روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۶ بهمن - شماره 4542

ثبت‌نام طرح فروش یکپارچه خودرو با استفاده از حساب وکالتی بانک آینده


 بانک آینده در راستای ارزش‌آفرینی هر چه بیش‌تر برای مشتریان خود و هم‌زمان با اعلام شرایط جدید ثبت‌نام طرح فروش یکپارچه خودرو، شرایط وکالتی کردن حساب را فراهم کرده است.
به گزارش کائنات، مشتریان بانک آینده می‌توانند با وکالتی کردن غیر‌حضوری حساب خود از طریق لینک ba24.ir/advocacy یا مراجعه به شعب بانک آینده، برای ثبت‌نام خودروهای خارجی در طرح فروش یکپارچه خودروها اقدام کنند.
مهلت تعریف حساب وکالتی برای مشارکت در طرح فروش یکپارچه خودروها، نزد بانک آینده فراهم شده است. متقاضیان می‌توانند برای تعریف حساب وکالتی به‌صورت حضوری یا غیرحضوری از طریق لینک یادشده اقدام کنند.
لازم به ذکر است، با وکالتی کردن حساب، مبلغ 500 میلیون تومان در حساب باقی می‌ماند که این مبلغ پس از اعلام اولویت‌های سامانه خودروهای وارداتی، قابل برداشت است.

رئیس‌کل بانک مرکزی:
سیاست بانک مرکزی قابل پیش‌بینی شدن نرخ ارز است
  رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: سیاست این بانک ایجاد شرایط برای قابل پیش بینی شدن نرخ ارز است. به گزارش کائنات، محمدرضا فرزین در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با بیان اینکه مرکز مبادله به عنوان مرکز اصلی تامین ارز مورد نیاز کشور محسوب می شود، ابراز امیدواری کرد بتوانیم سال آینده ارز کشور را در خدمت تولید قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه تراز تجاری کشور مثبت است، اظهار داشت: تراز گمرکی در سال جاری منفی بوده که به دلیل محاسبه صادرات غیرنفتی است و اندکی کاهش داشت.
فرزین با اشاره به افزایش واردات به کشور، تاکید کرد: تلاش کردیم روند واردات متوقف نشود، زیرا نمی خواستیم رشد در کشور دچار مشکل شود.
وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۸۷ درصد واردات به محصولات واسطه ای و سرمایه ای اختصاص داشته و ارز آن تامین شده است که البته با آمار رشد ایده آل فاصله داریم، اما در نرخ های رشد دهه‌های گذشته افزایش بیشتری را تجربه کردیم.

محدودیت تراکنش بانکی
و جابه‌جایی پول برای افراد
 فاقد پرونده مالیاتی
  رئیس مرکز اطلاعات مالی در نامه‌ای به رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: ارائه خدمات کارت به کارت بیش از ۱۰ میلیارد ریال یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی در همه کارت‌های بانکی متصل به کد ملی اشخاص مذکور ممنوع است.
به گزارش کائنات و به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، هادی خانی گفت: محدودیت ارائه خدمات کارت به کارت در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ آئین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی به رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
رییس مرکز اطلاعات مالی کشور در نامه به رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام‌کرد: نظر به استفاده برخی صنوف از حساب‌های نیابتی به‌ویژه از طریق خدمات کارت به کارت در شبکه بانکی کشور، با نظر داشت اطلاعات دریافتی از آمار تراکنش‌های سال ۱۴۰۱ افراد فاقد پرونده مالیاتی در الگوی ۱۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به ارزش دست‌کم ۳۵ میلیون تومان و در اجرای تبصره (۳) ماده (۸) آئین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی، ارائه خدمات کارت به کارت بیش از ۱۰ میلیارد ریال یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی در همه کارت های بانکی متصل به کد ملی اشخاص مذکور ممنوع است.
در ادامه نامه آمده است: خواهشمند است دستور فرمایید ضمن ابلاغ به مبادی ذیربط برای اعمال محدودیت مورد نظر، گزارشی از اقدامات انجام گرفته و نتایج آن در بازه های زمانی سه ماهه به این مرکز ارائه شود. بدیهی است محدودیت فوق شامل سایر ابزارهای پرداخت و انتقال وجه نشده و با دریافت داده های متقن و دقیق تر، امکان بازنگری و تسری آن به سایر گروه‌های جمعیتی و ابزارهای پرداخت وجود خواهد داشت.

برای پرداخت خسارت؛
بیمه حکمت مجبور به فروش سرمایه گذاری های خود در بورس و صندوق ها شد
  مدیرعامل بیمه حکمت اعلام کرد: برای پرداخت خسارت مجبور به فروش سرمایه گذاری های خود در بازار سهام و صندوق ها شدیم.
به گزارش کائنات، حجت بهاری فر از برنامه افزایش سرمایه در بیمه حکمت برای خروج از شمولیت ۱۴۱ قانون تجارت خبر داده است.
وی افزایش ۱۰۱ درصدی خسارت و مزایای پرداختی در عملکرد ۹ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه را افزایش خسارت بیمه گذاران بویژه در بیمه درمان و اتومبیل اعلام کرده است.
کنترل ریسک و مدیریت پرتفوی بیمه ای بر اساس منابع موجود و خسارت پرداختی همواره از وظایف ذاتی مدیران شرکت های بیمه به شمار می رود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه