روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۹ خرداد - شماره 4606

در سیزدهمین جلسه دادگاه منافقین صادر شد

اعلان قرمز برای متهمان پرونده سرکردگان منافقین


  سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین «دهقانی» و مستشاران دادگاه «مرتضی تورک» و «امین ناصری» و «وزیری» نماینده دادستان در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) به صورت علنی آغاز شد.
در ابتدای این جلسه، قاضی دهقانی گفت: از اولین روز دادگاه تا امروز جلسات متعددی برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است. نظر به اتمام کیفرخواست، در حال استماع شکایات شکات توسط وکلای آن‌ها هستیم.
وی ضمن تسلیت شهادت ریاست جمهوری و همراهان ایشان گفت: نکته‌ای که در این کیفرخواست مهم است، مساله اتهاماتی است که در قالب کیفرخواست به یک سازمان وارد شده است که اساس آن لطمه زدن به انقلاب اسلامی است.
قاضی دهقانی با اشاره به آیه «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ…» گفت: أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ به معنای شدت عمل نیست، یعنی سخت بودن و محکم بودن و غیرقابل نفوذ بودن. أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ یعنی نگذارید در جامعه شما دشمن نفوذ کند. نفوذ اصلی‌ترین دشمن ما از ابتدای انقلاب تا امروز است و این پرونده و کیفرخواست واصله نظر به اینکه بدلیل یکی از اتهامات نفوذ در ارکان جمهوری اسلامی و نهاد‌های مرتبط با آن ایجاد شده است، در حال رسیدگی است و تا امروز ادامه دارد و تمام نمی‌شود. وی افزود: همانطور که اهداف و تمرکز پلیس جنایی بین الملل مبارزه با تروریسم و استرداد مجرمین است، این دادگاه مبادرت به صدور اعلان قرمز برای متهمان کرده است و شناسایی و ردیابی افراد مورد درخواست بعد از درخواست دادگاه و دادستان، توسط پلیس جنایی بین الملل پذیرفته و اعلان قرمز برای آن‌ها صادر شده است.
قاضی دهقانی گفت: امروز به تمام کشور‌های میزبان متهمان این پرونده اعلام می‌کنم این متهمان تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارند و هرگونه صدور اوراق شناسایی، هویت و یا تسهیل روادید متهمان این پرونده توسط دولت‌های میزبان خلاف قوانین پلیس بین‌الملل است؛ لذا به تمام کشور‌هایی که قوانین پلیس بین‌الملل را پذیرفته‌اند اعلام می‌کنیم با پلیس بین‌الملل همکاری و برای تأمین امنیت مردم خود اقدام کنند.
در ادامه وکیل شُکات با اجازه قاضی در جایگاه قرار گرفت و گفت: از قوه قضائیه تشکر می‌کنم که امکانی را فراهم کرده است تا جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین مورد رسیدگی قرار بگیرد. جنایت‌هایی که علیه ۱۷ هزار نفر ایرانی صورت گرفته است و باید ۱۷ هزار دادگاه در این رابطه تشکیل و ۱۷ هزار رأی صادر شود. دادگاه باید هر مورد را به تفصیل بررسی کند. قاضی در پاسخ به وکیل شُکات گفت: دادگاه با صبر و حوصله با جنایت‌هایی که در طول ۴۰ سال گذشته رخ داده، رسیدگی می‌کند.
مسعود رجوی معتقد بود خشونت را باید به هر طریق به دست آورد
در ادامه یکی از اعضای جدا شده از سازمان مجاهدین خلق با اجازه قاضی در جایگاه قرار گرفت و در مورد وحشت آفرینی و ترور در سازمان مجاهدین خلق گفت: این اقدامات خشونتی سازمان نه منحصر به جمهوری اسلامی و نه منحصر به یک زمان خاص است. من ۲۲ سال عضو سازمان بودم و تجربه زیستن با اعضای آن را دارم. هیچ زمانی مشاهده نکردیم که مریم رجوی به سوال خبرنگاری پاسخ دهد مگر اینکه سوالات از پیش تعیین شده و خبرنگار عضو سازمان باشد. وی ادامه داد: در اوایل انقلاب مشاهده می‌کردیم که سازمان مجاهدین با لشکرکشی خیابانی قصد داشتند دیده شوند. مسعود رجوی معتقد بود اگر اعضای سازمان فقط در خیابان‌ها تردد کنند همان لحظه دیده و از ذهن مردم پاک می‌شوند، اما اگر خشونتی رخ دهد و خونی ریخته شود مردم تا چند روز از حضور مجاهدین صحبت می‌کنند و دیرتر فراموش می‌شوند. در برهه‌ای که دیگر این خشونت‌ها راه به جایی نبَرد، مسعود رجوی تئوری ترور سران و سر انگشتان انقلاب را مطرح کرد. مسعود رجوی معتقد بود خشونت را باید به هر طریق به دست آورد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه