روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۸ خرداد - شماره 4374

امسال جشن غدیر در بوستان ولایت تهران برگزار می‌شود

تجمع مردمی غدیر باید در کشور نهادینه شود

 رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غدیر گفت: با توجه به نظر اعضای ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و گرامیداشت غدیر، جشن بزرگ امسال با همکاری دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی و حضور مردم تهران در بوستان ولایت برگزار می‌شود.
سومین جلسه ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس این ستاد، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، جمعی ازکارشناسان خبره مذهبی از تهران و قم، مسئولین تشکل‌های مردمی فعال در حوزه غدیر  و نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین روسای دفاتر استانی سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس، روز چهارشنبه 17 خرداد ۱۴۰۲ در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غدیر اظهار داشت: با توجه به اینکه نظام ما، نظام امامت و ولایت است، محتوای این نظام، محتوای عاشورایی و برگرفته از شعار ‹هیهات منا الذّله و نصر من الله و فتح قریب› است و شعار ‹نهضت ما حسینی است› که از ابتدا و شروع انقلاب توسط مردم سرداده شد، حکایت از محتوای عاشورایی این انقلاب دارد و ما وظیفه داریم، این محتوا را بازخوانی و تبیین کرده و به نسل های آینده نیز منتقل کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: غدیر نیز یکی از این مناسبت‌های مهم است و شورای هماهنگی اسلامی، قصد دارد با ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان این دستگاه‌ها و ظرفیت‌های مردمی، جشن‌های غدیر پربارتر ، غنی تر و  با شکوه تر از گذشته برگزار شود.
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، با تقدیر از همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ورود به برگزاری مناسبت‌ها و آیین‌های مذهبی گفت: با ورود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در موضوعات مذهبی، این مراسم تقویت شده و از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری این ایام استفاده خواهد شد که بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به استقبال مردمی از مراسم معنوی اعتکاف و راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: این مناسبت‌ها که در ابتدا به صورت محدود برگزار می‌شد، به تدریج مورد استقبال مردم قرار گرفت و رواج پیدا کرد.
وی یادآور شد: مراسم اعتکاف، برای اولین بار در مسجد دانشگاه تهران به صورت خودجوش برگزار شد و راهپیمایی روز اربعین نیز ابتدا از میدان امام حسین(ع) تا شهر ری و سپس به صورت گسترده در قالب پیاده روی اربعین مورد استقبال مردم و تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: برنامه اطعام در روز غدیر نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در ابتدا به صورت خودجوش برگزار شد و امروز مورد استقبال قرار گرفته و در کشور رواج پیدا کرده است.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری بزرگداشت غدیر به صورت اجتماع و تجمعات مردمی اظهار داشت: چیزی که در روز غدیرخم اتفاق افتاد، یک تجمع عظیم مردمی بود و باید با الگوبرداری از این تجمع، مراسمی را برگزار نمائیم که هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ شکل برگزاری، در تراز و شأن غدیر باشد. حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: لازم است برای جشن غدیر، به طور ویژه برای کودکان، نوجوانان و اقشار مختلف، برنامه داشته باشیم و با تأسی به توصیه ها و بیانات امیرالمومنین(ع) در خطبه های غدیر، این جشن را برگزار نمائیم. در واقع برگزاری این مراسم، ابداع یک سنت نیست، بلکه احیای سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) است. وی با تاکید بر مشارکت اهل سنت در برنامه‌ها و جشن های غدیر گفت:  باید از ظرفیت این روز در راستای تقویت وحدت میان مسلمانان استفاده نمائیم.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: بوستان ولایت واقع در جنوب تهران، فضای مناسب و ظرفیت خوبی برای برگزاری این جشن و اجتماع عظیم مردمی دارد که می توان در این خصوص با همکاری دستگاه‌های ذیربط و استفاده از ظرفیت‌های مختلف برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
وی تاکید کرد: تجمع مردمی غدیر باید در کشور نهادینه شود و روز عید غدیر به عنوان روز حمایت و پشتیبانی از ولایت به صورت اجتماعات چشمگیر مردمی در تراز غدیر برگزار گردد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه