روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۶ خرداد - شماره 4372

کدام کشور اروپایی در میان شرکای اصلی تجاری ایران باقی ماند؟

  اتاق بازرگانی تهران، در جدیدترین گزارش خود، به بررسی ابعاد مختلف تجارت خارجی ایران در دو ماه ابتدایی سال جاری پرداخته است.
بر اساس برآوردهای انجام شده، کل تجارت ایران در اردیبهشت ماه امسال به مرز ۸.۷ میلیارد دلار رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشدی حدودا ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.
در این بخش صادرات ایران ۳.۸ میلیارد دلار بوده که رشدی ۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد و واردات در همین دوره به عدد ۴.۹ میلیارد دلار رسیده که رشدی بیش از ۵۷ درصدی داشته است.
تجارت وزنی ایران نیز در این  ماه از مرز ۱۳ میلیون تن گذشته که افزایشی ۹.۲ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت ایران حدود ۱۰.۵ میلیون تن کالا صادر کرده که افزایش چندانی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد اما در حوزه واردات ۲.۹ میلیون تن کالا وارد شده که افزایش ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.
در میان شرکای اصلی تجاری ایران، تغییراتی دیده می‌شود. در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، چین با ۲.۴ میلیارد دلار واردات اصلی‌ترین واردکننده کالا از ایران بوده و در همین مدت عراق با ۱.۲ میلیارد دلار در رتبه دوم و ترکیه، امارات متحده عربی و هند در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.  
در میان صادرکنندگان اما چین با فاصله‌ای کم از امارات متحده عربی سبقت گرفته و به اصلی‌ترین صادرکننده کالا به ایران بدل شده است. پس از امارات که در رده دوم قرار گرفته نیز ترکیه، آلمان و روسیه دیده می‌شوند.
به این ترتیب آلمان تنها کشور اروپای غربی است که در میان شرکای اصلی تجاری ایران همچنان حضور دارد. از سوی دیگر روسیه نیز توانسته نام خود را به فهرست اصلی‌ترین شرکای تجاری ایران اضافه کند.

اعلام ساعت کار جدید شعب بانک صادرات
 ساعت کار جدید شعب بانک صادرات ایران، با توجه به ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی، برای خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز اعلام شد.
به گزارش کائنات و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، بر اساس تصمیم شورای هماهنگی بانک‌ها، ساعت کار جدید شعب این بانک از روز سه‌شنبه 16 خردادماه تا 15 شهریورماه سال جاری اعلام و بر این اساس در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 الی 13 و روزهای پنج‌شنبه از ساعت 6:30 الی 12، به مشتریان و هموطنان عزیز خدمت‌رسانی می‌شود.

رشد چشمگیر سود بانک اقتصادنوین در عملیات واسطه‌گری پول
  بانک اقتصادنوین در عملکرد یک‌ماهه منتهی به فروردین‌ماه سال جاری بیش از 2270 میلیارد تومان از محل عملیات واسطه‌گری پولی درآمد کسب کرد که با کسر هزینه‌های مرتبط به مبلغ 1847 میلیارد تومان، خالص درآمدهای این بانک از محل واسطه‌گری پولی در فروردین‌ماه به رقم 423 میلیارد تومان رسید. این رقم نسبت به فروردین‌ماه سال 1401، بیش از 139 درصد رشد نشان می‌دهد.
به گزارش کائنات؛ گفتنی است، بانک اقتصادنوین جزء بانک‌هایی است که با تداوم در ثبت تراز عملیاتی مثبت و بهبود مستمر در روند سودآوری طی سالیان اخیر، از وضعیت بسیار مطلوبی در صورت‌های مالی برخوردار است.

ساعت کاری بانک تجارت از ۶:۳۰ صبح تا ۱۳
 شعب بانک تجارت از شانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریورماه، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳ و پنجشنبه‌ها از ۶:۳۰ تا ۱۲ به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند.
به گزارش کائنات، بنا بر ابلاغ شورای هماهنگی بانک‌ها در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پرمصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی، ساعت کاری شعب، مدیریت‌های شعب و واحدهای ارزی بانک تجارت، از شنبه تا چهارشنبه بین ساعات ۶:۳۰ صبح تا ۱۳ و پنجشنبه‌ها از ۶:۳۰ تا ۱۲ جهت ارائه خدمت به مشتریان، تعیین شده است.
همچنین ساعت کاری مدیریت‌های امور، ادارات و واحدهای مستقل بانک تجارت در روزهای شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۶ تا ۱۵ و چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۱۴ خواهد بود.
تمامی واحدهای بانک تجارت در راستای همراهی با کاهش مصرف انرژی در این ایام از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی خود را خاموش می‌کنند.

تاکید مدیرعامل موسسه ملل بر ارائه خدمات
 به صورت ساده و اینترنتی
 سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل ضمن تشکر از همکاران به واسطه ارائه خدمات ارزنده به هموطنان عزیزمان ، فعالیت انها را بسیار ارزشمند دانستند و گفت: جهان کنونی جهان پیشرفت تکنولوژی است که بسیار شتابان به پیش می رودمحصولات جدیدی به صورت روزانه رونمایی و اختراع می‌شوند. با توسعه فناوری سفرهای شهری کم و میزان آلاینده ها نیز کاسته می‌شود این عمل باعث کاهش هدررفت انرژی خواهد شد و مردم از این عمل بهره های زیادی خواهند برد.
به گزارش کائنات، جوادی در ادامه با ذکر حدیثی از امام موسی کاظم(ع) که فرمودند “از فرصت ها استفاده کنید” اظهار داشت: ما نیز باید از عمر خود به درستی استفاده کنیم و به مردم عزیز بهترین خدمات را ارائه نماییم. همانطوری که امام رضا (ع) نیز می فرمایند: اگر شما کاری کنید که یک نفر را خوشحال و مسرور شود خداوند برای شما حسنه می نویسد و عذاب را از آن فرد دور می‌کند شما نیز باید با کار خود دیگران را شاد کنید و اگر از مشکلات مردم دردی را دوا کنید و اشتغال را توسعه دهید خداوند قطعاً اجر فراوانی به عمل شما خواهد داد.
مدیر عامل موسسه ملل امید را باعث حرکت دانست و گفت: ناامید نباشید چرا که ناامیدی کار شیطان است و بشر با امید پیشرفت می کند.
وی در ادامه افزود: به گونه ای عمل کنید که خدمات موسسه به صورت روان و ساده در دسترس همگان باشد و مردم کمتر به شعب مراجعه کنند و خدمات خود را با تکنولوژی و خدمات اینترنتی دریافت کنند.
جوادی در پایان گفت: هنوز فضا برای کار زیاد هست و می توانیم موسسه را به جایگاه بهتری درنظام بانکی برسانیم. موسسه دست شما کارکنان صدیق ،کوشا و متعهد امانت است و باید این امانت را به آیندگان بسپاریم از این امانت به خوبی پرستاری کنید.

مدیرعامل بیمه البرز انتخاب شد
 موسی رضایی بعنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بیمه البرز انتخاب شد. به گزارش کائنات، با برگزاری اولین جلسه هیات مدیره جدید بیمه البرز، موسی رضایی سکان اجرایی این شرکت را دوباره در دست گرفت ومدیرعامل بیمه البرز ماند.
در این نشست که با حضور هر ۵ عضو‌ اصلی برگزار شد، سید محمد حسن ملیحی بعنوان رئیس هیات مدیره، موسی رضایی بعنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره و‌ مجید نادری بعنوان دبیر هیات مدیره انتخاب شدند.
یادآور می شود در مجمع عمومی بطور فوق العاده بیمه البرز که در محل شرکت بیمه البرز برگزار شد به ترتیب آرا، موسی رضایی میرقائد، غلامرضا عزیزی کله سر،مجید نادری، مجتبی قمری گل و سید محمد حسن ملیحی در فهرست ۵ عضو اصلی هیات مدیره قرار گرفتند.

اعلام ساعت کار جدید واحدهای بانک ملی ایران
 بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانک ها، تغییر ساعات کاری شعب بانک ملی ایران ابلاغ شد. به گزارش کائنات، نحوه فعالیت واحدهای بانک ملی ایران از تاریخ 16 خرداد لغایت ۱۵ شهریور ماه با هدف صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی به شرح ذیل  اعلام شد .
 بر این اساس ساعات خدمت رسانی شعب به مشتریان ارجمند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳  و روزهای پنج شنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۲ خواهد بود.
همچنین ساعت کاری فعالیت ادارات کل(ستاد) در روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت ۶ تا ۱۵ و چهارشنبه ها از ساعت ۶ تا ۱۴ خواهد بود .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه