا نه.اولین مناظره درباره موضوعات «اقتصادی» با اجرای مهدی خسروی برگزار ‌شد.دبیر ستاد انتخابات صداوسیما با تشریح تفاوت مناظره های ۱۴۰۳ با گذشته، گفت: در این دوره از مناظره‌های انتخاباتی، بخش عمده تشریفاتی که از نظر ما خیلی هم فایده نداشت کم شده و به فرصت نامزدها برای پاسخ دادن به سوالات اضافه شده است. این موضوع آسیب‌شناسی شد و اکنون فرصت نامزدها که در دوره‌های قبلی دو تا چهار دقیقه بود افزایش دادیم و محورها هم کم شده است. لازم به یادآوری است  که از ۵ مناظره، ۳ مناظره اقتصادی  خواهد بود.
پیمان جبلی پیش از آغاز نخستین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امید است از این فرصت خوب و مناسبی که برای عزیزان فراهم شده، نامزدها به خوبی استفاده کرده و مردم شاهد دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و رویکردهای نامزدهای مورد نظر خود قرار بگیرند.
رئیس سازمان صداوسیما گفت:در فاصله کمتر از ۱۰ روز از برگزاری نظرسنجی که قبل از شهادت رئیس جمهور و هیات همراه و بعد از وقوع حادثه اتفاق افتاد، شاهد افزایش ۱۲ درصدی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بودیم.
رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد:دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری ۳ مناظره برگزار شد، در این دوره ۲ مناظره به تعداد مناظره ها اضافه شده است، که سه مناظره بدرباره مسائل اقتصادی و مبتنی بر سرفصل‌های برنامه هفتم توسعه است.
وی افزود: در فاصله کمتر از ۱۰ روز از برگزاری نظرسنجی که قبل از شهادت رئیس جمهور و هیات همراه و بعد از وقوع حادثه اتفاق افتاد، شاهد افزایش ۱۲ درصدی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بودیم. جبلی گفت: از ۵ مناظره، ۳ مناظره اقتصادی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه