روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند - شماره 4561

طرح”پایش، کنترل و نظارت بر جایگاههای عرضه سوخت” در منطقه گلستان در حال اجراست

  مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه گلستان از آغاز طرح”پایش، کنترل و نظارت بر جایگاههای عرضه سوخت” در استان خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه گلستان، سید محمد حسینی در این خصوص گفت: باتوجه به آغاز ماه مبارک رمضان در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز 1403 و به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف استان  و مسافرین و زائرین معزز حضرت ثامن الاحجج(ع) طرح” پایش، کنترل و نظارت بر جایگاههای عرضه سوخت” از 13 اسفند ماه جاری شروع و تا 15 فروردین 1403 ادامه داشته و همه روزه طبق برنامه نظارتها بر جایگاهها و عاملین توزیع گاز مایع انجام می شود.وی افزود: این طرح در 4 ناحیه (گرگان، کردکوی، گنبدکاووس، مینودشت) و 14 شهرستان استان با همکاری واحدهای بازرسی، مهندسی، ایمنی، کنترل کیفیت، روابط عمومی بصورت شبانه روز در حال اجراست.مدیر شرکت ملی پخش فرآودره های نفتی منطقه گلستان ضمن درخواست همکاری از تمامی کارکنان و متصدیان جایگاه ها و مجاری عرضه با کارشناسان و بازرسان این منطقه در اجرای طرح “ پایش، کنترل و نظارت بر جایگاههای عرضه سوخت “ از زحمات تلاش و اهتمام شبانه روزی و بدون وقفه آنان در طول سال تقدیر و تشکر نمود و از مسافرین عزیز و زائرین محترم امام رضا(ع) خواست هرگونه نقطه نظر، انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق تماس با مرکز رسیدگی و پاسخگویی به شکایات  09627  و یا شماره های 01732420553(روابط عمومی) و 17324203620(بازرسی) مطرح نمایند.سید محمد حسینی از هموطنان گرامی و مسافرین محترم خواست که به منظور توزیع عادلانه سوخت و مدیریت مصرف حتما جهت سوختگیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده نمایند و در صورت اتمام سهمیه و یا ندااشتن کارت سوخت میتوانند از کارت سوخت اضطراری موجود در مجاری عرضه طبق دستورالعملهای جاری شرکت استفاده کنند.گفتنی است 80 باب جایگاه عرضه فرآورده مایع و 60 باب جایگاه عرضه سی ان جی در استان گلستان در حال سوخترسانی به هموطنان عزیز می باشند.

نشست همکاران جوان شرکت آب منطقه ای گلستان با مدیرعامل برگزار شد
نشست همکاران جوان شرکت با مدیرعامل محترم به مناسبت هفته جوان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، کریمی راد، مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در امور جوانان، در این باره گفت: در این نشست ضمن ارائه اقدامات انجام شده مرتبط با همکاران جوان شرکت، روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت و همکاران جوان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. دکتر حیدریان مدیرعامل شرکت نیز ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جوان، ضمن برشمردن ویژگی‌های جوانی، بر استفاده حداکثری از پتانسیل همکاران جوان و حل مشکلات مربوطه در راستای نیل به این هدف تاکید نمودند.

کاشت ۱۲۰ هزار درخت در تیران و کرون‌
 رئیس اداره منابع طبیعی تیران و کرون گفت: امسال ۱۲۰ هزار درخت در این شهرستان کاشته شد که بخشی از آن تا پایان هفته منابع طبیعی غرس خواهد شد.
مصطفی یزدانی به برنامه‌های هفته منابع طبیعی اشاره و اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در این هفته در تیران و کرون توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه بخشی از این نهال‌ها مثمر هستند، افزود: شهروندان با دریافت این درختان و کاشت در منازل و یا در محیط بیرون شهر به توسعه فضای سبز، فرهنگ درختکاری و تولید اکسیژن کمک می‌کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی تیران و کرون ادامه داد: کاشت درخت در جوار شهرک‌های صنعتی برای حفظ سلامت هوا در دستور کار قرار دارد که با کمک هیات امنا این مراکز انجام می‌شود.
یزدانی با اشاره به فرهنگسازی درختکاری در بین آحاد جامعه، گفت: درختکاری در مدارس و محیط‌های پیرامون مراکز آموزشی با حضور دانش آموزان انجام می‌شود که امید است با این مسئولیت اجتماعی در جهت ارتقای فرهنگ حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی گام برداشته شود.
وی همچنین به احداث بندهای خاکی و سیمانی در تیران و کرون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ بند سیمانی و خاکی برای کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک احداث شده که ظرفیت نگهداری آب آن به ۳۰۰ هزار متر مکعب می‌رسد.
رئیس اداره منابع طبیعی تیران و کرون، یادآور شد: یک بند سیمانی جدید نیز در روستای گنهران از توابع بخش کرون در حال احداث بوده که در کنترل سیل به روستا مؤثر است.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی تیران و کرون، اعتبارات مخصوص این پروژه‌ها از منابع ملی و تملک و دارایی تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه نیاز به افزایش بندهای خاکی و سیمانی در شهرستان تیران و کرون وجود دارد، تصریح کرد: جلوگیری از ورود سیل به مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیرساخت‌ها از یک جنبه و از یک بعد دیگر در جلوگیری از فرسایش خاک و حرکت خاک همراه با سیل به سکونتگاه‌ها مؤثر است.

طرح نظارتی ویژه عید تا عید در کردستان آغاز شد
 معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح پایش و نظارت بر نحوه عرضه کالا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از امروز پانزدهم اسفند آغاز شد و تا عید فطر ادامه دارد.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح پایش و نظارت بر نحوه عرضه کالا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از امروز پانزدهم اسفند آغاز شد و تا عید فطر ادامه دارد.
فرزاد سردارزاده اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، گشت‌های مشترک با حضور سایر دستگاه‌های نظارتی هم چون تعزیرات حکومتی، اداره کل استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مربوطه از امروز تشکیل و فعالیت خود را آغاز می کنند و نظارت آنها تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه بازرسان در مراکز خرید و بازارهای سطح شهرهای استان حضور پیدا می کنند، افزود: امسال به دلیل شرایط موجود در بازار طرح نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا با جدیت و دقت بیشتری به اجرا در می آید.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در سطح استان ۲۰ اکیپ ۲ نفره و همچنین گشت های مشترک به طور مستمر و شبانه روزی بر سطح بازار نظارت دارند.
سردارزاده با بیان اینکه فروشندگان به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز حق گران کردن قیمت کالاها را ندارند، اظهار کرد: در صورت مشاهده و احراز هر گونه تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.
وی یادآور شد: نمایشگاه‌های بهاره در سطح استان برپا می شود و فروش های فوق العاده هم در این ایام در راستای کنترل قیمت و تامین مایحتاج شهروندان به اجرا درآمده است.
شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت وغیره در واحدهای صنفی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت ، واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

جشنواره سمنو در بجنورد برگزار شد
 جشنواره سمنو با همکاری شهرداری بجنورد و اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی در بجنورد (۱۸ اسفندماه) برگزار شد.
این جشنواره در محل فرهنگسرای شهروند بجنورد برگزار و با استقبال خوب مردم مواجه شد.
در این جشنواره تعدادی از سمنوپزهای شهر درق حضور داشتند که به پخت سمنو مشغول شدند.
در این جشنواره علاوه بر سمنو، غذاهای دیگری همچون آش رشته، دلمه، قطاب و ... نیز پخت شده بود.
علاوه بر پخت سمنو و سایر غذاها، برنامه‌های شاد دیگری همچون برگزاری موسیقی مقامی، رقص محلی و ... نیز برگزار شد.
شهر درق در خراسان شمالی به عنوان پایتخت سمنوی ایران محسوب می‌شود و سمنوی تولید شده در این منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که ماندگاری چند ساله دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه