روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ بهمن - شماره 4543

افتتاح ۲۱۷ پروژه مخابراتی در ایام مبارک دهه فجر


 کرمانشاه- لیلا حیاتی -در ایام دهه مبارک فجر ۲۱۷ پروژه مخابراتی در استان با اعتباری بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر نشست خبری با حضور « حمیدرضا امیری» مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه و اصحاب رسانه یکشنبه ۱۵ بهمن برگزار شد.
امیری در ابتدا با تبریک ایام مبارک دهه فجر از افتتاح ۲۱۷ پروژه مخابراتی در استان با اعتباری بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان خبر داد.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه مهمترین این پروژه‌ها را نصب و راه‌اندازی ۱۲ سایت نسل پنجم تلفن همراه(۵G)،ارتقاء نسل ۱۰۷ سایت از نسل دو به نسل های ۳ و ۴ ،توسعه ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در استان، نصب و راه‌اندازی ۷ سایت جدید همراه اول برشمرد .
امیری به فیبر نوری خانگی به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مخابراتی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت سرعت فیبر نوری بسیار بالاست و هزینه آن نسبت به بسته‌های اینترنت همراه اول پایین‌تر و کم هزینه تر می‌باشد.
مدیر  مخابرات منطقه کرمانشاه ادامه داد: در این پروژه قرار شد  ۲۰ میلیون پورت خانگی طی ۴ سال انجام شود که تاپایان سال در کرمانشاه ۱۰۰ هزار پورت ظرفیت فیبر نوری خانگی به انجام می‌رسد. امیری افزود: تاکنون ۳۰۰۰ پورت واگذار شده و ۱۲ هزارپورت آماده واگذاری است و تا پایان سال به ۱۰۰ هزار پورت خواهد رسید . امیری درخصوص برگزاری انتخابات در اسفند ماه گفت : برای این امر مهم شبکه فیبر نوری بسیار کارآمد می‌باشد و تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان را پوشش می‌دهد.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص خسارات ناشی از سرقت اظهار داشت :امسال بالای ۱۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های مخابرات خسارت وارد شده است و این علاوه بر انرژی و وقتی است که باید صرف وصل کردن مجدد این خطوط کرد.
امیری ادامه داد : تاکنون ۱۷۰۰ روستای استان از اینترنت بهره‌مند شده‌اند و این تعداد تا پایان سال به ۱۸۰۰ روستا افزایش می‌یابد..

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه