روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن - شماره 4545

عضویت در خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با سختگیری مواجه می‌شود؛

تقویت جبهه رسانه‌ای در گرو حمایت از اصحاب رسانه است

  آذربایجان شرقی - لیلا پاشائی: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در جریان حضور حسن گلی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جمع اصحاب رسانه این شهرستان، گفت: مراغه ۱۸ نشریه چاپی، ۶ مورد نمایندگی نشریات استانی و سراسری و نیز ۱۸ رسانه برخط دارد.
یوسف عبدی، افزود: ۲ مورد رسانه غیر برخط نیز در این شهرستان فعال است و تا حدودی همه آنها به حمایت نیاز دارند.
درد و دل‌های اصحاب رسانه مراغه
مدیرمسئول نشریه دیده‌بان مراغه، اعطای تسهیلات برای خرید تجهیزات تولید محتوا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تامین این تجهیزات برای تولید چندرسانه‌ای در رسانه‌های برخط ضروری بوده و قیمت آنها بالاست.
بیاض محرم‌زاده، با بیان اینکه چندین پایگاه خبری مراغه در سال جاری منتظر ارزیابی و دریافت یارانه دولتی است، ابراز امیدواری کرد که پایگاه‌های خبری بر اساس شاخص‌های روزنامه‌نگاری آنلاین ارزیابی شوند نه روزنامه‌نگاری سنتی.
سرپرست نشریه فرهیختگان در آذربایجان‌شرقی و مدیرمسئول هفته‌نامه آوای باغ شهر ایران نیز برخی از مشکلات نشریات چاپی را به نمایندگی از همکارانش بیان کرد و افزود: ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات استان در مراغه را پیش از این برخی از مسئولان وعده داده بودند اما تاکنون محقق نشده است.
سجاد درخشی افزود: اعلام وصول نشریات چاپی در مرکز استان اتفاق می‌افتاد و این موضوع برای اصحاب رسانه هزینه‌بر و زمانبر است.
وی با بیان اینکه در چاپخانه‌های فعال مراغه تجهیزات لیتوگرافی وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که تسهیلات لازم در اختیار یکی از چاپخانه‌داران شهرستان قرار گیرد تا روند لیتوگرافی و چاپ نشریات جنوب استان در مراغه انجام شود.
وی این را هم بیان کرد که توزیع آگهی‌های رسانه‌ها نیز در مرکز استان متمرکز است و از سوی دیگر نیز آگهی‌ها به صورت منطقه‌ای توزیع نمی‌شود.
وی اضافه کرد: در برخی از موارد آگهی‌هایی که «میم الف» دارد، بین همه نشریات چاپی به صورت متعادل پخش نمی‌شود در حالی که جذب آنها می‌تواند بخشی از مشکلات مالی نشریات را مرتفع کند.
مدیرمسئول نشریه راه وطن نیز با بیان اینکه سهم نشریات محلی مراغه از یارانه‌های دولتی بسیار ناچیز است، افزود: عضویت همکاران در خانه مطبوعات استان نیز با سختگیری مواجه می‌شود.
رضا شکوری، با تاکید بر اینکه فعالان بخش رسانه‌های آنلاین برای خرید تجهیز به تسهیلات بانکی نیاز دارند، اضافه کرد: اصحاب رسانه شهرستان وضعیت مالی مناسبی نداشته و به حمایت نیاز دارند.
طیبه ذوقی، مدیرمسئول نشریه ندای مراغه نیز جای خالی جشنواره‌های خبری و انتخاب خبرنگار یا رسانه برتر در مراغه را خالی دانست و گفت: فرهنگ و جامعه تحت تاثیر رسانه قرار دارد و تقویت جبهه رسانه‌ای در گرو حمایت از اصحاب رسانه است.
مدیر کانون بسیج رسانه شهید آرمان علی‌وردی مراغه نیز با بیان اینکه اقتصاد بخش رسانه در مراغه به هیچ وجه با مراکز استانها و دیگر شهرستان‌های همردیف خودش قابل مقایسه نیست، بیان کرد: اصحاب رسانه مراغه به حمایت‌های دولتی و تسهیلات بانکی بیشتر نیاز دارند.
علیرضا فولادی، رئیس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مراغه هم در ادامه با تاکید بر اینکه فعالان بخش رسانه در مراغه حتی از تسهیلات اشتغالزایی شهرستان هم سهمی نداشته‌اند، بیان کرد: ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات استان در مراغه نیز جزو وعده‌های برخی از مسئولان دولتی است که امیدواریم در سایه مشارکت اصحاب رسانه و پیگیری‌های مسئولان محقق شود.
در این محفل صمیمی هریک از حاضران نیز دغدغه‌های خودشان را با معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در میان گذاشتند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه