روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۹ آبان - شماره 4488

هوای بجنورد همچنان در وضعیت قرمز

  وضعیت آلودگی هوا در خراسان‌شمالی همچنان قرمز و در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار دارد.
جواد عمارلو کارشناس پایش اداره کل محیط زیست خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درحال حاضر شاخص آلودگی هوا در مرکز استان به عدد ۱۷۸ رسیده که نشان دهنده وضعیت قرمز و و ناسالم است.
وی گفت: میانگین آلودگی ۲۴ ساعت گذشته هوا در بجنورد نیز ۱۰۵ است که نشان دهنده وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود.
وی با بیان اینکه وضعیت استان در کمیته اضطرار آلودگی هوا بررسی می‌شود، افزود: بر این اساس، مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان در روز گذشته با دو ساعت تاخیر آغاز به کار کردند و علت آن نیز عدد بالای شاخص آلودگی جمعه شب بود.
به گفته وی، اگر شاخص هوا در وضعیت صفر تا ۵۰ باشد، هوا پاک بوده و اگر از ۵۱ تا ۱۰۰ باشد هوا سالم خواهد بود. همچنین اگر شاخص هوا در وضعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بالاتر از ۳۰۰ خطرناک است.
عمارلو بیان کرد: در حال حاضر دو دستگاه سنجش آلودگی هوا در استان وجود دارد که در جاجرم و بجنورد مستقر شده اند.

باد و باران در راه خراسان شمالی
 هشدار نارنجی صادر شد
 اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با صدور هشدار نارنجی از احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش حدود ۱۴ درجه‌ای دمای هوا خبر داد.
مهدی کمالی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی‌های ما از فعالیت دو سامانه خبر می‌دهد که یکی سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دیگری سبب بارش باران، مه‌آلودگی، وزش باد لحظه‌ای شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات می‌شود.
وی ادامه داد: فعالیت سامانه گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از صبح فردا در استان آغاز می‌شود و در بیشتر مناطق استان اثرگذار خواهد بود.
به گفته کمالی، فعالیت این سامانه از دوشنبه بعدازظهر تا صبح سه‌شنبه بویژه برای مناطق نیمه جنوبی و شرق استان شامل شهرستان‌های شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم و بجنورد سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه