وضعیت گیشه تئاتر؛
فروش بالای ۴ میلیاردی ۲ نمایش
آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایشهای به صحنه رفته در مجموعه تئاترشهر تا پایان جمعه ۲۶ آبان ماه امسال مشخص شد و۲ نمایش سالن اصلی این مجموعه؛ «پدر» و «آواز عاشقانه دختر دیوانه» به فروش بالای چهار میلیارد تومان دست یافتند.
آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافهتریای اصلی و چهارسوی مجموعه تئاتر شهر تا پایان جمعه- ۲۶ آبانماه امسال اعلام شد.
نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشتآرای که از روز ۱۷ مهرماه در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده بود با مجموع ۳۵ اجرا و میزبانی از ۱۵ هزار و ۱۱۴ مخاطب (با احتساب بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) و فروش ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۶۰ هزار تومان به اجرای خود پایان داد.
نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» به کارگردانی آروند دشتآرای که اجرای خود را از هفتم آبان ماه در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان آغاز کرد، جمعه- ۲۶ آبانماه، با مجموع ۱۸ اجرا و جلب ۷ هزار و ۸۳۲ تماشاگر، توانست به فروش معادل یک میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان دست پیدا کند و با سالن اصلی خداحافظی کند.
نمایش «این دنیا یه کنسرت به من بدهکاره» به کارگردانی سهند خیرآبادی که اجرای خود را از ۹ آبان ماه در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۶ اجرا و جلب ۲ هزار و ۶۵ تماشاگر، توانسته به فروش معادل ۳۱۷ میلیون و ۵۹۲ هزار تومانی دست پیدا کند.
نمایش «یادگار» به کارگردانی مهرداد کوروشنیا که اجرای خود را از ۱۶ آبان ماه در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۰ اجرا و جلب ۳۷۶ تماشاگر، توانسته به فروش معادل ۱۷ میلیون و ۷۲۴ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «تله وزیون» به کارگردانی الهه پورجمشید نیز که اجرای خود را از روز ۲۱ مهرماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان آغاز کرده بود، با ۳۰ اجرا توانست ۲ هزار و ۱۳۳ تماشاگر را به سالن اجرا جلب کند و به فروشی معادل ۱۸۷ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان دست پیدا کند و به اجرای خود پایان دهد.
نمایش «نفرین رزالین» به کارگردانی مسعود طیبی نیز که اجرای خود را از روز ۱۶ آبانماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان آغاز کرده بود، با ۱۰ اجرا توانست ۸۹۴ تماشاگر را به سالن جلب کند و با فروش معادل ۸۶ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان به اجرای خود پایان دهد.
همچنین نمایش «مامان» به کارگردانی الهام سلج محمودی که از روز یکشنبه- هشتم آبان ماه در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده، با مجموع ۱۷ اجرا، توانست یکهزار و ۹۵ تماشاگر جلب کند و به فروشی معادل ۸۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان دست یابد.
نمایش «زندگی من، یک من ساده» به کارگردانی محمدعلی زمانی نیز که از روز ۱۴ آبانماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۲ اجرا و جذب ۲۶۱ تماشاگر توانسته به فروش ۱۶ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «یک ملاقات ساده» به کارگردانی جواد تولمی نیز که از روز ۲۱ آبانماه در کافهتریای اصلی با قیمت بلیت ۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۶ اجرا و ۷۹ تماشاگر توانسته به فروش ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو نیز که از روز ۲۶ آبانماه در کافهتریای چهارسو با قیمت بلیت ۵۰ هزارتومان روی صحنه رفت، با یک اجرا توانست ۴۰ تماشاگر جذب کند و به فروش یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دست پیدا کند.
تهیه کننده «گاندو»:
تهیه کننده امنیتی نیستم
مجتبی امینی تهیه کننده سریال «ترور» درباره ویژگی های این سریال گفت و بیان کرد که اگرچه با «گاندو» بیشتر شناخته می شود اما خود را تهیه کننده امنیتی نمیداند.
مجتبی امینی تهیه کننده سریال «ترور» درباره حساسیتها برای نگارش و ساخت این سریال بیان کرد: نهادهای مختلفی که مرتبط با این پروژه بودند حساسیتهایی داشتند که این وسواسها زمان زیادی در مرحله پیش تولید، نگارش، آماده سازی و اصلاح متن از ما گرفت.
وی اضافه کرد: اصلاح متن بر عهده آرش قادری بود که ماهها وقت و انرژی برای این ۸ قسمت گذاشت و حدود ۸ بار هم بازنویسی متن را انجام داد که البته همچنان هم در مرحله تولید هستیم. ساخت اثر برای قهرمانها به شدت سخت است و به شدت وسواس و تمرکز میخواهد.
امینی اضافه کرد: زمانی سراغ قهرمانی میروید که مخاطب او را میشناسد، طراحی درام برای چنین موضوعی با حساسیت خاصی پیش میرود چون مخاطب او را لمس کرده است. این تهیه کننده درباره نحوه ارتباط با خانواده حاج قاسم و نظرات آنها بیان کرد: خود مدیریت سیمافیلم با مکتب حاج قاسم در ارتباط بود و ما بحث پیگیری متن را به تلویزیون واگذار کردیم. امینی درباره فضای سریال نیز توضیح داد: بیشتر سعی کردیم در این سریال درباره حاج قاسم، ایدئولوژی وی و تفکر جهانی نسبت به او صحبت کنیم تا اینکه درگیر شخصیت شویم.
وی همچنین درباره اینکه حاج قاسم را در سریال میبینیم یا خیر گفت: در این سریال ما در یک ماموریت هستیم که به حاج قاسم نمیرسد.
تهیه کننده «ترور» درباره بازیگرانی که با این سریال معرفی میشوند نیز یادآور شد: در این سالها نگاه ما همیشه این بوده است که بازیگران جدید توسط پروژهها مطرح و دیده شوند. بازیگرانی داشتهایم که بعد از حضور در پروژههای قبلی ما اکنون به عنوان بازیگران اصلی سینما و تلویزیون و شبکه خانگی کار میکنند. این رویکرد البته رسالت رسانه ملی است و نباید در حوزه بازیگر دچار مشکل شویم. عیب هم ندارد در رسانه ملی تربیت شوند و به سینما و شبکه نمایش خانگی بروند.
وی درباره لوکیشنهای سریال نیز بیان کرد: نیمی از کار در تهران گرفته شده است و بعد مهمان مردم کرمان خواهیم بود و بخشی از سریال در شهر خود حاج قاسم تصویربرداری میشود، بعد از آن هم در ۲ کشور دیگر سریال ادامه پیدا میکند.
تهیه کننده «گاندو» درباره اینکه معروف بودن به عنوان یک تهیه کننده امنیتی ممکن است کارش را تسهیل کند؟ بیان کرد: ابتدا بگویم من تهیه کننده امنیتی نیستم همه نوع کاری ساخته ام و سریال «گاندو» چون مخاطب دوستش داشته و دیده شده، اینقدر پررنگ شده است. ما به کشورهای خارجی هم که میرویم همه ما را با «گاندو» میشناسند چون مخاطب آن سریال را دوست داشته است. در صورتی که من کار اجتماعی مثل آثاری از قبیل «آفریقا» از هومن سیدی تهیه کرده ام و یا کار استراتژیک شبیه به «شکارچی شنبه» ساختهام. حتی آثار تاریخی داشته ام و در همه ژانرها کار کردهام. وی اضافه کرد: من حتی فیلمهای سینمایی که ساخته ام پر از جوایز جهانی بوده است اما کسی اینها را ندیده است. فیلم «بدون مرز» که امیرحسین عسگری کارگردانی اش را به عهده دارد نزدیک ۲۰ جایزه جهانی گرفته است اما کمتر دقت میکنند که در همه ژانرها کار میکنیم. الان برنامه بعدی خودم این است که طنز کار کنم. امینی در پایان درباره ساخت اثری در ژانر طنز عنوان کرد: من سازنده ام و در یک ژانر فعالیت نمیکنم. علاقه به کار طنز دارم چون میخواهم حال مردم خوب شود و دوست دارم یک طنز سالم و خانواده پسند تولید کنم. من در همه ژانرها کار کردهام و خدا را شکر در همه ژانرها موفق بودم.