روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن - شماره 4541

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

تکنولوژی نانوحباب کیفیت آب سد ساوه را بالا می‌برد


 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه تکنولوژی نانو حباب، که در سد ساوه افتتاح شد، راندمان و کیفیت آب افزایش می‌دهد، گفت: تلاش می کنیم این طرح فناورانه را در مابقی سدهای کشور استفاده کنیم.هاشم امینی در آیین افتتاح سامانه نوین نانو حباب در تصفیه خانه آب شهر ساوه که برای اولین بار در کشور انجام شده است، اظهار کرد: پیشرفت های علمی بدنبال تلاش شبانه روزی و راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از شرکت های دانش بنیان، در کشور صورت می‌گیرد.وی با اشاره به اینکه صنعت آب و فاضلاب در دو حوزه تامین آب شرب و بهداشتی و نیز جمع آوری فاضلاب و تصفیه، خدمات لازم را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: شرایط اقلیمی بوجود آمده متاثر از پدیده خشکسالی استفاده از دانش روز در مصرف آب و بازچرخانی را به یک ضرورت تبدیل کرده است. ن‌که مقرر شده است ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال تامین آب اصفهان از دریا صورت بگیرد، تصریح کرد: فاز اول برای تامین ۷۰ میلیون مترمکعب به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس:
دولت سیزدهم سبب تحول
در همکاری‌های حوزه انرژی
 با دیگر کشورها شد
  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم سبب تحول در روابط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در حوزه نفت و انرژی شده است، گفت: صادرات نفت و دانش فنی به آمریکای لاتین در این دولت اتفاق افتاد.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، هادی بیگی‌نژاد با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به موفقیت‌های اخیر وزارت نفت به‌ویژه در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: صدور نفت و دانش فنی به آمریکای لاتین و دیگر کشورها اوج اقتدار دولت سیزدهم است. ساخت و تعمیر پالایشگاه‌ها در این کشورها افزایش اعتبار برای ایران و شکست هژمونی آمریکاست. وی افزود: این رویکرد نه‌تنها سبب بهبود اقتصاد کشور خواهد شد، بلکه برای کشورهای مقابل گره‌گشایی در توسعه زیرساخت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی می‌شود و از طرفی اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی را در فضای بین‌الملل بیشتر خواهد کرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وقتی رئیس‌جمهوری فاصله زیادی را از قاره آسیا به آمریکای لاتین که روزگاری حیاط خلوت آمریکا به‌شمار می‌آمد طی می‌کند و با کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا و ... پیمان سیاسی و اقتصادی می‌بندد، اوج دیپلماسی سیاسی دولت و اقتدار کشور است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه