روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن - شماره 4540

تهران تگزاس نیست؛

پلیس به اراذل هشدار داد


  «تهران تگزاس شده که نصفه‌شبی با قمه راهزنی می‌کنند»؛ این جمله را راننده خودرویی می‌گوید که ساعت ۲ بامداد در حین عبور از یکی از خیابان‌های تهران مورد حمله یکی از اراذل قمه‌به‌دست قرار گرفته است.
قدرت‌نمایی، عربده‌کشی، کری‌خوانی، شرارت، زورگویی، باج‌گیری، تیراندازی، قمه‌کشی و تخریب اموال از جمله مهم‌ترین اقدامات اراذل و اوباش و گنده‌لات‌هاست که با استفاده از انواع سلاح از کلت و کلاشینکف گرفته تا تیزی و قمه و شمشیر و به‌کارگیری نوچه و نوپا در معابر و اماکن انجام می‌دهند.
طرح‌های پلیس برای برخورد با اوباشگری از گذشته بوده و ادامه دارد. از زمان افتتاح قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در شهریور ماه ۱۳۹۹ تاکنون این مجرمان تحت کنترل و نظارت پلیس بوده‌اند تا جایی که سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران، از کاهش 39 درصدی شرارت‌ در تهران در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری خبر می‌دهد.
رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران از دستورالعمل جدیدی برای برخورد با سارقان خبر داده و می‌گوید: «اخیرا با توجه به دستور فرماندهی کل انتظامی کشور، مأموران پلیس در مواجهه با اراذل و اوباش و افرادی که اقدام به تخریب، تیراندازی و چاقوکشی کنند به عنوان جرم مشهود با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، آنها را در صحنه مورد هدف و گلوله قرار داده و برخورد می‌کنند.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه