روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ اسفند - شماره 4564

قرآن، كتاب هدايت، رحمت و نجات است


  قرآن، كتاب آسماني و معجزه آخرين سفير الهي حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلّم) و بزرگ‏ترين هديه الهي براي انسان‏ها و گران ‏بهاترين ميراث پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلّم در ميان مسلمانان است. قرآن كتابي جامع و دربرگيرنده همه قوانين، حكمت‏ها و موعظه ‏هايي است كه براي هدايت انسان لازم است.
خداوند بزرگ، قرآن كريم را در آيه ‏هاي گوناگون چنين توصيف مي‏ كند: بي ‏هيچ شكي قرآن، راهنماي پرهيزكاران است.
آيا تاكنون انديشيده ‏ايد كه چرا قرآن، كتاب هدايت براي پرهيزكاران معرفي شده است؟ شايد سرّ اين مطلب در اين باشد كه پرهيزكاران با دوري از گناهان، زمينه را براي هدايت ‏پذيري فراهم كرده‏ اند.
قرآن، هدايتي براي بشر است.
خداوند بشر را آفريد و قرآن را براي هدايت و راهنمايي او فرستاد تا حجت بر همگان تمام شود.بياييد با تأمل و تدبّر در آيات قرآن كريم و عمل به دستورهايش، در روز جزا شرمنده درگاه حق نباشيم.
قرآن راه حق و باطل را روشن مي ‏كند.
بشر همواره در پي حقيقت و بازشناسي آن از باطل است. او مي ‏خواهد بداند حق كدام است و باطل كجاست؟ راه كدام است و چاه كجاست و چه سرمايه ‏اي بالاتر از اين كتاب آسماني و چه ميزاني دقيق‏تر از قرآن و چه فرقاني بهتر از كلام خدا.قرآن  با عظمت است.
 به راستي قرآن، كتاب عظيمي است؛ چون از سوي پروردگار بزرگ آمده است. رمضان نيز از عظمت قرآن، بزرگي يافته است؛ زيرا ماه نزول قرآن است. همانا اين قرآن، انسان را به راست ‏ترين و استوارترين راه هدايت مي‏ كند.اگر مي ‏خواهيد در درست ‏ترين و بهترين راه‏ها قدم بگذاريد در قرآن بينديشيد و به آن عمل كنيد.
شفاي دل و رحمت الهي براي اهل ايمان است.
براي دل زنگار گرفته ‏ام، شفا مي ‏خواهم و به رحمت الهي اميد دارم. در عين حال، زمزمه ‏اي آسماني در گوشم مي‏ پيچد كه شفاي دل بيماران و رحمت و بخشايش الهي در قرآن است.
سوگند به قرآني كه بيانش حكيمانه است.
به راستي از حكيم، جز سخن حكيمانه مي ‏شنويد؟ قرآن، كلامي حكيمانه از سوي خداوند حكيم است. درياي حكمت و معرفت است، ولي تنها آنان كه اهل حكمت و معرفتند، مي‏ توانند از اين كلام جاودانه بهره ببرند.
اين كتاب جز براي پند و نصيحت جهانيان نيست.
اي عزيز! نصيحت خدا را به گوش جان بپذير و به آن عمل كن. قرآن بخوان و در آن بينديش كه بهترين نصيحت از سوي بهترين ناصحان است.
قرآن، روشن كننده حقيقت هر چيزي است.
هنگامي كه فتنه ‏ها همچون تاريكي ‏هاي شب همه جا را فرا گرفته است، براي رستگاري و نجات به قرآن پناه ببريم.
قرآن مايه هدايت و رحمت براي نيكوكاران است.
حالا كه خداوند وعده داده است هدايت و رحمت قرآن شامل نيكوكاران مي ‏شود؛ پس فرصت ‌هاي نيكوكاري را مغتنم شماريم.
قرآن مايه هدايت و رحمت براي مؤمنان است.
اي مؤمنان! ‌اي كساني كه ايمانتان به مرحله عمل و ظهور رسيده و قلبتان با زبانتان يكي است، برشما باد بشارت خداوند كه هدايت و رحمت الهي شامل حالتان خواهد شد.
قرآن يادآوري است براي آنان كه از خدا مي ‏ترسند.
گاهي هواي نفس، انسان را به وادي غفلت مي‏ كشاند و حقيقت را غبارآلود جلوه مي ‏دهد. گاهي لشكريان شيطان، سربازان رحماني نفس را فريب مي ‏دهند و اين خداترسانند كه با توسل به قرآن از اين خطر بزرگ رهايي مي ‏يابند.
اين قرآن، بشارتي براي مسلمانان است.
اي مسلمانان! نزول قرآن در رمضان بر شما بشارت باد. راه را باز كنيد، فرشته ‏هاي نيكوكار كتاب آسماني قرآن را در صحيفه‏ هايي ارجمند براي شما به ارمغان مي ‏آورند. لطف الهي شامل حالتان شده و اين كتاب گران‏ قدر را براي شما فرستاده است. پس در گرامي ‏داشت اين لطف الهي بكوشيد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه