روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن - شماره 4545

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر ،

نشست خبری مدیران عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد


 سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با اصحاب رسانه گفت:چهارخطه شهرکرد به بروجن به لردگان، شهرکرد به شلمزار، شهرکرد به بن به داران، لردگان به کارون ۴، سورشجان به سودجان، سامان به تیران، بازفت به مسجد سلیمان، فارسان به دشتک به اردل به دوپلان و ورودی کمربندی اردل و بهسازی جاده ارتباطی فرخشهر از مهمترین طرح‌های راهسازی استان به شمار می‌رود.
باقری تصریح کرد: همچنین تاکنون ۹ هزار و ۴۲۹ متقاضی مسکن ملی در بخش جوانی جمعیت در استان ثبت‌نام کرده‌اند که در دهه فجر امسال واگذاری زمین برای یک هزار متقاضی قرعه‌کشی می‌شود.
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:سهم استان در رابطه با مسکن ملی طی چهار سال احداث ۵۷ هزار واحد است که تاکنون عملیات اجرایی هشت هزار و ۸۹۴ واحد آغاز شده است و عملیات اجرایی هشت هزار واحد دیگر نیز بزودی اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر کاهش اقساط وام دو سال اول نهضت ملی مسکن همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۳ به ۱۸ درصد ابلاغ شد.
باقری افزود: مقرر شده اقساط ماهانه تسهیلات نهضت ملی مسکن در دو سال ابتدایی بازپرداخت تسهیلات به پنج میلیون تومان کاهش پیدا کند و پس از دو سال نیز اقساط وام به صورت پلکانی دریافت خواهد شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان در ادامه نشست تصریح کرد:در ایام دهه فجر امسال ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان درسطح استان به بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی خواهد شد.
 روح الله غلامی اظهارداشت:در سال ۱۴۰۰، ۹۹ کیلومتر روکش گرم حفاظتی به ۱۰۵ کیلومتر در سال گذشته و امسال به ۱۷۶ کیلومتر رسیده است، در حقیقت در مجموع ۳۸۰ کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی روکش آسفالت انجام شده است، همچنین در حوزه راه‌های روستایی از ۲۲ کیلومتر روکش انجام شده در سال ۱۴۰۰ به ۹۱ کیلومتر در سال گذشته و در سال جاری به ۱۲۵ کیلومتر رسیده که در مجموع ۲۳۸ کیلومتر از راه‌های روستایی احداث یا روکش آسفالت انجام شده است.
رییس شعب بانک مسکن چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:این بانک برای احداث ۶۹۷ واحد مسکن بنیاد مسکن، ۲ هزار و ۲۹۲ واحد مسکن با مدیریت راه و شهرسازی، ۴۵۲ واحد به نمایندگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۲۲۴ واحد گروه ساخت و ۱۲۰ واحد خودمالکی، قرارداد پرداخت تسهیلات منعقد کرده است. معصومی خاطرنشان کرد: بانک مسکن استان سه برابر منابع خود تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است همچنین برای یک هزار و ۶۵۰ واحد مسکن مازاد تعهد خود انعقاد قرارداد انجام داده است.  وی یادآور شد:باافزایش تسهیلات مسکن در دولت سیزدهم،بیش از ۹۰ درصد تسهیلات مسکن ملی در استان از سوی این بانک پرداخت شده است. مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد:از بدو تاسیس بنیاد تا کنون در ۳۷۰ روستای استان نسبت به انجام بهسازی‌ معابر و طرح هادی با اعتبار تقریبا ۲۹۰ میلیارد تومان فعالیت انجام شده است، این در حالیست که در دو سال دولت سیزدهم ۳۳۱ روستا حدود ۱۸۰ میلیارد تومان این اقدامات صورت گرفته است
ریاحی همچنین سهمیه مسکن شهری بنیاد مسکن استان را ۶ هزار و ۳۵۱ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد عملیات اجرایی سه هزار و ۲۵۱ واحد آغاز شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۱ واحد در قالب انبوه‌سازی است و تاکنون از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال آینده تعداد زیادی از این طرح‌ها بهره‌برداری شود.
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری اظهارکرد:پلیس راه ۳۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی روستایی و برون شهری استان را پوشش می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون تصادفات منجر به فوت، جرح و خسارت در استان۳۸درصد افزایش داشته است .
وی بیان کرد: علت 33درصد تصادفات مربوط به سرعت غیرمجاز، 27 درصد عدم توجه به جلو و 22 درصد انحراف به چپ است که 65 درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودروهای سواری است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه