روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۹ آبان - شماره 4488

پادشاهی سوئد؛ مرکز مافیای پزشکی و قاچاق داروی منافقین

 بخش مهمی از شبکه مافیای داروی منافقین در کشور پادشاهی سوئد فعال است و اعضای آن را پزشکانی شکل داده‌اند که سابقه عضویت در این گروهک و حضور در عملیات‌های تروریستی منافقین را در پرونده دارند.
بعد از افشای جزئیاتی از اسامی شرکت‌ها، انجمن‌های پوششی منافقین و مسئولان آن در کشور کانادا توسط رسانه‌های داخلی، خبرگزاری تسنیم به اطلاعاتی از شبکه بزرگ مافیای منافقین دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد بخشی از این شبکه متمرکز بر قاچاق دارو و اقلام بهداشتی است.
بنا بر این گزارش، بخش مهمی از این شبکه مافیای دارو در کشور پادشاهی سوئد فعال است و اعضای آن را پزشکانی شکل داده‌اند که سابقه عضویت در این گروهک و حضور در عملیات‌های تروریستی همچون فروغ جاویدان را (عملیات مرصاد که منجر به ناکامی و کشته شدن منافقین در خاک ایران شد) در پرونده دارند.
وظیفه این شبکه بیشتر در حوزه مالی و پشتیبانی از گروهک منافقین است و به‌صورت تخصصی در زمینه تهیه اقلام و مایحتاج آنها خصوصاً بخش پزشکی فعال هستند، به‌عنوان مثال بر اساس این اطلاعات، این شبکه برخی اقلام و تجهیزات پزشکی موردنیاز مقر منافقین در آلبانی، همچون اتانول، قرص ژلوفن، تعدادی دستگاه اُکسی‌متر (تست اکسیژن خون)، ونتیلاتور، روپوش و ملحفه مخصوص بیماری‌های عفونی و... همچنین اقلام بهداشتی مربوط به کرونا مانند ماسک و داروهای تخصصی را که در آلبانی کمیاب بود، به‌صورت قاچاق به این کشور وارد کرده به مقر اشرف3 انتقال دادند.
یکی از شگردهای تأمین این داروها بدین‌گونه بوده است که پزشکان مورد اشاره در شاخه‌های مختلف پزشکی مانند روانپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و جراحی و... فعالیت می‌کنند و در این میان با نسخه‌نویسی جعلی برای عناصر گروهک، بخشی از این نیازهای دارویی را تأمین می‌کنند.
اما در اطلاعاتی که خبرگزاری تسنیم به آن دست پیدا کرده است، هویت برخی از عناصر این شبکه مافیای دارویی متعلق به منافقین در کشور پادشاهی سوئد که با سرویس امنیتی سوئد هم مرتبط هستند، به‌دست آمده که به‌شرح ذیل است:
1 ـ حنیفه خیری: ساکن شهر مالمو ـ سوئد
2 ـ آمنه معاونی فرزند محسن و فاطمه متولد 1338/12/29 تهران با نام مستعار: اعظم معماری، ساکن شهر استکهلم سوئد، مسئول انجمن جامعه زنان ایرانی ـ استکهلم
3 ـ سینا دشتی فرزند محمدمهدی ـ به‌شماره شناسنامه 982 ـ متولد 1342/06/28 شیراز. سینا دشتی متخصص بیماری‌های عفونی و ساکن شهر یوتویوری سوئد است که در دوران کرونا بخش مهمی از قاچاق دارو به آلبانی را به‌عهده داشته است.
4 ـ فرزانه دشتی دندانپزشک ساکن سوئد که با همسرش سیامک صفری به‌عنوان بخشی از شبکه مافیای منافقین در سوئد (گروه دشتی) فعالیت دارند.
5 ـ فیروزه دشتی، عضو انجمن‌های متخصصین ایرانی در نروژ و همسرش بهروز امید (دندانپزشک)
6 ـ سید علی هاشمی فرزند سید محمد متولد 1332 در دامغان با نام مستعار دکتر علی یا علی دامغانی که با خانواده خود هم به‌صورت تلفنی در ارتباط است. وی دارای دو دختر است که زیرمجموعه به‌عنوان نیرو فعال می‌باشند. علی دامغانی از پزشکان مورد اعتماد گروهک تروریستی منافقین است و امور پزشکی و درمانی منافقین در کشور سوئد و سایر کشورهای اروپایی را پیگیری می‌کند و به مقرهای گروهک در اروپا تردد دارد.
نکته دیگر درخصوص هاشمی اینکه او به‌همراه همسرش راضیه طلوع شریفی (پزشک و با نام مستعار محبوبه)، یکی از خواهرانش به‌نام فاطمه هاشمی و همسر خواهرش در عملیات مرصاد شرکت داشته‌اند که همگی جز علی دامغانی به هلاکت می‌رسند و بعد از این واقعه با خواهر زنش به‌نام مهری طلوع شریفی ازدواج می‌کند. او از همسر اول خود فرزندی به‌نام محمدرضا دارد. بر اساس این اطلاعات همچنین علی دامغانی خواهری با نام زهرا دارد که به سوئد تردد دارد و خواهر دیگر وی با نام راضیه در اوایل انقلاب سابقه هواداری از منافقین و بازداشت در پرونده خود دارد. راضیه پس از ازدواج به‌طور قانونی از کشور خارج و در سوئد ساکن می‌شود و در سال‌های اخیر هم به داخل کشور تردد کرده است.


وزیر فرهنگ:
مامور به گسترش زبان فارسی
 در اقلیم‌ فرهنگی ایران هستیم
  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گستردگی جغرافیایی زبان فارسی گفت: «این زبان در همه دوره‌ها، به‌ ویژه دوران معاصر پویایی داشته و امروزه نیز در حال گسترش در اقلیم فرهنگی ایران است.»
محمدمهدی اسماعیلی درباره زبان فارسی و اهمیت آن در حوزه قدرت نرم کشور با ذکر خاطره‌ای از سفرش به تاجیکستان گفت: «پیشتر در سفرم به تاجیکستان جلسه‌ای با نویسندگان، اهالی کتاب، هنرمندان و شعرای آن دیار داشتم. خانم گلرخسار صفی‌اوا که یکی از شعرای معروف این کشور است، به من گفت که ما ۳۰۰ سال است از ایران جدا شده‌ایم اما هنوز اسم دخترانمان را ایران‌دخت یا ایران‌گل می‌گذاریم.»
اقدامات و اظهارات جاهلانه برخی گروه‌ها در جهان علیه زبان فارسی که نشان از جهل فرهنگی خودشان است آسیبی به عظمت زبان فارسی نمی‌زندوی افزود: «به نظر من زبان فارسی و شعر فارسی حذف شدنی نیست. حتی شما در ترکیه هم می‌توانید آثار زبان فارسی را ببینید. امروزه زبان فارسی قدرتمند است و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تراکم درخواست روبه‌رو هستیم و وضعیت خوبی داریم. البته که باید در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهیم تا گسترش و پاسداشت زبان فارسی به بهترین شکل، صورت بگیرد.»
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی جغرافیایی زبان فارسی گفت: «هند با آن جمعیت، زبان فارسی را به عنوان دومین زبان رسمی خودش انتخاب کرده است. اقدامات و اظهارات جاهلانه برخی گروه‌ها در جهان علیه زبان فارسی که نشان از جهل فرهنگی خودشان است آسیبی به عظمت زبان فارسی نمی‌زند. زبان فارسی در همه دوره‌ها، به‌ویژه دوران معاصر، پویایی داشته و امروزه نیز در حال گسترش در اقلیم فرهنگی ایران است. یکی از ماموریت‌های ما هم همین است که بدون هیچ وقفه‌ای و با قوت تمام به این موضوع کمک کنیم.»
اسماعیلی با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش زبان فارسی در کشورهای دیگر جهان گفت: «با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و اعزام استادان در حال افزایش است. بسیاری از اساتید هم برای این موضوع اعلام آمادگی کردند. اعتبارات آموزش زبان فارسی در خارج از کشور را هم چند برابر افزایش داده‌ایم.»
سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان‌ماه آغاز به کار کرد و تا سی‌ام آبان‌ماه امسال به کار خود ادامه می‌دهد.

؛رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم:
در کنار یارانه نقدی، باید کالابرگ هم داده شود
  رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در واکنش به تصویب بندی که بر لزوم ارائه کالابرگ به اقشار کم درآمد تاکید می کرد، گفت: «در کنار یارانه نقدی، باید کالابرگ هم داده شود، دولت شرایط راه اندازی سامانه کالابرگ را فراهم کرده است.»
در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه ۲۸ آبان مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه، بند پ ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه تصویب شد.
بر اساس بند (پ) ماده (۳۱)، به تصویب نمایندگان رسید که بر اساس آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با طراحی نظام تأمین اجتماعی چندلایه، مبتنی بر آزمون وسع با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد و با شناسایی اقشار کم درآمد با رویکرد اجتماع محور نسبت به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی اقدام کند.
داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با متن بند (پ) ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: «برای کاهش فقر لازم است نظام پرداخت یارانه را برای افراد نیازمند ادامه دهیم، اما ملاحظه ای که داریم این است که در اینجا گفته شده تمام کمک های دولت به صورت کالابرگ ارائه شود. در حالی که نیازهای مردم را نمی توانیم در این قالب محدود کنیم. پیشنهاد ما در لایحه این بود که یارانه نقدی یا کالابرگ اضافه شود که در این صورت یارانه نقدی حذف می شود که به صلاح مردم نیست. بنابراین لازم است یارانه نقدی در کنار کالابرگ الکترونیکی در این بند اضافه شود.»
رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: «سیاست ما حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه است، بنابراین حتماً به کالابرگ اعتقاد داریم و این حکم را اجرا می کنیم، اما کمک به اقشار نیازمند در این بند به کالابرگ محدود شده است که نمی خواهیم اینگونه تفسیر شود، اما اگر برداشت این نباشد، با آن موافقیم و معتقدیم در کنار یارانه نقدی، باید کالابرگ هم داده شود. کما اینکه الان دولت شرایط راه اندازی سامانه کالابرگ را فراهم کرده تا کسانی که علاقه مند باشند از آن استفاده کنند و چون دامنه آن را گسترش دادیم، شیب رو به بالایی در اقبال مردم نسبت به آن در ۳ ماه گذشته ایجاد شده است. از نظر ما خط فقر الان بالاتر از حد معافیتی است که در قانون بودجه امسال آمده است. بنابراین برای بهبود در بند ۱ معافیت را روی خط فقر مطلق بردیم که بالاتر از حداقلی است که در بودجه امسال داریم و باید اجازه دهیم میزان آن را مرکز آمار تعیین کند.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه