روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ شنبه ۲۰ آبان - شماره 4481

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت‌و گو با مطرح کرد

چرا غرب از کودک کشی های اسرائیل حمایت می کند

   کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و منطقه گفت: به این خاطر جنگ به غزه کشیده شد چرا که آمریکا و به تبع آن رژیم صهیونیستی نتوانستند در این نوع جنگ نامتقارن با جبهه مقاومت رو در روشوند بنابراین جنگ را به باریکه غزه کشاندند.
غلامرضا کحلکی کارشناس مطالعات تروریسم و سیاست خارجی در گفت وگو با کائنات در خصوص نوع نگاه غرب به نسل کشی اسرائیل و چرایی حمایت های بی دریغ سران غربی از کشتار دسته جمعی مردم غزه توسط اسرائیل گفت: از نگاه همه  محققان حوزه علوم سیاسی در روابط بین‌الملل، نظام اسرائیل خواهان حفظ وضع موجود است. به بیان بهتر، نظامی که خواهان حفظ وضع موجود است در وهله اول تلاش می کند تا خود را در برابر تحولات پرشتاب حفظ کند تا بعد از آن اگر فرصتی ایجاد شد نگاهی به رشد و توسعه جایگاه خود داشته باشد. وی در این باره خاطر نشان کرد: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی که حافظ منافع غرب در منطقه است هیچگاه مایل به رودرویی مستقیم با ایران نبوده چرا که مایل است اگر قرار باشد جنگ رو در رویی با ایران صورت بگیرد و به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود آمریکا این جنگ را رهبری، هدایت، مدیریت و اجرا کند. وی در این باره خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی همواره در برابر جمهوری اسلامی ایران جنگ‌های نیابتی، لکه‌ای و عملیات‌های نامتقارن بزن دررو را مد نظر قرار داده است تا یک رویارویی تمام عیار، بنابراین در رابطه با اتفاقات غزه می توان گفت اساساً طوفان الاقصی شکست اطلاعاتی، استراتژیکی و نظامی برای رژیم صهیونیستی و به تبع آن سرویس های امنیتی و نظامی آمریکا محسوب می‌شود چرا که ایالات متحده آمریکا نیز پشتوانه عظیم اسرائیل در منطقه به شمار می رود که در این موضوع نتوانست از اسرائیل حمایت کند.
غلامرضا کحلکی کارشناس مطالعات تروریسم گفت: در این موضوع شکی نیست که اسرائیل قوانین و خط و مشی مورد نظر آمریکا در منطقه را اجرا می کند ضمن اینکه آمریکایی های برای باقی ماندن اسرائیل در منطقه بسیار هزینه کرده اند و نقش لابی های صهیونیستی در این موضوع بسیار برجسته است.
وی درخصوص چرایی کشتار مردم غزه و حمایت سران غربی از عملکرد دولت کودک کش رژیم صهیونیستی گفت: آنچه در غزه انجام شد در وهله اول تلاشی برای بازسازی چهره آمریکا در منطقه است ضمن اینکه تلاش کردند ببیند از این ظرفیت می توانند برای رفع تهدید استفاده کنند در حالی که به کشتار هزاران غیر نظامی و زنان و کودکان و قربانی کردن آنها توجهی نشد. غلامرضا کحلکی خاطر نشان کرد: تجربه میدان نشان می‌دهد که اسرائیل نمی‌توانند با یک برخورد همه جانبه محور مقاومت در غزه را در هم بکوبد چرا که جبهه مقاومت تجربه بسیار خوب و قوی در   جنگ‌های نامتقارن دارد. به بیان بهتر اساساً حماس، حزب‌الله و جبهه مقاومت به دلیل تجربه جنگ‌های نامتقارن در سوریه عراق در مقابله با گروه های تروریستی دراین روش بسیار خبره هستند هم از حیث موشک‌های نقطه زن هم از حیث برخوردها و رویارویایی‌های شهری به این خاطر اسرائیل نمی تواند آنچنان که گمان می کند حتی با کشتار غیر نظامیان موفق شود. وی خاطر نشان کرد: به این خاطر جنگ به غزه کشیده شد چرا که آمریکا و به تبع آن رژیم صهیونیستی نتوانستند در این نوع جنگ نامتقارن با جبهه مقاومت رو در روشوند بنابراین جنگ را به باریکه غزه کشاندند اما به زودی عقب نشینی خواهند کرد چرا که نمی توانند بیش از این در برابر عملیات نامتقارن جبهه مقاومت طاقت بیاورند.  غلامرضا کحلکی معتقد است: لیکن برنامه این است که  از شوآف و فضای رسانه‌ای به نفع خود استفاده کنند چرا که باید پاسخگوی افکار لابی های صهیونیستی درون آمریکا و مردم اسرائیل باشند بنابراین برای بازسازی چهره خود از حملات متعدد به غزه بهره می برند و سران غربی نیز از حملات اسرائیل دفاع می کنند اما در نهایت در دراز مدت نمی توانند راه به جایی ببرند و قطعا شکست آنها حتمی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه