روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲ اسفند - شماره 4552

چمران:

«ال آر تی» با شرایط تهران همخوانی ندارد

وزیر جوانان خبر داد؛
افزایش ۲۰ درصدی وام‌ ازدواج
در صورت تصویب شورای نگهبان
  وزیر ورزش و جوانان گفت: طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، مبلغ وام‌های ازدواج افزایش یافته که در صورت تصویب در شورای نگهبان در سال آینده، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
کیومرث هاشمی در جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی بر خط ، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص نتیجه اختصاص ۲۰ درصدی ظرفیت اماکن دولتی مانند تالارها و سالن‌ها به جوانان که سال گذشته رئیس جمهور در شورای عالی جوانان در دستور کار قرار داد اظهار کرد: این طرح در قالب طرح «وصال شیرین» برای ازدواج آسان از مصوبات شورای عالی جوانان است که در دستور کار قرار گرفته؛ هرچند این ۲۰ درصد اتفاق نیفتاده، اما به عنوان یکی از موضوعات در حوزه جوانان مورد توجه است.
هاشمی اجرای این طرح را مستلزم هماهنگی دستگاه‌ها و نهادها دانست و افزود: دستگاه‌ها و نهادها باید امکاناتشان را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و لازم است تجدید نظری در قراردادهای آنها صورت گیرد تا این مصوبه زمینه اجرایی پیدا کند تا به نوعی زمینه ساز ازدواج آسان باشد و تسهیلاتی که جوانان حق استفاده دارند در اختیارشان قرار بگیرد.
وی در پاسخ به اینکه این موضوع بین معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور بلاتکلیف مانده توضیح داد: ما این آمادگی را داریم؛ وزارت کشور نیز به جهت آنکه مسئولیت کشور را عهده دار است ظرفیتهایی دارد و نمی‌شود قصور را گردن دستگاه خاصی انداخت؛ وزرای دو وزارتخانه در هیئت دولت کنار هم هستند لذا این بحث در سطوح بالا مشکلی ندارد اما در سطوح پایین تر نیازمند هماهنگی و هم افزایی بیشتر است.


  رئیس شورای شهر تهران از بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران در جلسه دیروز شورای شهر تهران در دو نوبت صبح و بعدازظهر خبر داد و در مورد سرانجام ساخت قطار ملی گفت: وعده ورود به خط تا پایان سال آینده را دادند.
مهدی چمران روز گذشته پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جلسه بررسی بودجه آغاز می‌شود و همه دستورها و تذکرات را حذف کرده‌ایم تا بررسی بودجه به پایان برسد، گفت: در نظر داریم که تا همین اول اسفندماه بودجه تصویب شود.
وی در مورد حادثه روز گذشته خروج واگن از خط مترو با بیان اینکه قطاری در حال آزمایش بود و متأسفانه درحال آزمایش با موانع برخورد می‌کند، گفت: خوشبختانه حتی راهبر قطار آسیب جدی ندیده است؛ اما این حادثه ارتباطی با مسائل و دغدغه‌های تأمین واگن ندارد و حادثه ای بوده که پیش آمده و هنوز گزارش دقیق ارائه نکردند.
* ورود قطارهای ملی به خط مترو تا پایان سال آینده
رئیس شورای شهر تهران در مورد سرانجام ساخت قطار ملی اعلام کرد: اعتبار قطارملی تأمین شده و شروع به کار کردند و وعده ورود به خط تا پایان سال آینده را دادند.
* گفتند درختی قطع نکردند
چمران در مورد انتشار تصاویری در فضای مجازی در منتسب به قطع گسترده درختان در پادگان ۰۶ گفت:  در حال پیگیری هستیم اما گفتند درختی هم قطع نکردند؛ البته اگر بخواهند زمین را تحویل دهند درخت‌ها می ماند و لزومی به قطع نیست؛ چرا که در یک بخشی که ساخت و ساز می‌شود، فضای سبز باید همانگونه بماند.
وی در مورد مرگ یک پاکبان نیز اظهار کرد: در مورد مرگ این پاکبان را اطلاع دقیق ندارم اما حوادثی که عمدتا شبانه رخ می دهد مسئله تصادفات است و لباس و رنگهایی پیش بینی می‌کنند.
* ال آرتی که با ریل کار می‌کند با شرایط تهران همخوانی ندارد
چمران در مورد  دلیل اختلاف و نگاه متفاوت شورا و شهرداری در مورد احداث ال. آر.تی اظهار کرد: نگاه متفاوتی نیست و ما معتقدیم ال آرتی که با ریل کار می‌کند با شرایط تهران همخوانی ندارد  و این سبب شده که به سمت تراموا به سمت چرخ پلاستیکی برویم که شبیه اتوبوس دو کابین می‌شود. ضمن اینکه باید ابعاد این پروژه بررسی دقیق شود که هنوز نشده است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان تهران خبر داد؛
اضافه شدن آیتم «دستفروشی»
به درگاه ملی مجوزها در آینده نزدیک
 مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از اضافه شدن آیتم دستفروشی به درگاه ملی مجوزها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با انتخاب موقعیت مکانی که شهرداری تهران در اختیار آنها می‌گذارد به فعالیت دستفروشی ادامه دهند.
مسعود رنجبریان در خصوص رفع سد معبر پایتخت در ایام پایانی سال، گفت: موضوع رفع سد معبر باید برای کل سال باشد و اینکه الزاما فقط در ایام پایانی سال موضوع مورد توجه قرار گیرد، یک کار مقطعی است؛ لذا باید برای کل ایام سال هماهنگی‌های لازم صورت گیرد که خوشبختانه برای سال جاری پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: با هماهنگی که از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با وزارت تعاون درباره درگاه ملی مجوزها صورت گرفته در این سامانه یک آیتم در نظر گرفته خواهد شد تا کسانی که می‌خواهند دستفروشی کنند با طی مراحلی تأییدیه، مجوز لازم را اخذ کند. مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران ادامه داد: افراد در صورت اخذ تأییدیه می‌توانند انتخاب کنند که در کدام موقعیت مکانی که شهرداری در اختیار گذاشته فعالیت کنند و با ثبت این درخواست کارهای اولیه انجام خواهد شد و پس از اخذ مجوز می‌توانند در قالب ساماندهی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر کارهای اولیه برای اضافه شدن این آیتم در سامانه درگاه ملی مجوزها انجام شده و با رونمایی آن این موضوع به صورت اساسی حل و فصل خواهد شد.

معاون شهردار تهران خبر داد؛
تحویل اتوبوس‌های جدید تهران
به شهرداری تا پایان سال
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از قیمت ۸ میلیارد تومانی اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: این قیمت در مورد اتوبوس‌های برقی بسیار بیشتر است.
محسن هرمزی در جلسه دیروز شورای شهر تهران در مورد خرید اتوبوس گفت: قراردادهای اتوبوس در سامانه بارگذاری شده و قیمت هر اتوبوس نیز مشخص است.
وی با بیان اینکه قیمت هر اتوبوس ۸ میلیارد تومان است و این قیمت در مورد اتوبوس‌های  برقی بسیار بیشتر است، گفت: بودجه‌ای که در این جلسه از آن سخن گفته شده مربوط به بخش نقد است در حالی که هم بودجه غیرنقد و هم تسهیلات برای خرید اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است‌.
هرمزی با بیان اینکه در حوزه غیر نقد، اتوبوس‌ها را بر اساس ملک تحویل می‌گیریم و به سازنده می‌دهیم، افزود: قرارداد ساخت ۲۵۰۰ اتوبوس منعقد شده و تا پایان امسال از شرکت عقاب ۳۰۰ دستگاه دیگر مطالبه داریم چون ما پرداخت کردیم و از شرکت اسنا نیز ۷۰ دستگاه دیگر تحویل می‌گیریم. مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه با این پولی که در بودجه نقد پیش بینی کردیم ۱۱۰۰ دستگاه خواهد بود و تا اخر سال ۱۴۰۳ نیز حداقل ۲۰۰۰ اتوبوس جدید خواهیم داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه