روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۱ خرداد - شماره 4611

رئیس کل گمرک خبر داد؛

امکان فعال سازی گوشی‌های جامانده در طرح ریجستری


  رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: جاماندگان ثبت موبایل و ریجستری می‌توانند گوشی‌های خود را ثبت نهایی کنند.
محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز دستورالعمل جدید طرح جاماندگان ریجستری تلفن همراه خبر داد و گفت: بر اساس مجوزی که از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گرفته شده است، این امکان فراهم شد که جاماندگان و کسانی که نتوانسته‌اند فرایند ثبت تلفن همراه خود را در روش واردات مسافری نهایی کنند، می‌توانند فرایند ثبت تلفن همراه خود را براساس دستورالعمل ابلاغ شده، نهایی کنند. به گفته رئیس کل گمرک، متقاضیان می توانند از طریق نزدیک‌ترین گمرک اجرایی یا مبدأیی که به کشور وارد شده‌اند، فرایند ثبت تلفن همراه خود را نهایی کنند.

بابت مطالبات ارزی؛
بانک تجارت 19 همت درآمد شناسایی کرد
 بانک تجارت با تسویه حساب و تعیین تکلیف دولت بابت مطالبات ارزی، 19 همت درآمد شناسایی کرده است. به گزارش کائنات، وتجارت بیان داشت  تسویه 503 میلیون دلار به صورت دلار یا ریال با نرخ ets پس از کسر مبلغ خرید ارز از بانک مرکزی با نرخ 42000 ریال خواهد بود.
تفاوت نرخ مذکور موجب شناسایی درآمد حدود 190 هزار میلیارد ریال خواهد شد که در مجموع سود قبل از مالیات بانک (حسابرسی نشده) به مبلغ 379 هزار میلیارد ریال بالغ می شود.

اعلام زمان افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی بانک صادرات
  بانک صادرات زمان برگزاری مجمع فوق العاده برای تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را اعلام کرد.
به گزارش کائنات، بانک صادرات علاوه بر مجمع سالانه، زمان برگزاری مجمع فوق العاده برای تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، «وبصادر» ساعت 15:30 چهارشنبه 30 خرداد در محل سالن همایش ضرغام واقع در ضلع غربی ورزشگاه آزادی درباره افزایش سرمایه 457 درصدی تصمیم گیری می کند. بانک صادرات  27 اسفند ماه پیشنهاد افزایش سرمایه 457 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داد تا به منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت‌های مالی، سرمایه فعلی را از 21.5 به 120 هزار میلیارد تومان برساند و به بزرگترین بانک بورسی از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شود.

کسب رتبه 218 در میان 500برند برتر بانکی جهان با صعود 20 پله‌ای بانک پاسارگاد
  بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در رتبه‌بندی 500برند بانکی برتر جهان در سال 2024 میلادی، با صعود 20 پله‌ای نسبت به سال گذشته، موفق به کسب رتبه 218  از میان 500 برند برتر بانکی جهان (TOP 500 Banking Brands) شد.
به گزارش کائنات، این بانک در طی 9 سال گذشته همواره در فهرستی که هر ساله توسط مؤسسه بین‌المللی «برندفاینانس» تهیه و توسط نشریه «بنکر» از زیرمجموعه‌های «Financial Times» اعلام می‌شود، به‌عنوان با ارزش‌ترین برند بانکی ایرانی معرفی شده است.
بانک پاسارگاد در ارزیابی سال2024 با وجود شرایط دشوار تحریم‌های مالی و بانکی تحمیل‌شده و کاهش ارزش پول ملی، با صعود 20 پله‌ای در رتبه‌بندی و رشد 17.7درصدی در ارزش برند، با ارزش برند 893 میلیون دلار موفق به کسب جایگاه 218 در میان 500 برند معتبر بانکی جهان شد و در رتبه‌ای بالاتر نسبت به بسیاری از بانک‌های معتبر منطقه‌ای و جهانی قرار گرفت. لازم به ذکر است بانک پاسارگاد از سال 2015 (به غیر از سال 2016 که در این رتبه‌بندی شرکت نکرد) در رتبه‌بندی 500 برند بانکی برتر جهان حضور داشته و همواره به‌عنوان با ارزش‌ترین برند بانکی ایرانی معرفی گردیده است و در سال 2018 ارزش برند بانک پاسارگاد بالغ بر 1170 میلیون دلار ارزیابی گردیده بود.  گفتنی است بانک پاسارگاد پیش از این نیز در مجموعه موفقیت‌های بین‌المللی خود، در رتبه‌بندی 1000 بانک برتر جهان (سال 2023)، موفق به کسب جایگاه بی‌سابقه 205، رتبه اول خاورمیانه و دوم جهان در معیار بازده سرمایه (ROC) ، رتبه اول خاورمیانه و 15 جهان در معیار بازده دارایی (ROA)و رتبه 17 خاورمیانه بر اساس معیار سرمایه لایه یک را شده بود.

وزارت جهاد کشاورزی به خانواده بیمه معلم پیوست
  شرکت بیمه معلم برنده مناقصه خدمات بیمه درمان تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی شد. به گزارش کائنات، ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی وزارت‌ جهاد کشاورزی به بیمه معلم سپرده شد. بیمه معلم که برای سومین سال متوالی بالاترین سطح توانگری مالی در صنعت بیمه (سطح یک) را از بیمه مرکزی کسب کرده است، در راستای اجرای سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده خود در حوزه توسعه بازار، موفق به جذب پرتفوی این بیمه‌گذار شد. گفتنی است این شرکت در دوسال گذشته با ارائه خدمات شایسته به سازمان­های بزرگ در سطح کشور و در سایه رضایت­مندی بیمه ‌گذاران، کماکان به توسعه بازار خود ادامه می دهد و این قرارداد می‌تواند نقطه روشنی در کارنامه سال ۱۴۰۳ بیمه معلم محسوب شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه