روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان - شماره 4487

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌ شرقی خبر داد؛

تعریض کنارگذر جنوبی تبریز با اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی


آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌ شرقی گفت: طرح تعریض کنارگذر جنوبی تبریز ( اتوبان شهید کسایی) با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال از سوی دولت و با مشارکت شهرداری تبریز در حال اجراست.
غلامرضا رسول زاده با اعلام این خبر افزود: از این میزان اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری تبریز برای نصب نیوجرسی و آسفالت مسیر و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز از سوی اداره برق برای نصب روشنایی هزینه می شود.
وی با بیان اینکه طرح تعریض کنارگذر جنوبی تبریز به طول ۱۶ کیلومتر به عرض هفت متر از پنج ماه گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح به باند شمالی اتوبان یک خط باند اضافه و همانند باند جنوبی این اتوبان، سه بانده می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌ شرقی گفت: در اجرای این طرح به طول ۱۶ کیلومتر، عرض هفت متر و عمق ۶۰ سانتی متر خاکبرداری انجام و اقدام به تثبیت و آسفالت ریزی در ۲ لایه شده است.
رسول زاده ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام شده، مقرر شد تا پایان آبان ماه امسال کلیه عملیات شامل آسفالت، نصب نیوجرسی و تامین روشنایی به طول هشت کیلومتر از این اتوبان از سمت دیزل آباد تا استادیوم یادگار امام تکمیل و برای عبور و مرور خودروها زیر بار ترافیک برود.
وی با اشاره به نقش این طرح در روان سازی بار ترافیکی در این مسیر، یادآور شد: در صورت مساعد شدن شرایط جوی و آب و هوایی نیز، هشت کیلومتر باقی مانده نیز تا ۱.۵ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه آزادراه تبریز - زنجان به طول ۲۸۰ کیلومتر به صورت مشارکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک ملی به عنوان سرمایه گذار اجرا شده است، گفت: از کل مسیر این آزادراه، ۸۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی زنجان و ۲۰۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی قرار دارد.
رسول زاده، افزود: در جریان سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی، مقرر شد سه هزار میلیارد ریال برای تعمیر، مرمت و بهسازی این آزادراه از سوی بانک ملی تخصیص یابد که از این میزان در ۲ هفته گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.
وی اظهار کرد: با تخصیص این میزان اعتبار، پیمانکار برای اجرای این طرح تعیین و مقرر شد ۱۵ کیلومتر از این آزادراه از سمت خاوران تعمیر، مرمت، بهسازی و آسفالت شود و اکنون در هفت کیلومتر از این مسیر این اقدامات انجام شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌ شرقی گفت: در صورت مساعد شدن شرایط جوی و آب و هوایی، هشت کیلومتر بقیه مسیر نیز تعمیر، مرمت و بهسازی می شود و با تخصیص بقیه اعتبارات نیز، تا سال ۱۴۰۳ اقدامات مذکور در کل مسیر انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است کنارگذر جنوبی تبریز (اتوبان شهید کسایی) با اینکه کمتر از یک درصد راه‌های آذربایجان شرقی را شامل می‌شود و ساماندهی و ایمن‌سازی آن از مطالبات اصلی شهروندان است.
این اتوبان در واقع بخشی از آزادراه تهران – تبریز را تشکیل می‌دهد که در ادامه به کنارگذر غربی تبریز (آزادراه شهید باکری) منتهی شده و در نهایت به بازرگان و از آنجا نیز به اروپا متصل می‌شود.
آذربایجان‌ شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

استاندار گلستان:
 اجرای درست قانون تضمین سلامت
 و رقابت در انتخابات است
  استاندار گلستان در جلسه هیأت استانی بررسی تبلیغات انتخابات اجرای صحیح قانون را یکی از نکات برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی برشمرد.به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان؛ دکتر علی محمد زنگانه در جلسه هیأت استانی بررسی تبلیغات انتخابات گفت: شناسایی امکانات تبلیغی استان و توزیع یکسان آن برای تمامی نامزدها با حداکثر بهره‌برداری، دستور قانونی و در راستای اجرای عدالت است.وی افزود: مراقبت از وقوع تخلفات تبلیغاتی در استان مهمترین دستور تشکیل این هیأت بوده که باعث برگزاری انتخاباتی شکوهمند و سالم خواهد شد.استاندار گلستان با اشاره به نحوه توجیه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تصریح کرد: پس از اعلام رسمی بررسی صلاحیت ها توسط هیئت نظارت استان طی جلسه حضوری به تمامی نامزدها موارد ممنوعه قانون تبلیغات ابلاغ و هماهنگی‌های لازم توسط دبیر هیئت بررسی تبلیغات استان انجام می‌گیرد.زنگانه همچنین در خصوص اصلاح قانون در خصوص استفاده از ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات خاطرنشان کرد: طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری موظفند یک ماه قبل از شروع تبلیغات انتخابات ظرفیت‌های تبلیغی خود را در اختیار هیئت بررسی تبلیغات استان جهت تقسیم یکسان برای استفاده تمامی نامزدها قرار دهند.وی در پایان بیان داشت: تمامی اقدامات تبلیغی دستگاه‌ها بر اساس مصوبات این هیئت خواهد بود.

سیل و طغیان‌ چشمه آق سو دلیل افت فشار
و كدورت آب در شهرستان كلاله
  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت : سیل و طغیان چشمه آق سو دلیل افت فشار و کدورت در شبکه آبرسانی در شهرستان کلاله بوده است.به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان مهندس ابوالفضل رحیمی با اعلام این خبر افزود :  با در جریان سیل، به تاسیسات آب شهرستان کلاله خسارت وارد شد که با تلاش  بی وقفه پرسنل سعی شده است  به موقع مشکلات بوجود آمده در تامین آب شرب این شهر برطرف گردد.مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به اعزام نیرو و تجهیزات برای امداد رسانی به  این مناطق افزود: مدیریت بحران شرکت  به همراه تیم اتفاقات از ساعت اولیه به منظور  بررسی و رفع مشکلات پیش آمده در محل حادثه حاضر و ‌تمامی تلاش خود را جهت رسیدن به شرایط پایدار و مطلوب انجام می دهند .رحیمی در ادامه در خصوص اقدامات پدافندی در حوزه آب تصریح کرد:  با اقدامات پیشگیرانه و عملکرد به موقع در زمان وقوع بحران توسط مسئولان و کارکنان شرکت این آسیب ها به حداقل رسیده و خدمات رسانی در بخش آب و فاضلاب به مردم فهیم  همچنان و بدون وقفه ادامه دارد.مدیر عامل شرکت آبفا گلستان در پایان از شهروندان عزیز درخواست کرد با توجه کاهش فشار آب در برخی از نقاط با رعایت صرفه جویی حداکثری در مصارف روزانه امکان بهره مندی سایر همشهریان را فراهم آورده و از شستشوی گل و لای  معابر و گذرگاهها با آب شرب  تا زمان برقراری شرایط پایدارجوی جدا پرهیز نمایند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی خبر داد؛
تخصیص ۳۳۵ هزار میلیارد ریال یارانه سوخت
در هفت ماهه سال ۱۴۰۲
 آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از تخصیص نزدیک به 335 هزار میلیارد ریال یارانه سوخت در هفت ماهه سال 1402 با توزیع انواع فرآورده های نفتی و گاز مایع در این استان خبر داد.
ناصر راشدی با اشاره به پرداخت یارانه سوخت و سهم آن در سبد خانوار استان گفت: با توجه به تفاوت قیمت مصوب داخلی و نرخ فوب خلیج فارس در هفت ماهه سال 1402 نزدیک به 335 هزار میلیارد ریال یارانه سوخت در استان تخصیص داده شده است. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین مبلغ یارانه سوخت به بنزین موتور اختصاص دارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف بنزین در هفت ماهه سال جاری یارانه سوخت بنزین با گذشتن از مرز 147 هزار میلیارد ریال، در رتبه اول یارانه سوخت در استان قرار دارد.
به گفته وی، همچنین به دلیل گستردگی مصرف نفتگاز در بخش های حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و خدمات این فرآورده با بیش از 138 هزار میلیارد ریال یارانه سوخت در بازه زمانی مذکور در رتبه دوم یارانه اختصاصی به سوخت مورد نیاز بخش های مختلف مصرف قرار دارد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی افزود: با توجه به توسعه روزافزون مصرف گاز طبیعی و انجام پایش و نظارت و کنترل های لازم توسط کارشناسان منطقه تعداد خانوارهای شهری و روستایی نفت سفیدسوز در حال کاهش بوده به طوری که در استان تنها حدود شش هزار و یکصد خانوار نفت سفیدسوز هستند لذا کمترین میزان یارانه اختصاصی در استان با حدود یک هزار میلیارد ریال به فرآورده نفت سفید اختصاص دارد.  

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه