روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور - شماره 4443

مدیر کل بهزیستی مازندران خبر داد:

حمایت و توانمند سازی زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی از برنامه های مهم سازمان بهزیستی است

  در این راستا اداره کل بهزیستی مازندران نسبت به راه اندازی خانه تلاش و مرکز راه نوین در سطح استان اقدام نموده است و از اهداف اصلی این مراکز حمایت و توانمندسازی زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی در سطوح فرد، خانواده و جامعه در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه حمایت و توانمند سازی زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی از برنامه های مهم سازمان بهزیستی است، گفت: در این راستا اداره کل بهزیستی مازندران نسبت به راه اندازی خانه تلاش و مرکز راه نوین در سطح استان اقدام نموده است و از اهداف اصلی این مراکز حمایت و توانمندسازی زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی در سطوح فرد، خانواده و جامعه در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.
وی با بیان اینکه در استان مازندران یک مرکز شبانه ‎روزی نگهداری و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی»خانه تلاش» فعالیت دارد، افزود: در این مرکز خدمت گیرندگان بصورت شبانه روزی اقامت داشته و خدماتی نظیر مددکاری، روان‌شناسی، حقوقی، مهارتی و اشتغال را با هدف ورود به خانواده و جامعه دریافت می‌کنند.
دکتر بریمانی هدف اصلی و نهایی این اقدامات و خدمات را بازپیوند این زنان و دختران با خانواده و جامعه دانست و تصریح کرد: ارائه برنامه‌های مهارتی، حرفه آموزی و شغلی که با هدف استقلال اقتصادی و مالی صورت می‌گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: بهزیستی مازندران با هدف ارائه خدمات تخصصی اجتماع محور در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد امکان دسترسی آسان به خدمات حمایتی و تخصصی برای زنان آسیب دیده اجتماعی در مناطق مختلف و بازتوانی این زنان که نیاز به خدمات نگهداری موقت ندارند ۲ مرکز روزانه راه نوین در شهرستانهای آمل و تنکابن راه اندازی کرد که این مراکز نیز کلیه خدمات تخصصی که در خانه های تلاش ارائه می شود را ارائه داده و ارتباط حرفه‌ای مناسب این زنان و دختران را با خانواده های آنان برقرار می کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان افزود: کلیه خدمات در مراکز خانه تلاش و راه نوین که بصورت شبانه روزی و روزانه است، بصورت رایگان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه