روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۴ آبان - شماره 4485

نشست مدیریت بحران استان در برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد


    نشست مدیریت بحران استان خوزستان با حضور بازرس کل استان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد.
در این نشست که در ساختمان امام رضا (ع) با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی خوزستان برگزار شد، محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، بیان کرد: مدیریت بحران یکی از حوزه‌های مدیریت و کنترل راهبردی است که به ما آموزش می‌دهد چگونه بحران‌ها را پیش‌بینی کنیم و از وقوع آنها پیشگیری به عمل آوریم و در صورت وقوع بحران، برخورد موثری با آن برای کاهش اثرات داشته باشیم.
وی با ارائه خلاصه آماری در ارتباط با ماموریت‌ها و حوزه مسئولیت‌های شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، بیان کرد: پیاده‌سازی دانش و ملزومات مدیریت بحران در صنعت برق باعث شده که اجازه بروز وقوع برخی از بحران‌ها را ندهیم و برخی دیگر از مسائل را با مدیریت ( مانند عبور موفق از پیک مصرف) پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در سالیان اخیر صنعت برق استان در مسیر توسعه و موفقیت قرار گرفته است، تصریح کرد: با مساعدت‌های وزیر نیرو تقویت بخش تولید و ظرفیت‌های نیروگاهی در استان مورد توجه قرار گرفته تا چالش های بین تولید و مصرف که در ۱۰ سال گذشته وجود داشته است کاهشی و متعادل شود.
دشت‌بزرگ توضیح داد: برای عبور موفق از پیک تابستان سال جاری ۴۳ پروژه بزرگ به ظرفیت ۳۳۰۰ مگاولت آمپر اجرایی و به بهره‌برداری رسید تا پایداری شبکه حفظ شود.
وی با بیان اینکه از نیمه شهریور سال جاری آماده‌سازی شبکه برای تابستان ۱۴۰۳ با وجود پرباری شبکه آغاز شده است، تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ۱۵ پروژه حیاتی در سطح ملی جهت گذر از پیک ۱۴۰۳ بیشترین پروژه را در کل کشور دارد که عملیات اجرایی و تکمیل آنها ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های حیاتی ۲۰ پروژه ضروری نیز برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ تعریف شده که ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز است تا قبل از شروع پیک به بهره‌برداری برسند.
دشت‌بزرگ با اشاره به لزوم تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، گفت: تامین برق اهواز به ویژه در منطقه کیانپارس نیاز به توسعه ایستگاه‌های فوق توزیع دارد و لازمه توسعه ایستگاه‌ها، در اختیار گذاشتن زمین برای این امر است و اگر این تعامل و همکاری رخ ندهد ، تامین برق منطقه مورد اشاره در تابستان ۱۴۰۳ با چالش مواجه خواهد شد.
مرتضی شرف‌الدین شیرازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با تشکر از میزبانی شایسته شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، برگزاری این جلسات را در راستای هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و رفع مسائل برگزار می‌شود.
محمد آقاجری بازرس کل استان خوزستان نیز در این نشست با توجه به ارائه گزارش و صحبت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه خوزستان استان حادثه‌خیزی است که دلایل متعدد و متنوعی دارد، تصریح کرد: لازم است که در موضوعات پیش آمده از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کنیم و در راستای رفع مشکل یکدیگر و ارتقای دستگاه‌های اجرایی تلاش کنیم تا دچار خسارت نشویم.
بر اساس این گزارش، حاضرین در پایان نشست در یادمان شهدای گمنام شرکت برق منطقه‌ای خوزستان حضور پیدا کرده و بر مزار شهید گمنام به قرائت فاتحه پرداختند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه