روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۹ آبان - شماره 4488

رئیس جمهور در مراسم افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار:

نظام‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

  بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی (ره) شهریار پس از ۳۴ سال انتظار مردم این شهرستان محروم، صبح دیروز همزمان با روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، با حضور رئیس جمهور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آن آغاز شد.
بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار طی ۳۴ سال به علت اختلاف هیات مدیره و تیمی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا زده بودند، نیمه کاره باقی مانده بود. با پیگیری دولت سیزدهم این مشکل رفع و با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری برسد. با همین سیاست نیز دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته موفق شده ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را به بهره برداری برساند که اغلب آنها مربوط به تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش درمان و بیمارستان بوده است.
آغاز نظام‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، در دولت سیزدهم
سید ابراهیم رئیسی در مراسم بهره برداری از بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی (ره) شهریار این موضوع را یکی از مطالبات و خواسته‌های پرستاران کشور برشمرد و گفت: «دولت مصمم به تکمیل تعرفه گذاری خدمات پرستاری است چرا که معتقدیم شغل پرستاری از جمله مشاغل بسیار مهم و دارای ارزش است و دولت ارج نهادن به خدمات و توجه به خواسته‌های این قشر شریف را وظیفه خود می‌داند.»
رئیس جمهور با بیان اینکه نظام‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال تاخیر، در دولت سیزدهم آغاز شده و اکنون با تخصیص اعتباراتی در حال تکمیل است، گفت: «نواقص این کار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برطرف می‌شود.»
وی با بیان اینکه ملت های جهان از حوادث تلخ در غزه این روزها محزون هستند، گفت: «مجاهدت زنان، مردان، پرستاران و کادر درمان که در بیمارستان های غزه هستند در تاریخ مجاهدات فلسطین و نزد پروردگار متعال ثبت می شود و این حرکت یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیا است.»
وی ضمن گرامیداشت یاد همه پرستاران و پزشکان شهید و کادر درمانی در غزه که از بیماران‌ نگهداری کرده و زیر بمباران به مردم خدمت می کنند، گفت: «کادر درمانی در غزه، یک مجاهدت ویژه را خلق کرد.»
رئیس جمهور در ادامه با تجلیل از کادر درمانی غزه گفت: «پرستاران ما نیز در کشور خوش درخشیدند و در صحنه های مختلف کارشان جلوه داشته و دارد. شب و روز و روزهای تعطیل، کنار بیمار بودن و به آرامش دادن و مشکلات درمانی او را دنبال کردن کار آسانی نیست. از این رو روحیه صبر و استقامت و داشتن ظرفیت، خیلی مهم است.»
نگاه ویژه دولت به کادر درمان مجهز و آموزش دیده
رئیسی گفت: «دعا نمی کنم شما کادر درمان خیلی مشتری داشته باشید هرچه کمتر مراجعه کننده داشته باشید، ما خوشحال تر هستیم. زیاد بودن عدد مراجعه کننده به مراکز درمانی خوشایند نیست و باید در مرحله بهداشت و پیشگیری تلاش شود.»
وی با بیان اینکه کادر مجهز و آموزش دیده بهنگام برای دولت اهمیت دارد، گفت: «کارهای زیادی باید در حوزه بهداشت انجام شود در این صورت دیگر نوبت به درمان نمی رسد و کادر درمانی فراغت بیشتری پیدا می‌کند.»
رئیس جمهور مطرح کرد: «نظام‌ تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دولت سیزدهم بعد از ۱۲ سال آغاز شد که تکمیل خواهد شد و وزیر بهداشت نواقص موجود را برطرف خواهد کرد.» رئیسی با بیان اینکه پرستاران شغل شریفی دارند و باید به خدمات آنها ارج نهاد، گفت: «دولت وظیفه دارد به میزان خدمات پرستاران حقوق و مزایا به این قشر تعلق دهد که طبق این تعرفه گذاری کار در حال انجام است.دولت به کادر درمان و پرستاران توجه ویژه دارد.»
مهد کودک باید در همه سازمان‌ها
و ادارات فعال شود
رئیس جمهور در ادامه صحبت هایش گفت: «تاکید دارم مهدکودک نه فقط در بیمارستان‌ها بلکه همه ادارات و سازمان‌ها محل‌هایی را به عنوان مهدکودک برای بچه‌ها آماده کنند که خانم‌هایی که شاغل هستند دچار زحمت نشوند و هم اینکه کودکان با آرامش در کنار مادران باشند. این جزو هزینه‌هایی است که دولت باید پرداخت کند. این کار در جهت افزایش جمعیت بسیار نقش دارد. مساله ایجاد مهدکودک در همه سازمان ها برای خانم هایی که مشغول به کار هستند از جمله کمک هایی است که دولت می تواند در راستای فرزندآوری و افزایش جمعیت داشته باشد و این از تاکیدات دولت است. در مراکزی که ما بازدید داشتیم مهدهای کودک وجود داشت و خیلی خوب توانسته‌اند از این محیط استفاده کنند. توصیه من این است که در مراکز دیگر هم این کار انجام شود. موضع سلامت و نیاز کشور امر روشنی است و همه همت دولت آن است که بتواند امکانات کافی را در جای جای کشور برای دسترسی به سلامت در شهرستان‌های دورافتاده و اماکن غیربرخوردار فراهم کند.»
تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است
سید ابراهیم رئیسی همچنین پس از شرکت در مراسم افتتاحیه بیمارستان امام خمینی (ره) در اجتماع مردم شهریار با بیان اینکه توسعه فضای مترو در دستور کار دولت است، گفت: «باید شرایط اقلیمی و جمعیتی که در اینجا ایجاد شده و از طرفی ضمیمه تهران است را درنظر بگیریم.»
رئیس جمهور با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: «با توجه به توسعه‌ای که شهر اندیشه، شهریار و شهرستان‌های اطراف داشته‌اند، باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود. اکنون کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و به زودی نتیجه را به مردم اعلام خواهیم کرد. رفت و آمد مردم این منطقه باید تسهیل شود و علاوه بر توسعه جاده ای توسعه مترو و ریل لازم است. تردد به این مناطق از طریق مترو بسیار راحت تر است که در این رابطه شهرداری تهران فعال شده و توسعه فضای مترو در دستور کار دولت است.»
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و آموزشی در این‌ منطقه دارای اهمیت است، افزود: «مردم این‌ منطقه دلداده به انقلاب و نظام و ارزش ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند از این رو باید این فرهنگ و هویت حفظ شود و این در قدم اول به دست چهره ای فرهنگی رقم می خورد.»
عزم دولت سیزدهم
برای پایان‌دادن پروژه‌های نیمه‌تمام
وی با اشاره به اینکه در این سفر انتظار بیش از ۳۰ سال مردم در بهره برداری از یک مرکز درمانی به پایان رسید، افزود: «به برکت نام زینب کبری (س) بهره برداری از این مرکز ۳۱۳ تخت خوابی آغاز شد و دولت تصمیم دارد که پروژه ها و طرح های نیمه تمام را به پایان برساند.» 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه