روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ بهمن - شماره 4543

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:

معرفی ۲۰ زمین وقفی برای مسکن ملی در مازندران


  مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از معرفی بیش از ۲۰ زمین وقفی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.
حجت‌الاسلام حیدری جناسمی  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور و استاندار مازندران به‌صورت مستمر بحث طرح نهضت ملی مسکن به‌شمار می‌رود که اوقاف نیز در همین راستا به کمک دولت رفته است.
وی با بیان اینکه ما زمین‌های زیادی را برای واگذاری به این طرح معرفی کردیم، افزود: در حال حاضر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۲۰ زمین را معرفی کردیم که در سه شهرستان پذیرفته و زمین تحویل داده شد و برای شهرهای دیگر منتظر نتیجه هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود زمین تحویل داده شد و این آمادگی را داریم که با تمام وجود در کنار دولت بوده و مشکلات مردم را برطرف کنیم.
حیدری مساحت سه زمین واگذار شده به طرح نهضت ملی مسکن را ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: ارزش این اراضی وقفی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که برای خانه‌دار شدن مردم به دولت واگذار شده است.

شهردار برازجان:
در دهه فجر ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۶۱ میلیارد تومان
 افتتاح و کلنگ زنی می شود
  شهردار برازجان گفت: در دهه فجر ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۶۱ میلیارد تومان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی می شود.
مرتضی قدوسی ضمن تبریک چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد پروژه های افتتاحی را ۳۰ و پروژه های کلنگ زنی را ۲۰ پروژه بیان و اظهار کرد: اعتبار پروژه های افتتاحی ۱۰۰ میلیارد تومان و پروژه هایی که در این دهه آغاز عملیات اجرایی خواهند شد ۶۱ میلیارد تومان است.
قدوسی با تشکر از تدبیر و حمایت شورای اسلامی شهر برازجان در پیشرفت شهر و انجام پروژه ها، افزود: همکاری شوراییان باعث افزایش سرعت اجرا و تکمیل پروژه ها شده که این مهم رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.
شهردار برازجان با اشاره به اتمام بهسازی بلوار جمهوری اسلامی در محله حسین آباد، محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار شهر را از اولویت فعالیت خود قرار داد و بیان کرد: تمام تلاش و توان خود جهت ساماندهی این محلات را بکار خواهم گرفت.
وی از اجرای دیوار حفاظتی و ساماندهی رودخانه های فصلی این شهر به میزان ۱۲ کیلومتر طول خبر داد و افزود: روکش آسفالت و بهسازی بلوار جمهوری اسلامی، احداث زمین چمن مصنوعی در محلات علی آباد، فاز دو امام و اکبر آباد، بهسازی بلوار مولوی، بهسازی و احداث فضای سبز شهری به میزان ۱۳ هزار متر مربع، آسفالت معابر شهری به میزان ۱۳۰ هزار متر مربع، پیاده روسازی خیابان های سطح شهر به میزان ۴۷ هزار متر مربع و ساماندهی کانال دفع آب های سطحی و پل های ورودی معابر به میزان ۳ هزار متر طول از جمله پروژه های افتتاحی شهرداری در دهه فجر هستند.
قدوسی افزود: عملیات اجرایی پروژه های تعریض پل والفجر، احداث دیوار حفاظتی رودخانه های فصلی کوی پردیس و شهرک شهید بهشتی، احداث فرهنگسرا در کوی علی اباد و کوی پردیس، روکش آسفالت خیابان ۵۰ متری (بلوار سعادت) و آسفالت معابر شهری و پیاده رو سازی خیابان های سطح شهر آغاز خواهد شد.
شهردار برازجان؛ در آخر از تلاش ها و حمایت های نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دشتستان و اعضای شورای اسلامی شهر برازجان تشکر و قدردانی کرد.

با حضور استاندار مازندران؛
مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان «گل نسا»
در شهرستان عباس آباد افتتاح شد
   همزمان با دهه مبارک فجر با حضور دکتر حسینی پور استاندار مازندران، دکتر حسینی نماینده مردم شریف شهرستانهای رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد، دکتر بریمانی مدیر کل بهزیستی استان و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی، مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان» گل نسا» در شهرستان عباس آباد به بهره برداری رسید. شایان ذکر است؛ این مرکز با هدف کمک به سالخوردگان و بهبود زندگی آنها خدماتی همچون توانبخشی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری، آموزشی، توانپزشکی، فیزیوتراپی و .... را با تکیه بر اصول نوین توانبخشی و پزشکی به سالمندان ارائه می‌دهد.
*سیاست سازمان بهزیستی حضور مستقل سالمندان
 در محیط جامعه و در کانون خانواده است
مدیرکل بهزیستی مازندران وجود سالمندان را موجب برکت در خانواده دانست و افزود: حضورسالمندان درخانواده ها بسیار ارزشمند است و در آموزه های دینی ما نیز به رعایت احترام و تکریم سالمندان تاکید شده است.
دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در آیین افتتاح مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان»گل نسا» در شهرستان عباس آباد، گفت: سیاست سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور، حضور مستقل سالمندن در محیط جامعه و در کانون خانواده است.
وی وجود سالمندان را موجب برکت در خانواده دانست و افزود: حضورسالمندان درخانواده ها بسیار ارزشمند است و در آموزه های دینی ما نیز به رعایت احترام و تکریم سالمندان تاکید شده است. مدیرکل بهزیستی استان با بیان این مطلب که فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نگهداری سالمندان را در خانواده می پسندد، تصریح کرد: در برخی موارد سالمندان نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارند که این امر در مراکز سالمندان که با هدف کمک به سالخوردگان و بهبود زندگی آنها راه اندازی می شود، محقق می گردد.
این مسوول با توضیح اینکه  330  نفر از سالمندان استان در مراکز نگهداری شبانه روزی و خانه های حمایتی نگهداری می شوند، عنوان کرد:  7 مرکز شبانه روزی سالمندان در شهرستانهای ساری، بابل، چالوس، رامسر و عباس آباد در حال فعالیتند که 2 مرکز مخصوص بانوان، 3 مرکز مخصوص بانوان و آقایان و دو خانه حمایتی به بانوان سالمند خدمات ارائه می نمایند. وی ادامه داد:  14 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندی در 11 شهرستان به 830 سالمند خدمات ارائه می دهند.
 شایان ذکر است؛ این مرکز با هدف کمک به سالخوردگان و بهبود زندگی آنها خدماتی همچون توانبخشی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری، آموزشی، توانپزشکی، فیزیوتراپی و .... را با تکیه بر اصول نوین توانبخشی و پزشکی به سالمندان ارائه می‌دهد.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در اذربایجان غربی
 تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
  مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در استان یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۴۰درصد جمعیت استان و ۶۱درصد جمعیت شهری را تشکیل می دهند.
عبدالله مسافر یادگاری، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات معاونت درمان تامین اجتماعی استان برگزار شد، افزود: در سال جاری ۹۸۱مورد پرونده برای نازایی تشکیل شد و بیش از ۸۴ میلیارد ریال هزینه پرداخت شده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی امام رضا، یک مرکز جراحی محدود در مهاباد، ۵ پلی کلینیک، ۳درمانگاه تخصصی و یک درمانگاه سطح عمومی و یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوی تحت پوشش تامین اجتماعی فعال هستند.
وی یاد آور شد: درمانگاه عمومی پیرانشهر با پیشرفت فیزیکی ۸۸درصد، بیمارستان ۶۴تخت خوابی مهاباد با پیشرفت فیزیکی ۴۲درصد و درمانگاه عمومی شاهین دژ از جمله پروژه های در حال ساخت توسط سازمان تامین اجتماعی هستند.
مسافر یادگاری خاطرنشان کرد: بازسازی واحد تغذیه بیمارستان امام رضا، خرید سی تی اسکن دوم بیمارستان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان با برآورد اعتبار اولیه ۸۰۰میلیارد ریال، توسعه اورژانس، احداث پارکینگ بیمارستان و ایجاد واحد زایمان طبیعی از جمله پروژه های توسعه ای بیمارستان امام رضا در ارومیه است.
معاون درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در ۹ماه سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۵۶هزار مورد ویزیت در مراکز انجام شده همچنین در بخش بستری نیز  ۲۰هزار و ۴۵۷مورد نیز بستری داشتیم، ادامه داد: کل مبلغ پرداختی برای بیماران خاص ۷۶میلیارد ریال برای ۹ماهه سال جاری پرداخت شده است.
مسافر یادگاری اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۱۳هزار و ۵۰۴مورد عمل جراحی در مراکز تامین اجتماعی آذربایجان غربی انجام شده که بیش از ۸درصد نسبت به مدت زمان سال گذشته خود افزایش یافته است.
وی یاد آور شد: در ۹ماهه سال جاری در ۱۳۰۰میلیارد تومان در درمان غیر مستقیم هزینه شده و در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه