روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۲ شنبه ۲۷ آبان - شماره 4486

امام جمعه موقت تهران:

زمینه مشارکت پرشور در انتخابات فراهم شود


  امام جمعه موقت تهران گفت: «با پیروزی شگفت‌انگیز اطلاعاتی-نظامی مجاهدان فلسطینی در عملیات طوفان‌الاقصی، هیمنه اطلاعاتی، نظامی و امنیتی این رژیم جعلی فرو پاشید و به‌معنی واقعی کلمه، گرفتار مرگ مغزی شد.»
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد اما جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته که در محل دانشگاه تهران اقامه شد، طی سخنانی ضمن اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای شورای نگهبان، بیان کرد: «ایشان به ضرورت فراهم آوردن زمینه مشارکت پرشور مردم اشاره داشته و در آغاز سال‌جاری نیز به راهبردهای امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پرداختند. مشارکت در انتخابات آشکارترین نوع مشارکت سیاسی در جوامع مردم‌سالار است و نماد اراده ملت برای تعیین سرنوشت جمعی و سیاسی خود است. مشارکت گسترده در انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای در تحکیم پیوند دولت و ملت و گردش نخبگانی و همچنین جابه‌جایی قدرت ایفا می‌کند و مهم‌ترین ابزار تجلی اراده و حاکمیت ملت است.»
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «رقابت سیاسی از مهم‌ترین عوامل افزایش مشارکت و حضور فعال در کنار صندوق‌های رأی است. با نگاه به این مهم، رقابت پیش‌نیاز مشارکت پرشور است. رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای شورای نگهبان بر این مسئله تأکید کردند. تصمیمات بعضی از هیأت‌های اجرایی عالمانه، خردمندانه و همسو با این اصول نبود و مورد نقد صاحب‌نظران دغدغه‌مند و مسئولان ارشد اجرایی قرار گرفت. امیدوارم با برنامه‌ریزی صحیح و احساس مسئولیت دولتمردان و ملت عزیز، شاهد حضور اقتدارآفرین ملت بزرگ ایران در انتخابات پیش رو باشیم.»
وی با اشاره به درگیری‌ها در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی افزود: «بیش از 40روز از این مقاومت اقتدارآفرین می‌گذرد. فلسطین پاره تن اسلام و غزه نیز پاره تن فلسطین است. امام موسی صدر می‌فرمود «ما اسرائیل را شر مطلق می‌دانیم». هیچ رژیمی را خطرناک‌تر از این رژیم نمی‌شناسم. شکل‌گیری و ماندگاری این رژیم کودک‌کش با حمایت کامل و تمام‌عیار سیاسی-نظامی- اقتصادی آمریکاست.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه