روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۳ خرداد - شماره 4608

بازدیدخبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه های نهضت ملی مسکن در منظریه شهرکرد


 سیمین رئیسی: خبرنگاران همراه با مدیرکل راه و شهرسازی ،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، و تعدادی از مدیران مجموعه راه و شهرسازی وبنیادمسکن و مسئولان روابط عمومی از نزدیک پروژه های نهضت ملی مسکن در منظریه شهرکرد بازدید کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درجمع خبرنگاران گفت : درطرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۰۳ هزار و ۸۰۵ نفر ثبت‌نام کردند که نزدیک به ۸۰ هزار نفر شرایط لازم را دارند. خدایار باقری اظهار کرد: در بحث جوانی جمعیت با آمار روستایی ۱۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی داریم و برای یک هزار و ۷۸۹ نفر قرعه‌کشی صورت گرفته و واحدها نیز برای آن‌ها مشخص شده است همچنین بیش از ۲ هزار نفر در صف دریافت زمین هستند، و بیشترین متقاضی در این طرح مربوط به شهرستان لردگان است.  مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون ۱۵۰ واحد مسکن به پیمانکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تکمیل شده اما هنوز تحویل متقاضیان نشده است و نیاز است تا متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند همچنین تعدادی واحد نیز در محله ۳۴ در حال تکمیل است که تا پایان خرداد قابل سکونت می‌شود و خدماتی نظیر آب، برق، گاز و فاضلاب برای این واحدها اجرا شده است .
باقری خاطرنشان کرد: مجوز ۱۴ مدرسه، پنج مسجد، پنج مرکز درمانی و یک کلانتری گرفته شده که به‌زودی عملیات اجرای این طرح‌ها آغاز می‌شود.
وی افزود: افرادی که آورده خود را تکمیل کرده‌اند واحد دریافت می‌کنند و افرادی که قادر به تامین اعتبار نیستند جابجا شده و در سایر پروژه‌ها با پیشرفت پایین قرار می‌گیرند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز درادامه این بازدید اضافه کرد:طرح اقدام ملی مسکن از سال ۹۸ مطرح و وارد فاز اجرایی شد و تسهیلاتی که برای این طرح درنظر گرفته شده از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.
فرشید ریاحی تصریح کرد:از سال ۹۸ که طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شد قرار شد تا متقاضیان در ابتدای کار ۴۰۰ میلیون ریال آورده داشته باشند اما این مبلغ در حساب خود متقاضیان مسدود شده و بانک نیز درصد اندکی سود به آن پرداخت می‌کرد و پس از اینکه واحدها وارد عملیات اجرا شد این مبلغ هزینه تهیه نقشه و صدور پروانه از شهرداری شده است.
ریاحی در پایان در خصوص اعتراض برخی متقاضیان در خصوص زمانبر شدن اجرای طرح ملی مسکن بیان کرد: تاخیر در تامین منابع مالی هم از سوی بانک و هم از سوی متقاضیان سبب شد تا این طرح با کندی پیش برود به‌طوری‌که خوش‌حساب‌ترین متقاضیان آورده خود را دست‌کم با ۱۰۰ روز تاخیر ارائه دادند و همین موضوع باعث زمین‌گیر شدن پیمانکار و کندی کار شده است.

توسط دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان انجام شد:
تقدیر از اقدامات خیرخواهانه مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان
  علی زلقی دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان با اهدای لوح تقدیر از مساعدت‌ها و اقدامات خیرخواهانه مهندس علیرضا هیهاوند مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تقدیر به عمل آورد.
این لوح ، امروز و در مراسم پویش همدلی و نسیم مهر که در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی و ورزشی باشگاه مرکزی و با حضور تعدادی از مدیران و روسای دوایر دولتی و جمعی از خیرین و فعالین عرصه فرهنگی برگزار شد صورت پذیرفت. در حاشیه این مراسم، هوشنگ فرجی فر از پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی و فعال عرصه فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان مجسمه شیرسنگی که یکی از نمادهای مهم در ایل بختیاری است را به مهندس هیهاوند اهدا و از اقدامات و حمایت‌های ایشان از جامعه فرهنگی تقدیر و تشکر بعمل آورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نظراباد خبر داد؛
اعزام بیش ازهزار نفر از شهرستان نظرآباد
 به مرقد مطهر امام خمینی(ره)
  نظرآباد – سیروس رنجبرکهن: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نظرآباد از اعزام بیش از هزار زائر از شهرستان نظراباد به مرقد مطهر امام خمینی(ره) در مراسم  سی و پنجمین سالگرد رحلت  امام راحل خبر داد.
سرهنگ احمد خدابنده از هماهنگی‌های لازم برای تسهیل در اعزام  بیش از هزار نفر از زائرانی که از شهرستان نظراباد در مراسم ارتحال امام راحل شرکت خواهند کرد خبرداد.
وی با اشاره به امادگی ناوگان حمل نقل عمومی سازمان اتوبوس رانی شهرداری نظرابادگفت:سازمان اتوبوس رانی با بیش از ٢٥دستگاه اتوبوس در خدمت زائرین عزیز جهت اعزام به مرقد مطهر خواهند بود  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نظرآباد همچنین ازامادگی کامل کلیه دستگاهها و سازمانها و ادارات شهرستان  نظراباد درقالب  ستاد بزرگداشت ارتحال امام ، برگزاری ویژبرنامه شهرستانی سی و پنجمین سالگرد امام راحل و برگزاری مسابقات فرهنگی در سطح پایگاههای بسیج شهرستان نظرآباد خبرداد.
  خدابنده در پایان به تشکیل ستادهای فرعی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در بخشداری‌ها اشاره کرد و گفت:امسال برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل با حال و هوای شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی یکی از شاگردان مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای خدمت برگزار می‌شود.

برگزاری پویش همدلی و نسیم مهر و آزادی
 5 زندانی جرایم غیرعمد در مسجدسلیمان
  همایش پویش همدلی و نسیم مهر با هدف حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان صبح امروز با میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه مرکزی برگزار شد.
این مراسم به همت انجمن حمایت از زندانیان نیازمند و همراهی و همکاری پایگاه مقاومت بسیج صنعت نفت مسجدسلیمان با حضور تعدادی از مدیران دوایر دولتی و جمعی از شهروندان،فعالین عرصه فرهنگ،خیرین و خانواده زندانیان برگزار شد.
رییس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت خصوصاً رییس جمهور فقید اظهار داشت: سند تحول قوه قضاییه در زمان مسئولیت شهید آیت الله رییسی در قوه قضاییه تدوین گردید و از مهمترین دستاوردهای آن تحول در زندان است. حجت الاسلام والمسلمین مرعشی افزود: نظام به دنبال اصلاح مجرم و قابل بازگشت شدن وی به آغوش جامعه و از سرگیری زندگی و فعالیت های عادی همانند سایر شهروندان از طریق عوض کردن نگرش به زندانی در جامعه است.
علی دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان نیز طی سخنانی گفت: اگر چه فرد زندانی جرمی را مرتکب شده و در حال تاوان دادن آن است اما در این میان خانواده وی تقصیری ندارند و می بایست خانواده زندانیان نیازمند زیر چتر حمایتی قرار بگیرند تا مشکلی بر مشکلات افزوده نگردد و می طلبد خیرین در این مسیر همراهی و مشارکت بیشتر و جدی تری داشته باشند.
بیژن قنبری بیرگانی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مسجدسلیمان نیز با اشاره به اینکه این انجمن هیچ گونه ردیف بودجه قانونی ندارد و به کمک ها و مشارکت های مردمی وابسته است خواستار آن شد تا شهروندان خیر و نوع دوست مسجدسلیمانی حتی با کمک‌های ناچیز به یاری این انجمن بشتابند و در راه خیر رسیدگی به خانواده زندانیان نیازمند و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت نمایند. در پایان این مراسم تعداد 5 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین از بند آزاد و به آغوش گرم و پر مهر خانواده بازگشتند. در این مراسم تعداد 400 بسته کمک معیشتی غذایی به ارزش تقریبی 380 میلیون تومان از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان جهت اهدا به خانواده زندانیان در اختیار انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفت.

نشست معاونین و مدیران شهرداری با موضوع شهروندسپاری؛
گام بلند شهرداری بوشهر
در شفافیت و خدمات آنلاین
  نشست بررسی نحوه ارائه خدمات شهروندسپاری سیستم شهرسازی شهرداری بوشهر در بخش استعلام بانک، استعلام نقل و انتقال و نامه ادارات، با حضور شهردار، معاونان، مشاوران، مدیران و کارشناسان مربوطه در سالن اجتماعات شهرداری با محوریت تسهیل و رفع موانع در فرایند یادشده برگزار شد.
 در این نشست، شهردار بوشهر با اشاره به اهمیت خدمات شهروندسپاری در شهرداری برای بهبود ارائه خدمات به شهروندان گفت: این سامانه در راستای شفاف‌سازی، توسعه خدمات الکترونیک و تسریع در خدمت‌رسانی به شهروندان راه‌اندازی شده است.
 حسین حیدری با اشاره به اینکه شهروندسپاری به‌عنوان روشی جدید، امکان ثبت درخواست و همچنین پیگیری غیرحضوری خدمات حوزه شهرسازی، درآمد و نوسازی را میسر می‌کند، افزود: همشهریان عزیز برای بهرمندی از این خدمات غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به سایت https://esup.bushehr.ir در بخش خدمات شهروندان، در فاز نخست نسبت به ثبت درخواست استعلامات بانک و دفترخانه اقدام نموده و سپس از همان طریق نسبت به پرداخت عوارض و دریافت پاسخ استعلام اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه