روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۱ اسفند - شماره 4563

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی:

قیمت مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است


  مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به تامین بازار شب عید و ماه رمضان گفت: با توجه به جوجه‌ریزی صورت گرفته در بهمن ماه پایان سال بازار مرغ در آرامش بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد.
به گزارش کائنات، مسعود امراللهی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن‌ماه شده است، گفت: در حال حاضر مرغ آن جوجه ریزی‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی افزود: در طی چند سال اخیر این اولین سالی است که اسفندماه بازار مرغ در آرامش است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در ادامه گفت: قیمت مرغ با توجه به تصمیماتی که از قبل وجود داشته همچنان کیلویی ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان است.
مسعود امراللهی در پایان گفت: فروش مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است.

مدیر نظارت و وصول مطالبات صندوق توسعه ملی خبر داد؛
وصول بیش از ۵/۵ میلیارد دلار مطالبات صندوق توسعه ملی از بخش خصوصی
  مدیر نظارت و وصول مطالبات صندوق توسعه ملی از وصول بیش از ۵/۵ میلیارد دلار مطالبات این صندوق خبر داد. به گزارش کائنات، علیرضا بنی‌هاشمی؛ مدیر نظارت و وصول مطالبات صندوق توسعه ملی گفت: در بخش ریالی تمامی مطالبات از بانک‌های عامل و در بخش ارزی نیز بیش از ۵/۵ میلیارد دلار از مطالبات صندوق وصول شده است؛ ضمن آنکه در اسفندماه ۱۴۰۲ نیز موفق به وصول بیش ۲۰۰ میلیون دلار از مطالبات ارزی صندوق شده‌ایم.
مدیر نظارت و وصول مطالبات صندوق توسعه ملی، با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مطالبات این صندوق در بخش نفت و گاز و نیروگاه است، گفت: عمده مسائل صندوق تأمین مالی طرح‌های ارزی حوزه انرژی به ویژه دربخش نفت و گاز و نیروگاه می‌باشد که با وجود اخذ تضامین لازم از دولت، وزارت نیرو و شرکت ملی نفت ایران تا کنون منجر به وصول مطالبات در این حوزه‌ها نشده‌ایم.
وی در خصوص مشکل وصول مطالبات صندوق از نیروگاه‌ها نیز ادامه داد: مشکل اصلی نیروگاه‌ها در بازپرداخت اقساط، قیمت خرید تکلیفی برق و عدم ارائه مجوز به نیروگاه‌ها به منظور فروش برق به صنایع و متعاقبا” بازپرداخت اقساط است.
بنی‌هاشمی در مورد مطالبات از طرح‌های با تضمین شرکت ملی نفت ایران نیز اظهار داشت: صندوق از طریق راهکار‌های قانونی پیگیر وصول مطالبات خود می‌باشد و با اختیاراتی که هیأت امنای صندوق توسعه ملی به صندوق اعطاء نموده است، مسیر وصول مطالبات برای ما هموارتر شده است.
وی تاکید کرد: این موضوع باید فرهنگ سازی شود که صندوق توسعه ملی که تنها صندوق ارزی کشور است برای ۸۵ میلیون جمعیت فعلی و نسل آینده‌ی کشور است و باید بتواند بودجه‌ی لازم را برای روز‌های بدون نفت تامین کند و منابع صندوق نباید در تعداد محدودی طرح رسوب کند بلکه باید با سرعت وصول و در سایر طرح‌ها مجدداً سرمایه‌گذاری شده تا موجب توسعه کشور گردد.

بام، اپلیکیشن منتخب
 بانک‌های کشور شد
  در چهارمین رویداد «جایزه عصر تراکنش» اپلیکیشن بام بانک ملی ایران در بخش «اپلیکیشن‌های بانکی کشور» برگزیده شد. به گزارش کائنات، در مراسم معرفی چهره‌ها، کسب و کارها و محصولات برگزیده صنعت مالی، اپلیکیشن بام بانک ملی ایران، بین اپلیکیشن‌های بانکی کشور به پاس پیشگامی در زمینه توسعه تجربه کاربری، برترین اپلیکیشن بانکی کشور معرفی شد. این چهارمین سالی است که ماهنامه عصر تراکنش در ویژه نامه پایان سال خود فهرستی از برترین‌های سال را در بخش‌های گوناگون «اپلیکیشن ها»، «محصولات برگزیده صنعت مالی»» تاثیرگذارترین چهره ها» و «کسب و کارها» معرفی می‌کند؛ در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد؛ بام بانک ملی ایران به عنوان برترین اپلیکیشن معرفی و رجبیان نماینده اپلیکیشن بام بانک ملی ایران پس از دریافت جایزه ضمن ابراز خرسندی از این انتخاب گفت: «مجموعه بام در سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد و در حال حاضر به بلوغ رسیده است.»
گفتنی است بام از سوپرمحصولات بانک ملی ایران و منطبق بر استانداردهای جهانی است که تا کنون در بسیاری از ارزیابی‌های حرفه‌ای رتبه نخست را کسب کرده است.
این سامانه با بیش از ۱۰ میلیون نصب یکی از پرنصب‌ترین اپلیکیشن‌های بانکی موجود در کافه بازار از سوی کاربران شناخته شده و امتیاز ۴.۸ از کاربران دریافت کرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه