روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4596

کنعانی:

سفارتخانه مجازی فلسطین در سامانه وزارت امور خارجه ایجاد شده است


 -سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دستگاه دیپلماسی در راستای اجرای قانون مصوب مجلس در حوزه سفارتخانه مجازی فلسطین در حوزه حقوقی، کنسولی و اجرایی انجام داده است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران که در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مفاد قانون مرتبط با فلسطین گشایش سفارتخانه مجازی این کشور در سامانه وزارت امور خارجه است، بیش‌از هفت ماه است که شاهد جنایات جنگی در غزه در مقابل دیدگان جهان هستیم.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدامات متنوعی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، حقوقی و بین المللی انجام داده که ابعاد آن برای جامعه جهانی آشکار است.
کنعانی افزود: دستگاه دیپلماسی در راستای اجرای قانون مصوب مجلس در حوزه سفارتخانه مجازی فلسطین در حوزه حقوقی، کنسولی و اجرایی انجام داده است. همچنین نظر مشورتی سفارت فلسطین در تهران و گروه‌های مقاومت اخذ شده است. این سفارتخانه مجازی به صورت آزمایشی در سامانه وزارت امور خارجه ایجاد شده است تا بتوانیم مشکلات فنی و سایر ابعاد آن را بهتر و بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: توسعه مناسبات دو جانبه با کشورهای همسایه و عربی منطقه و ایجاد فضای مثبت و سازنده در گفت‌وگوهای دو و چندجانبه با کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس نیازمند برداشتن گام‌های تکمیلی در ارتقای سطح همکاری‌های چندجانبه است که ابعاد مختلف تجاری و اقتصادی و رویکرد امنیت آفرین در چارچوب تأمین امنیت مشترک برای کشورهای منطقه است.
وی ادامه داد: همانطور که وزیر خارجه کشورمان روز گذشته گفتند ما اکنون‌ در محله ایجاد سازوکارهای دسته جمعی در کنار دیگر کشورهای منطقه هستیم. ایجاد فضای امن برای کشورهای منطقه موضوع مهم و دارای اولویت برای ایران است.
کنعانی افزود: فضای مثبتی در این مسیر وجود دارد و ما امیدوار هستیم که در پرتوی این فضای مثبت به اهداف خود دست پیدا کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: در خصوص میدان گازی آرش مواضع ما روشن است، مرزهای دریایی ما و کویت تعیین نشده و نمی‌توان نسبت به سهم آنها در مالکیت میدان آرش سخنی به میدان آوریم. ۹ دور مذاکرات حقوقی در این رابطه دو طرف با یکدیگر داشتند و پیگیری‌ها برای تعیین حدود مرزی استمرار دارد. تنها راهکار این مساله هم گفت‌وگوی فنی و حقوقی هیأت‌های دو طرف بدون توسل به جنجال‌های رسانه‌ای است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه