روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۱ آبان - شماره 4482

گام به گام با دولت مردمی

۲ هزار فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در دولت سیزدهم ایجاد شد


  وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار فضای ورزشی درون مدرسه ای در قالب طرح شهید سلیمانی طی عملکرد دولت در کشور ایجاد شده است.
رضامراد صحرایی در آیین افتتاح استخر دانش آموزی «شهید جلالی راد» شهر آشخانه اظهار کرد: این فضاهای ورزشی شامل چمن مصنوعی، سالن و باشگاه های ورزشی است که در استان های گوناگون به بهره برداری رسید.
وی افزود: همچنین در این مدت ۴۰ استخر دانش آموزی به بهره برداری رسید و ۲۳ استخر دیگر نیز در حال تکمیل است.
صحرایی با اشاره به توجه دولت برای ارتقای زیرساخت های ورزشی و آموزشی در مناطق کم برخوردار، گفت: ۴۶ زمین چمن مصنوعی نیز در خراسان شمالی در قالب طرح شهید سلیمانی در مدارس ایجاد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: فرایند استخدام ۵۰ هزار معلم جدید در سال جاری در تاریخ کشور کم سابقه بوده است.
وی افزود: در این فرایند معلمان از بهترین داوطلبان به عنوان آموزگار پذیرفته و مشغول به کار شدند.
به گفته صحرایی؛ پیش از این بیشترین آمار استخدام در آموزش و پرورش ۴۰ هزار نفر بوده است.
وی با بیان اینکه معلمان افسران تمدن ساز هستند، گفت: از آنجا که پیشرفت علمی جامعه در گرو تلاش معلمان است، رفع دغدغه های این قشر نیز در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و افتتاح چند طرح آموزشی و ورزشی از برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه به خراسان شمالی بود.
در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند. استان خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت به مرکزیت شهرستان بجنورد در شمال شرق ایران است.


رئیس ستاد انتخابات:
عدم احراز و عدم تایید
 به معنای ردصلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس نیست
  رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با همه سلایق بودند که ۱۴ درصد آنها عدم تایید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند، گفت: «البته عدم احراز و عدم تایید به معنای رد صلاحیت نیست.»
محمدتقی شاهچراغی روز شنبه و در آخرین روز نام نویسی انتخابات ششم مجلس خبرگان رهبری، گفت: «۱۸ آبان ماه هم پایان بررسی صلاحیت های داوطلبان محلس شورای اسلامی بود.»
وی درباره روند بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس گفت: «از روز ۲۱ آبان ماه، به مدت چهار روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر می توانند با مراجعه به سامانه وزارت کشور اعتراض خود را ثبت کنند.»
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در این مرحله پنج دستگاه ذیصلاح ( وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و قوه قضاییه) بررسی ها را رسیدگی کردند، گفت: «این نتایج به معنای رد صلاحیت نیست بلکه عدم تایید و عدم احراز است. هیات های اجرایی بر اساس قانون به وظایف خود عمل کردند و پس از مهلت چهار روزه برای رسیدگی به اعتراضات نتایج اعلام می شود. ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه سلایق بودند که از میان ۱۴ درصد عدم تایید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند، البته عدم احراز و عدم تایید به معنای رد صلاحیت نیست. برابر قانون بعد از پایان رسیدگی به بررسی صلاحیت های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی هیات های اجرایی به مدت دو روز یعنی ۱۹ و ۲۰ آبان برابر قانون موظف هستند به داوطلبان اطلاع رسانی کنند. از فردا یکشنبه ۲۱ آبان به مدت چهار روز داوطلبانی که عدم تایید و عدم احراز از سوی هیات اجرایی گرفتند، می توانند به سامانه وزارت کشور مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند. رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: «در ادامه، اعتراضات به هیات نظارت استان ها برای رسیدگی ارایه می شود و البته داوطلبانی که مایل هستند دلایل عدم تایید و عدم احراز خود را داشته باشند می توانند به صورت حضوری مراجعه کنند و فرمانداران به عنوان روسای هسته های اجرایی مکلف هستند اسناد و مدارک عدم تایید و عدم احراز را به داوطلبان ارایه کنند. بعد از ارایه مدارک و ثبت اعتراض هیات های نظارت استانی با هماهنگی نظارت مرکزی موظف هستند در طول ۵۰ روز رسیدگی کنند ‌و پاسخ دهند.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه