روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان - شماره 4487

تحریم ایکس؛ اظهار نظر ضداسراییلی ایلان ماسک استودیوهای هالیوودی را برانگیخت


  پس از اظهار نظر ضداسراییلی ایلان ماسک، دیزنی، لاینزگیت، آی‌بی‌ام و کمپانی‌های بزرگ دیگر علیه او موضع‌گیری کردند.
به گزارش ورایتی، دیزنی و برادران وارنر دیسکاوری به فهرست استودیوهای هالیوودی پیوستند که اظهار نظر ضداسراییلی ایلان ماسک را برنتافتند.
سخنگوی لاینزگیت روز جمعه گفت که این شرکت سرگرمی انتشار تبلیغات خود را در X (توییتر سابق) به دلیل توییت اخیر ایلان ماسک که جنبه یهودستیزانه داشت، متوقف کرده است. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که لاینزگیت در حال بازاریابی برای اکران «بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها»، جدیدین فیلم از مجموعه «بازی‌های گرسنگی» است.
آی‌بی‌ام هم روز جمعه اعلام کرد که بلافاصله تمام تبلیغات خود در X را تعلیق کرده و در بررسی این وضعیت غیرقابل قبول است.
دیزنی و کامکست یونیورسال هم هر ۲ روز جمعه از این روند پیروی کردند.
یکی از سخنگویان برادران وارنر دیسکاوری گفت این شرکت حضور خود را در X به حالت توقف درآورده، اگرچه قبلاً هم این حضور حداقلی بود.
ایلان ماسک روز چهارشنبه در X از مطلب ارسال شده توسط یک کاربر دیگر حمایت ‌کرد. در آن مطلب نوشته شده بود یهودیان غربی وانمود می‌کنند دیگران آن‌ها را خیلی دوست ندارند تا بتوانند علیه اقلیت‌های دیگر نفرت‌پراکنی کنند. ماسک این گفته را بازنشر کرد و افزود: شما حقیقت واقعی را گفتید. روز جمعه اپل، یکی از تاثیرگذارترین بازاریابان صنعت هم تبلیغات خود را از X حذف کرد. کاخ سفید و کمیسیون اروپا نیز روز جمعه موضع سختی علیه X اتخاذ کردند و بیانیه کاخ سفید این نظر را ترویج نفرت‌انگیز ‌یهودی‌ستیزی و نژادپرستانه خواند.

با بازی خواکین فینیکس؛
«ناپلئون» به چین می‌رود
  «ناپلئون» ریدلی اسکات در چین هم اکران سینمایی خواهد داشت.
به گزارش ورایتی، فیلم حماسی تاریخی «ناپلئون» به کارگردانی ریدلی اسکات ماه آینده در سینماهای چین اکران می‌شود.
سونی پنجشنبه اعلام کرد این فیلم که محصول اپل و سونی پیکچرز است اجازه نمایش در سینماهای چین را به دست آورده و از یکم دسامبر اکران آن شروع می‌شود.
استودیوهای سازنده در معرفی فیلم گفته‌اند: این فیلم جزییات ظهور و سقوط امپراتور مشهور فرانسه ناپلئون بناپارت را با بازی بازیگر برنده اسکار خواکین فینیکس نشان می‌دهد. در پس زمینه‌ای خیره کننده از فیلمسازی در مقیاس بزرگ که کارگردان افسانه‌ای ریدلی اسکات خالق آن است، فیلم سفر بناپارت به قدرت را از ورای رابطه اعتیادآور و بی‌ثباتش به عشق واقعی خود، ژوزفین، به نمایش می‌گذارد و تاکتیک‌های نظامی و سیاسی او را نشان می‌دهد. این فیلم با پویاترین سکانس‌های جنگی که تا به حال فیلمبرداری شده، شکل گرفته است.
در آمریکای شمالی «ناپلئون» با درجه «R» اکران می‌شود که به دلیل خشونت شدید، برخی تصاویر وحشتناک، محتوای جنسی و زبان نامناسب در برخی سکانس‌ها است. چین اما سیستم طبقه‌بندی رسمی ندارد و فیلم‌ها باید برای نمایش برای مخاطبان به طور کلی تأیید شوند، گرچه گاه جرح و تعدیل‌هایی هم صورت می‌گیرد.
تمام فیلم‌های خارجی که در چین به نمایش درمی‌آیند، با تقسیم درآمد در چین از طریق یکی از ۲ شرکت پخش دولتی - نه توسط استودیوهای هالیوودی- اکران می‌شوند. با این حال دفتر نمایندگی استودیوها در چین به کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی کمک می‌کنند.
فیلم‌های هالیوودی امسال پس از بیش از ۲ سال وقفه به چین بازگشتند که هم نشان دهنده مشکلات مربوط به پاندمی کرونا و هم روابط سیاسی تیره بین چین و آمریکا بود. ورود عادی فیلم‌های هالیوودی به چین از دسامبر سال پیش با نمایش «آواتار: راه آب» دوباره برقرار شد و به نظر می‌رسد بازگردادن سینماها به وضعیت عادی پس از کرونا، یکی از انگیزه‌های عادی شدن ورود فیلم‌های خارجی بود. فیلم‌های هالیوودی معمولا از چندین هفته قبل از اکران در چین مطلع می‌شوند تا بتوانند برنامه‌های تبلیغاتی خود را پیش ببرند. «ناپلئون» اوایل این هفته در پاریس برای اولین بار دیده شد و نظرات متفاوتی برانگیخت. این فیلم از ۲۲ نوامبر در آمریکای شمالی و چندین منطقه بین‌المللی اکران می‌شود و با یک فاصله ۸ روزه به چین می‌رسد.
با همه اینها فیلم‌های هالیوودی امسال چندان در سینماهای چین با استقبال روبه‌رو نشده‌اند. سینمای چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۷ میلیارد دلار فروش در گیشه‌ها را تجربه کرده که در مقایسه با فروش نامناسب سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجه ۷۸ درصد افزایش یافته است. این فروش هنوز حدود ۱۴ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه