روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۱ فروردين - شماره 4573

ظهره وند در گفت و گو با کائنات مطرح شد

واشنگتن مسوول نسل کشی ها در غزه و رفح است


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: کشتاری که امروز در رفح شاهد آن هستیم ناشی از حمایت آمریکا از اسرائیل است پس مسولیت مستقیم آن با امریکاست لذا این آخرین شانسی است که پیش روی واشنگتن برای اجتناب از یک بحران عمیق و گسترده در منطقه گذاشته شده است.
ابوالفضل ظهره وند کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص تنها راه پیش روی آمریکا و اسرائیل برای عدم کلید خوردن جنگ در منطقه با توجه به سفر هیئت حماس به قاهره برای از سرگرفتن مذاکرات صلح گفت: در این موضوع شکی نیست که ایران در همه حال آماده است پاسخی تند و قاطعانه به دشمن بدهد اما در حال حاضر تنها موضوعی که می تواند مانع گسترش دامنه جنگ به منطقه شود و مانع اقدامات آتی ایران باشد وابسته به توافقی است که در قاهره می تواند به وقوع بپیوندد.
وی در این باره یادآور شد: با توجه به اینکه ایران ماه هاست بر آتش بس و جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع غزه تاکید می کند پس پذیرش آتش بس را نه تنها به حماس بلکه می توان به آمریکا و شخص نتانیاهو نسبت داد یعنی این موضوع دیگر مربوط به حماس نیست، بلکه مربوط به آمریکا و نتانیاهوست.
ظهره وند در این باره تصریح نمود: اگر امریکا و اسرائیل می خواهند از پیامدهای اقدام ایران خود را مصون نگه دارند تنها راه این است که در قاهره شاهد توافق از سوی آمریکا و اسرائیل با حماس باشیم. اگر این اتفاق بیفتد فعلا زمینه ای برای اقدام ایران نمی ماند یعنی آمریکا از این جهت می تواند مطمئن باشد که منافع آمریکا در منطقه تحت خطر قرار نمی گیرد در غیر این صورت ایران خود را برای هر وضعیتی آماده کرده است. ابوالفضل ظهره وند کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: با توجه به اینکه در خلال شش ماه گذشته آمریکا یگانه حامی و پشتیبان رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است پس تمام عواقب نسل کشی در غزه بر عهده دولت بایدن و مسوولین آمریکایی است به این خاطر آمریکا باید نتانیاهو را با هر ابزاری که در دست دارد متوقف کند تا آتش بس را بپذیرد.
وی در این باره یادآور شد: تمام دنیا شاهد این موضوع بودند که اگر حمایت های آمریکا در شش ماه گذشته نبود قطعا نتانیاهو چهار ماه پیش متوقف می گردید بنابراین کشتاری که امروز در رفح شاهد آن هستیم ناشی از حمایت آمریکا از اسرائیل است پس مسولیت مستقیم آن با امریکاست لذا این آخرین شانسی است که پیش روی واشنگتن برای اجتناب از یک بحران عمیق و گسترده در منطقه گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه