روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۱ اسفند - شماره 4563

مجلس با تاسیس بانک اصناف مخالف کرد


  مجلس شورای اسلامی در صحن علنی با طرح کمیسیون اقتصادی مجلس برای اصلاح قانون نطام صنفی و تاسیس بانک اصناف موافقت نکرد. به گزارش کائنات، مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی با طرح کمیسیون اقتصادی برای اصلاح قانون نظام صنفی و تاسیس بانک اصناف موافقت نکرد.
مخالفان ایجاد بانک جدید در کشور را عامل تورم و افزایش نقدینگی در کشور دانستند، اما بر اساس اعلام محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، اتاق اصناف می‌تواند درخواست خود در این زمینه را به بانک مرکزی ارائه دهد و در صورت تایید، برای تاسیس بانک اقدام نماید و این اقدام نیازی به تصویب قانون جدیدی ندارند.

موسسه ملل ۸۰۳ میلیارد ریال وام قرض الحسنه
در بهمن ماه پرداخت کرد
 موسسه اعتباری ملل در بهمن ماه بیش از ۸۰۳ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد . به گزارش کائنات، این موسسه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود نسبت به پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری اقدام نمی نماید که در بهمن ماه مبلغ ۸۰۳/۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیان محترم پرداخت کرد.
این گزارش می‌افزاید: تعداد ۶۰۲ نفر از جوانان عزیز در حال تکمیل پرونده برای دریافت وام قرض الحسنه ازدواج هستند.
گفتنی است؛ این موسسه در قالب طرح نیکان به افراد حقیقی تا مبلغ سه میلیارد ریال و اشخاص حقوقی تا مبلغ هفت و نیم میلیارد ریال بر اساس میانگین موجودی سه ماهه پرداخت می‌کند.

تجلیل از اعضای برتر سندیکای بیمه گران ایران
 همزمان با آیین پنجاه و هشتمین سالروز تاسیس سندیکای بیمه گران ایران، مراسمی نیز جهت تجلیل از اعضای برتر کارگروه های تخصصی و شورای هماهنگی استان ها برگزار گردید که تعدادی از مدیران کل و معاونین اداره کل بیمه ایران به شرح اسامی زیر نیز حائز رتبه و مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گزارش کائنات، اسامی بدین شرح است:
 شعله نوری دبیر ممتاز کارگروه بیمه های اتکایی
عباس مهرابی زیارانی دبیر برگزیده کارگروه سرمایه گذاری
حسین قربانی دبیر دوم برگزیده کارگروه بیمه های آتش سوزی
مریم کاویانی فر دبیر دوم برگزیده کارگروه حقوقی
مهندس بهزاد یوسفی عضو فعال کارگروه بیمه های مهندسی و انرژی  
حسین روحی عضو فعال کارگروه سرمایه انسانی  
حمیدرضا بحیرائی عضو فعال کارگروه شبکه فروش و بازاریابی  
علی قطبی راوندی رئیس ممتاز هیئت رئیسه شورای هماهنگی استان مرکزی  
حجت اله فلکیان رئیس ممتاز هیئت رئیسه شورای هماهنگی استان گیلان  
فرامرز آزاد رئیس برتر هیئت رئیسه شورای هماهنگی استان اردبیل  
محمد باقر طبیعی نژاد رئیس برتر هیئت رئیسه شورای هماهنگی استان البرز  
حمید شجاع رئیس برتر هیئت رئیسه شورای هماهنگی استان آذربایجان غربی  
دکتر حسن یاوری همکار سندیکا در کارگروه درمان

وزیر ارتباطات اعلام کرد؛
پوشش ۷۰ درصدی فیبرنوری در سال آینده
  وزیر ارتباطات گفت: حدود یک سال است که اینترنت کودک و نوجوان راه اندازی شده و والدین می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند و طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند.
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت اینترنت کودکان اظهار کرد: هفته گذشته رویدادی هم به مناسبت اینترنت ایمن تر داشتیم که جشنواره ای برگزار شد.
وی افزود: هدفمان در وزارت ارتباطات این است که در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، فناوری‌هایی که به خانواده‌ها کمک می‌کنند تا کودکان در فضای امنی از فضای مجازی استفاده کنند. بنابراین این جشنواره برگزار شد و نامزدهای دریافت نشان دوست‌دار خانواده معرفی شدند و در ۲۷ اردیبهشت ماه داوری‌های ما ان‌شاالله کامل می‌شود و محصولاتی که مردم می‌توانند استفاده کنند و امکانات لازم برای مراقبت از کودکان در این فضا معرفی خواهد شد.
زارع پور گفت: در کنار این‌ موضوع حدود یک سالی است که اینترنت کودک و نوجوان با سرشماره #456* راه اندازی شده  که پدر و مادرها می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند. براساس بررسی‌های انجام شده بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند البته این آمار برای سه ماه قبل است و آمار جدید توسط دوستان اعلام می‌شود. او همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری توضیح داد: هدف‌گذاری ما برای پروژه فیبر نوری این بود که امسال حدود ۳۵ درصد پوشش برای کل کشور ایجاد شود.  
وی ادامه داد: تعداد پوشش ایجاد شده به عدد ۷ میلیون خانوار رسیده‌ که این عدد تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت و تا چند روز آینده در مراسمی ایجاد پوشش برای ۷ میلیون خانوار را اعلام خواهیم کرد.   وزیر ارتباطات افزود: امیدواریم تا سال آینده این عدد حداقل دو برابر شود. اپراتورها مشخص شده‌اند، شهرها تفکیک شده‌اند، بیش از ۵۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر مجوزهای لازم و توافق‌ها را از شهرداری دریافت کرده‌اند که این مسئله کار را سرعت می‌دهد.   وی تاکید کرد: در قانون برنامه و بودجه، بندی آمده که به واسطه آن شهرداری‌ها و نهادهای مربوطه باید برای پروژه فیبرنوری با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشند. امیدواریم سال آینده سال درخشانی برای پروژه فیبرنوری باشد و ما بتوانیم حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کشور را تحت پوشش قرار بدهیم.   زارع‌پور گفت: با فراهم شدن این خدمت می‌توان سرعت اینترنت را تا حد بالایی افزایش داد. مشترکینی که از این سرویس استفاده می‌کنند سرعت‌های تا هزار مگابیت‌برثانیه را نیز تجربه کرده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه