روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۳ ارديبهشت - شماره 4581
تیتر خبرها

ایزدی تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

با ابزارهای دیپلماتیک در مجامع بین المللی اسرائیل باید محکوم شود


  کارشناس وتحلیلگر سیاست خارجی و مسائل آمریکا و بین الملل گفت: رای اینکه اسرائیل در افکار عمومی جهان و در سازمان های بین المللی به صورت عملی محکوم شود باید از ابزارها و روش های دیپلماتیک به بهترین نحو ممکن استفاده شود تا موانعی پیش پای این رژیم غاصب برای جلوگیری تداوم و تکرار جنایت علیه بشریت ایجاد شود.
فواد ایزدی کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکا و سیاست خارجی در خصوص موضوعات مرتبط با حمله اسرائیل به غزه و بی عملی سازمان های بین المللی به کائنات گفت: در موضوع تحولات مرتبط با غزه و شرایط حاکم باید گفته شود متاسفانه اسرائیل توجهی به بیانیه ها و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل ندارد به کرات از آن عدول می کند چرا که تحت حمایت قدرت های غربی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی قرار دارد.
وی در این باره بیان داشت: براساس بیانیه ها و مصوبات سازمان ملل اسرائیل باید هر چه سریعتر آتش بس را بپذیرد و جنگ غزه را به پایان برساند اما تمام دنیا و افکار عمومی شاهد این موضوع است که اسرائیل زیر بار نمی رود البته به وتوهای آمریکا و رای های ممتنعی که در این موضوع بارها داده شده نیز به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف جنایتکارانه رژیم صهیونیستی باید اشاره شود.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل تصریح نمود: با توجه به اینکه عدم توقف جنگ ناشی از بی توجهی رژیم صهیونیستی به آتش بس است لذا لازم است ایران و کشورهایی که دغدغه پایان دادن به نسل کشی در غزه را دارند در شورای امنیت سازمان ملل تلاش کنند تا اسرائیل را ذیل بند 41 و 42 فصل 7 ببرند همانطور که معمولا این کار را می کنند.
فواد ایزدی معتقد است: اسرائیل در غزه جنایت می کند و ده ها هزار نفر را در غزه به شهادت رسانده و همچنان به جنایات خود ادامه می دهد. از سوی دیگر موضوعات مرتبط با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نیز به عنوان تعرض و جنایت دیگری مطرح است به این خاطر مردم انتظار دارند دولت بخصوص نهاد مرتبط یعنی وزارت خارجه در تبیین این موضوعات فعال عمل کند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت خارجه و شخص وزیر در جلساتی که درسازمان های بین المللی حضور می یابند باید به این موضوع بسیار توجه کنند و روی این موارد تمرکز کنند که اسرائیل نسبت به اجرای قطعنامه های شورای امنیت بی توجه است بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید درخواست بدهد اسرائیل ذیل بند 41 و 42 منشور سازمان ملل برود لذا باید از روش های دیپلماتیک برای تحمیل فشارهای مختلف به اسرائیل استفاده کنیم.
وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: محکوم سازی صرف اسرائیل و خواندن بیانیه نتیجه نمی دهد برای اینکه اسرائیل در افکار عمومی جهان و در سازمان های بین المللی به صورت عملی محکوم شود باید از ابزارها و روش های دیپلماتیک به بهترین نحو ممکن استفاده شود تا موانعی پیش پای این رژیم غاصب برای جلوگیری تداوم و تکرار جنایت علیه بشریت ایجاد شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه