روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۸ بهمن - شماره 4544

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران مطرح کرد:

راه اندازی ۱۰۸ خانه محیط زیست در مازندران

  مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از راه اندازی ۱۰۸ خانه محیط زیست در شهرها و روستاهای استان خبر داد.
عطاء الله کاویان در مورد اقدامات شاخص حوزه محیط زیست دریایی تصریح کرد: استان مازندران با توجه به موقعیت جغرافیایی خط ساحلی طولانی دارد که با تلاش این اداره کل بیش از ۳۶ مورد آزاد سازی سواحل داشته‌ایم که در اختیار ارگان‌های مختلف دولتی، نظامی و شخصی بوده که رشد ۳۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته دارد.
وی بیان کرد: ۵۳ طرح در حوزه شناگاه‌ها به صورت مستمر در حال پایش سواحل استان است و پاکسازی سواحل که به صورت هفتگی انجام می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به تشریح عملکرد واحد آموزش پرداخت و هدف این واحد را آموزش و تنویر افکارعمومی جامعه دانست و امیدآفرینی را از محورهای مورد تاکید دولت سیزدهم در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: برای امیدآفرینی در حوزه محیط زیست اقدامات شاخص این حوزه را با کمک رسانه‌ها به مردم انتقال می‌دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۸ خانه محیط زیست در شهرها و روستاهای مازندران افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: در همه شهرهای استان خانه محیط زیست راه اندازی شده تا مکانی برای گفتمان سازی و مشارکت جوامع محلی برای بررسی مسائل حوزه محیط زیست و تصمیم گیری در راستای اجرای آن باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از افتتاح اولین «خانه محیط زیست فناور» در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا از روش‌های دانش بنیان در حل مسائل و مشکلات محیط زیست استفاده کنیم.
کاویان اظهار کرد: برای اولین بار در استان مازندران دوره دیپلم محیط بانی در مجموعه فنی حرفه‌ای شهید بهشتی ساری راه اندازی شد و دانش آموزان از مهر امسال در رشته محیط بانی شروع به تحصیل کردند.
وی در ادامه به رشد ۵۰ درصد آموزش دهیاران نسبت به گذشته اشاره کرد و افزود: دهیاران بیشتر شهرهای حوزه تالاب و مناطق تحت مدیریت مورد آموزش زیست محیطی قرار گرفته‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تألیف کتاب‌ها و بروشورهای تخصصی در حوزه محیط زیست، برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان، اجرای طرح یک ساعت با محیط بان به تعداد ۵۵۳ برنامه در دو سال اخیر را عملکرد واحد آموزش این اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: رشد ۱۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص اقدامات حوزه مدیریت توسعه و منابع انسانی تصریح کرد: برنامه مشخص از نحوه تأمین زمین مسکونی مورد نیاز برای خانه دار شدن کارکنان این اداره کل درحال پیگیری است و چهار فقره قرار داد مطالعاتی و پژوهشی انجام شده که تعداد این قراردادها نسبت به گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
کاویان خاطرنشان کرد: با اعتباراتی که جذب شده، برای محیط بانان امکانات کامل و تجهیزات ادوات شخصی و انفرادی در نظر گرفته شد که برای بازدید از مناطق و اطفای حریق مناسب بوده و برای ۲۳۵ محیط بان بیش از ۴۳۷۰ اقلام مناسب خریداری کرده‌ایم.
وی در ادامه به اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی برای تعمیر، تجهیز و ساخت محیط بانی ها استان اشاره کرد و گفت: ۱۱ مورد تعمیر و تجهیز محیط بانی ها در استان انجام گرفته و دو محیط بانی نیالا در شهرستان گلوگاه و محیط بانی وانا در شهرستان آمل ساخته شده که این رقم نسبت به گذشته حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
رشد تجهیزات حفاظتی و امکانات
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته با کمبود اعتبار مواجهه بودیم ولی در سال‌های اخیر تجهیزات حفاظتی و امکانات کامل برای ادارات شهرستان‌ها و پاسگاه‌های محیط بانی خریداری شده که نسبت به گذشته حدود ۱۶۰ درصد رشد داشته‌ایم.
کاویان اظهار کرد: مجوز ۲ تا ۳ خودرو سواری - کمک دار، صادر و وارد کشور شده و در حال شماره گذاری است تا به تجهیزات خودرویی یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران اضافه شود.
وی خاطرنشان کرد: ۳۷ نیروی انسانی از محل سهمیه ایثارگران و آزمون استخدامی جذب و دراین اداره کل بکارگیری گرفته شده که نسبت به گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: محیط زیست مازندران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت شکار و صید (شکاربانی) با ۵۰ نیرو مدیریت می‌شد، اما امروزه در این اداره کل ۵۰۰ نیرو انسانی فعال داریم.
کاویان گفت: در حوزه امکانات، ساختمان‌های ملکی و بازسازی‌ها که در محیط بانی ها داشته‌ایم، از ۷ مورد به ۶۰ مورد افزایش یافته است.
وی به تجهیزات خودرویی اشاره کرد و افزود: ۸ خودرو در یگان حفاظت محیط زیست قبل از انقلاب بوده که درحال حاضر ۷۲ خودرو در ناوگان خودرویی یگان فعال و ۱۷۵ دستگاه موتور سیکلت مجهز داریم و ۹ دستگاه قایق موتوری فعال داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام خبر داد :
برگزاری ۱۸۵ برنامه شاخص در کانون پرورش فکری استان ایلام در دهه فجر
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: ۱۸۵ برنامه شاخص به همت مراکز استانی، ثابت، سیار و پستی روستایی و عشایری این کانون در ایام دهه فجر برگزار می شود.
فاطمه رستگار افزود: در دهه فجر امسال ۲۲ برنامه شاخص استانی، ۱۶۳ برنامه نیز در ۲۱ مرکز ثابت و سیار روستایی و پستی در قالب جشن، ویژه برنامه و کارگاههای تخصصی و عمومی ایستگاه های فرهنگی، ادبی و هنری برپایی نمایشگاه های مختلف برگزار می شود.
وی افزود: در راستای اجرای برنامه های دهه مبارک فجر با مشارکت دیگر سازمان ها و دستگاه های مرتبط با کودک و نوجوان، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی همسو با اهداف و با موضوعات مربوط به دهه فجر، انتخابات و کودکان غزه در دستور کار کانون قرار گرفت.
رستگار ادامه داد: هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی بخش کودک و نوجوان در حوزه فرهنگ و هنر، بهره گیری از ظرفیت های موجود همراه با برنامه‏ ریزی خوب و مناسب در راستای تحقق آرمان‏ های انقلاب اسلامی است.
وی یادآور شد: برنامه های کانون در بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف معرفی وقایع، رویدادها و دستاوردها (روایت پیشرفت، اراده و قصه های انقلاب)، ارتقاء شناخت مخاطبان کودک و نوجوان از اهداف، ارزش ها و آرمان های انقلاب و تبیین ضرورت حفظ اتحاد و وفاق ملی و مشارکت پرشور در مناسبت‌های ملی و انقلابی است.
رستگار گفت: پویش خوانش کتاب با موضوع کتاب های مرتبط با انقلاب اسلامی در چهار بخش (۱۰۰ثانیه با کتاب، روی خط کتاب، برایم بخوان و مسابقه عکاسی) پیگیری و اجرا می شود و اعضا آثار خود را به شکل ویژه در صفحه های مجازی استان در نرم افزار «شاد» انتشار خواهند داد.
وی افزود:برپایی نمایشگاه آثار اعضا و مربیان در حوزه های مختلف، مراسم صبح خاطره حدیث ماندگار، نشست اعضاء انجمن های ادبی ایلام،مهران،آبدانان و دهلران با حضور چهره های مطرح استان در حوزه ادبیات انقلاب و خاطره سازان انقلاب اسلامی، مسابقه مقاله نویسی با عنوان (انقلاب یعنی گل)، نمایشگاه کتاب سطرهای آفتاب، ایستگاه هنری – ادبی در مسیر راهپیمایی با حضور عروسک های غول پیکر، ایستگاه هنری- تلفیقی اوریگامی و نقاشی و عروسک های غول پیکر و برپایی جشن انقلاب در قالب برنامه های پیک امید از طریق جشن پیک امید و شادی در روستا جشن از جمله برنامه های این اداره کل در ایام الله دهه فجر است.

گام‌های نهایی برای طرح جامع شهری ارومیه
  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای گام‌های نهایی طرح جامع شهر ارومیه، کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سفری ۲ روزه به آذربایجان‌غربی سفر می‌کنند.
سید محسن حمزه‌لو در جلسه‌ای که روز جمعه با هدف بررسی اولیه مطالعات سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با حضور معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و مهندسان مشاور طرح، برگزار شد، اظهار داشت: در این سفر اراضی الحاقی در قالب مطالعات سند میانکار توسط هیات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مورد بازدید قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تعیین ماموریت، چشم انداز، اهداف و راهبردهای مورد اجماع برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، محیطی و فضایی شهر منطقه در بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت از اهداف قابل توجه طرح بوده که در سفر کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به آذربایجان‌غربی بررسی می‌شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تعیین و تکلیف کاربری‌های اراضی الحاقی به صورت مسکونی و خدماتی، پهنه بندی کاربری‌ها در مطالعات کامل طرح جامع تعیین شدند و سفر هیات شورای‌عالی شهرسازی ومعماری ایران گام‌های نهایی طرح جامع شهری ارومیه به شمار می‌رود.
حمزه‌لو افزود: بازدید از محدوده بافت‌های تاریخی شهری ارومیه از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه هیات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به آذربايجان‌غربی است تا روند اجرای این طرح نیز به سرعت اجرایی گردند

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه