روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۹ آبان - شماره 4488

خیریانپور معاون استاندار مازندران مطرح کرد:

ضرورت ایجاد ستاد اشتغال در همه ی دستگاه های اجرایی مازندران

 نخستین نشست کمیته تخصصی در ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری با محوریت بررسی راهکارهای تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع به ریاست «حسن خیریانپور» معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران و با حضور «سیدحسین درویشی» مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، مدیران کل دستگاه های مربوطه استان و سایر اعضاء در استانداری برگزار شد.
حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران در این نشست با اشاره به اینکه، امسال با توجه به تاکید استاندار محترم اهتمام خود را در اشتغال فارغ التحصیلان بیکار گذاشتیم بیان کرد: همه ی تلاش خود را باید برای کاهش نرخ بیکاری به ویژه در جامعه فارغ التحصیلان بیکار به کار ببندیم.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان مازندران به ۶.۴ درصد کاهش یافته در صورتی که متوسط نرخ بیکاری کشور ۷.۹ درصد است و از ۳۸ هزارو ۶۸۲ نفر مورد اشتغال یافته که در سامانه وزارت کار ثبت شده است ۴ هزار و ۸۰۴ نفر فارغ التحصیل بیکارهستند.
خیریانپور اظهار کرد: ما در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۸ و ۴ درصدی به پارک علم و فناوری اختصاص دادیم که جامعه هدف ما اشتغال فارغ التحصیلان بیکار و افرادی که در حوزه حرفه‌های دانش بنیان و کسانی که در حوزه فناوری‌های نوین نقش دارند بود.
وی خاطر نشان کرد: که دانشگاه‌های سراسر استان باید نسبت به متناسب سازی رشته‌ها و درآموزش و پرورش هدایت تحصیلی در اولویت امور قرار گیرد.
این مسئول : نسبت به ضرورت ایجاد مراکز جوار کارگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در حرفه‌های پر استقبال دوره‌های مهارتی برگزار شود و دستگاه‌ها در راستای تعهد اشتغال تمرکز ویژه‌ای داشته باشند و ستادی را تحت عنوان ستاد اشتغال فارغ التحصیلان بیکار ایجاد کنند.
سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، نیز در این نشست از جدیت برای اجرای آموزش‌های مجازی خبر داد و گفت : در۶ ماه دوم امسال ۴۳ میلیارد ریال، برای ایجاد کارگاه‌های مجازی و هوش مصنوعی (سیمیلاتور) جهت ارائه آموزش های مهارتی به گروه‌های هدف آموزش و پرورش، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و دانش آموختگان از ۱۹ گروه هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران تخصیص داده شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه