روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان - شماره 4487

نرخ سود بین بانکی افزایش یافت


  نرخ سود بین‌بانکی بعد از ۴ هفته کاهش متوالی در هفته منتهی به ۲۴ آبان ماه با افزایش ۷ صدم درصدی به ۲۳.۶۳درصد رسید. به گزارش کائنات، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت نرخ سود بین‌بانکی نشان می‌دهد این نرخ در هفته منتهی به ۲۴ آبان ماه با افزایش ۷ صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۳ درصد رسید.
نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به ۱۷ آبان ماه ۲۳.۵۶ درصد، هفته منتهی به ۱۰ آبان ۲۳.۶ درصد، هفته منتهی به ۳ آبان ۲۳.۷۱ درصد و هفته پایانی مهر ماه ۲۳.۷۱ درصد بود، این نرخ در هفته منتهی به ۱۹ مهرماه ۲۳.۷۶ درصد و هفته پیش از آن ۲۳.۷۵ درصد بوده است.
بیشترین نرخ بهره امسال مربوط به ۸ مهرماه است که به نرخ ۲۳.۸۰ درصد رسیده بود. نرخ بهره بین‌بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهر ماه با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافت.

دولت پول کلزاکاران
 را کامل پرداخت کرد
  مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از واریز ۸۴۱ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات کشاورزان بابت تحویل دانه روغنی کلزا به حساب کشاورزان و تسویه کامل با آنها خبر داد.
به گزارش کائنات و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ سید سعید راد با اعلام اینکه امسال ۱۰۹ هزار و ۵۲۰ تُن گندم از ۲۹ استان کشور خریداری شده است، افزود: خرید این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته، ۱۰ درصد رشد داشت. وی با تأکید بر اینکه بیشترین محصول کلزا به ترتیب از کشاورزان استان‌های خوزستان به میزان ۳۰ هزار و ۷۸۳ تُن، گلستان به میزان ۲۰ هزار و ۳۶۴ تُن و مازندران به میزان ۹ هزار و ۱۲۹ تُن خریداری شده است، اضافه کرد: البته به ترتیب استان‌های کردستان، خراسان رضوی و کرمانشاه بیشترین رشد تولید را در مقایسه با سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند. معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با اعلام اینکه علاوه بر کلزا، تا کنون ۶ هزار و ۸۷ تُن گلرنگ به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان و ۸۰۵ تُن آفتابگردان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان نیز خریداری شده و وجه آن به صورت کامل به کشاورزان پرداخت شده است.

بورس قرمزپوش شد
 بازار سرمایه این هفته خود را با افت شروع کرد. شاخص بورس با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی روی دو میلیون و ۲۸ هزار واحد ایستاد.
بازار سرمایه روند نزولی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته داشت و شاخص کل بورس با کاهش ۱۰ هزار واحدی به دو میلیون و ۲۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز ۲۱۸ واحد کاهش را تجربه کرد و روی ۷۰۱ هزار و ۹۱۶ واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۲۹۱ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۶ هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال انجام شد. فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ و پالایش نفت تهران نمادهای تاثیرگذار روی شاخص کل بورس بودند و در این میان همه نمادها روند نزولی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته داشتند.
فرابورس هم روند نزولی داشت چرا که شاخص کل فرابورس کاهش ۲۹ واحدی را نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته تجربه کرد و به ۲۴ هزار و ۹۴۷ واحد رسید. بیش از ۱۸۲ هزار معامله در این بازار به ارزشی بالغ بر ۳۵ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال انجام شد. نمادهای اثر گذار بر شاخص کل بورس به ترتیب آهن و فولاد غدیر ایرانیان، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، تجلی توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی زاگرس، تولید نیروی برق دماوند، بهمن دیزل و فولاد هرمزگان جنوب بودند که همه نمادهای مذکور روند نزولی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته داشتند.

فراشیانی معاون فنی
بیمه حافظ شد
 عباسعلی فراشیانی معاون فنی بیمه حافظ شد. به گزارش کائنات، عباسعلی فراشیانی از مدیران پیش کسوت و متخصص صنعت بیمه که سالها سابقه فعالیت در پستهای فنی در بیمه ایران و شرکتهای دیگر را داشته به سمت معاون فنی بیمه ایران در آمد در این راستا به نظر می رسد با توجه به اینکه بیمه حافظ توانسته مجوز فعالیت در سرزمین اصلی را اخذ کند، حضور فراشیانی می تواند در پیشبرد اهداف این شرکت نقش موثری را ایفا کند.
گفتنی است، بیمه حافظ اخیرا توانسته از نهاد ناظر مجوز فعالیت در سرزمین اصلی را نیز اخذ کند. فراشیانی از مدیران باسابقه صنعت بیمه است که پیش ازین معاون مديرعامل درامورحقوقی ،استانها،شعب ، نمایندگیهای بیمه ایران و معاونت فنی بیمه میهن را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه